Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk uzgodnił program inwestycji dla procesu przygotowawczego budowy zachodniej obwodnicy Szczecina. Pozwala to na ogłoszenie przez szczeciński Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przetargu na opracowanie koncepcji tego przedsięwzięcia.
- Dzięki obwodnicy i jej kluczowej części, tj. przeprawie Police-Święta, znacząca część transportu ciężkiego ominie stolicę województwa, istotnie zmniejszy się również czas dojazdu do lotniska i nad morze - mówi Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski.
W ramach dokumentacji zostanie zaprojektowany m.in. odcinek drogi ekspresowej o długości ok. 50 km, 7 węzłów drogowych oraz tunel pod Odrą i Kanałem Polickim o długości ponad 2,5 km.
Zachodnia obwodnica Szczecina ma stanowić przedłużenie S6 od węzła Goleniów w kierunku zachodnim do węzła Kołbaskowo przy autostradzie A6. Stanie się też elementem transeuropejskiego szlaku transportowego, wpisując się w układ komunikacyjny nie tylko polskich dróg, ale także niemieckich autostrad A11 i A20. Natomiast lokalnie wybudowanie nowego odcinka drogi ekspresowej przyczyni się do powstania obwodnicy miasta na wzór berlińskiego ringu.
- Zachodnia obwodnica Szczecina jest inwestycją priorytetową dla województwa zachodniopomorskiego, ponieważ rozwiązuje problemy komunikacyjne zarówno aglomeracji szczecińskiej, jak i pozwala na poprawę płynności ruchu na sieci dróg szybkiego ruchu w obrębie Szczecina – dodaje Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego Oddziału GDDKiA.
(g)
Mapa GDDKiA O/Szczecin