Środa, 29 października 2025 r. 
REKLAMA

Zabytkowa wiata i nowy peron [GALERIA]

Data publikacji: 24 września 2025 r. 19:22
Ostatnia aktualizacja: 25 września 2025 r. 23:42
Zabytkowa wiata i nowy peron
Fot. Dariusz GORAJSKI  

Przystanek Szczecin Pogodno, jeden z kluczowych elementów Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, wchodzi w końcowy etap modernizacji. Inwestycja obejmuje gruntowną przebudowę peronu, który został podniesiony do wysokości ułatwiającej wsiadanie do pociągów, a także odnowienie charakterystycznej, wpisanej do rejestru zabytków wiaty peronowej. Betonowa konstrukcja w stylu brutalistycznym została osadzona na nowych słupach i wkomponowana w odnowioną przestrzeń stacji. Obok niej stanęły nowe wiaty, a na peronie prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe.

REKLAMA

Równolegle zakończono budowę szybów windowych i wzniesiono schody przy nowej kładce nad torami. Schody przy wiadukcie ulicy Mickiewicza są jeszcze w realizacji, jednak całość prac zbliża się do finału. Modernizacja objęła również infrastrukturę towarzyszącą, w tym oświetlenie, układ komunikacyjny i kanalizację deszczową.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Cioty
2025-09-25 23:12:58
Urwał. Jaki wymagania dyżurnych świrów. Popatrzcie w lustro na wasze gęby debile i zastanówcie się nad sobą.
obwodnica?
2025-09-25 20:42:19
a kiedy ruszą z budową dalszej części obwodnicy???
1345
2025-09-25 15:24:21
"Przepiękna" jest ta dobudówka à la blaszak rodem z PRL. Pasuje jak pięść do oka. Napiszcie kto to zaprojektował i kto to zatwierdził. Chciałbym poznać nazwiska "wybitnych" artystów tego wiekopomnego dzieła.
@Marcin M.
2025-09-25 14:33:28
Jaki PRL? Ta wiata to jeszcze Niemca pamięta.
i po co
2025-09-25 14:31:29
Na co te wszystkie inwestycje w SKMkę, jak cały sens jej istnienia, został pogrzebany przez urzędników ustalających taryfy biletowe. Miał być jeden wspólny bilet na całą komunikację w Szczecinie, a tymczasem urzędasy wymyśliły sobie odrębne bilety na SKM, z podziałem na strefy. Pies z kulawą nogą nie będzie tymi pociągami jeździł, przy takiej organizacji biletów. Mam wrażenie że urzędnicy swoją polityką, celowo sabotują ten projekt. Powtarzam raz jeszcze: bez wspólnego biletu, to nie ma sensu.
Grzechu
2025-09-25 12:21:00
Kamery, wszędzie ustawie mnóstwo kamer i foto pułapek. Patola już czeka ze sprejami. Zero tolerancji
Marcin M.
2025-09-25 11:55:50
Ta oryginalna wiata była jednak za krótka aby objąć cały peron. Dobrze że zdecydowano się przykryć cały peron. Szkoda tylko że nowy fragment zadaszenia jest zupełnie inny niż ten historyczny. Widocznie obecnie nie ma możliwości wykonania tak efektownej budowli jak za PRL.
Mariusz
2025-09-25 11:04:24
A dalszy ciąg obwodnicy Łękno - Mieszka I to po obu stronach peronu/torach będzie?
Z okolic
2025-09-25 10:25:34
Ta budowa wyjątkowo się ślimaczy-ma tempo nieboszczyka do grobu. Na placu budowy miesiącami nie dzieje się kompletnie nic.Od czasu do czasu zjawi się lotna ekipa by zaliczyć obecność i znikają.To zapewne tylko wtedy gdy na placu ma sie pojawić inspektor albo media. Tempo prac adekwatne do sytuacji na PKP. To kolejna ekipa pozorantów i bumelantów.
bieta
2025-09-25 09:07:10
Widze, ze nic nie postanowiono w sprawie nowej części wiaty , która pasuje do zabytkowej jak pieść do oka
Wiaty są
2025-09-25 08:54:47
a tory do Polic kiedy wreszcie zrobią?
wAFEL
2025-09-24 23:04:29
Mam - Dzięki Książnicy Pomorskiej - przed sobą wydanie Kuriera 1984 nr 12.Zdjęcie Zbigniewa Jodkowskiego pokazuje poczekalnię pod zabytkową wiatą Szczecin Pogodno.tylko 41 lat wcześniej...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA