Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

(Za)mieszanie w SPP

Data publikacji: 08 stycznia 2017 r. 17:33
Ostatnia aktualizacja: 04 listopada 2020 r. 22:45
(Za)mieszanie w SPP
 

Miała być powiększona o ulice do tej pory okupowane przez kierowców szukających okazji na darmowe parkowanie i wzbogacona o tzw. przez płatne place parkingowe. Po części tak się stanie, chociaż Strefa Płatnego Parkowania prawdopodobnie zniknie z ulic: Admiralskiej, Komandorskiej, Królowej Korony Polskiej, Kuśnierskiej oraz Władysława Łokietka. Nie wiadomo też ile z już istniejących miejsc w SPP przetrwa, skoro koniecznością będzie ich oznakowanie zarówno pionowe, jak i wdrożenie poziomego.


Nie będzie to pierwsza zmiana granic szczecińskiej SPP, ale na najnowszym projekcie uchwały w tej sprawie ciąży presja orzeczeń sądów administracyjnych. Wskazują bowiem konieczność oznakowania miejsc postojowych w Strefie zarówno znakami pionowymi, jak też poziomymi. A w taki sposób wytyczonych, jest niewiele ponad 3 tysiące z niemal 8 tysięcy płatnych miejsc postojowych w Szczecinie.

Jak prezydent z ministrem

Dlatego miasto liczy na zmianę obowiązujących przepisów, a w tej sprawie do Ministra Infrastruktury i Budownictwa pisze wiceprezydent Marcin Pawlicki. W jego piśmie czytamy m.in.: „W przypadku opowiedzenia się za obowiązkiem bezwzględnego wyznaczania w obrębie strefy płatnego parkowania stanowisk postojowych za pomocą znaków poziomych P-18 i P-19 na wszystkich ulicach gminnych i powiatowych, rodzi to bardzo poważne i kosztowne konsekwencje, związane m.in. z utrzymaniem oznakowania poziomego na powierzchniach z kostki brukowej, pomijając już tu walory ulic o charakterze zabytkowym, co generowałoby dodatkowe koszty związane z obowiązkiem cyklicznego odnawiania miejsc postojowych". Poza tym zwraca uwagę: „W miejscach, w których warunki terenowe, zagospodarowanie i charakter ulicy, stan czy rodzaj nawierzchni jezdni wskazują np. na praktyczną wątpliwość zastosowania znaków poziomych malowanych na jezdni".

Wiceprezydent proponuje więc np. takie rozwiązanie: "Na jezdniach o nawierzchni innych niż bitumiczne wprowadzenie oznakowania poziomego dla oznakowania miejsc dla postoju pojazdu samochodowego uzależnione jest od indywidualnej oceny organu zarządzającego ruchem dla poszczególnych dróg".

Więcej ulic czy mniej?

Brak zmiany przepisów zgodnie z sugestią wiceprezydenta Szczecina będzie oznaczało, że SPP - wbrew sugestii o konieczności powiększenia - nie przetrwa albo zostanie ograniczona liczba miejsc postojowych na tych ulicach, gdzie oznakowania poziomego nie da się wprowadzić z uwagi na kolizję (zbyt mało miejsca) z chodnikami czy ścieżkami rowerowymi.

Arleta NALEWAJKO

Fot. Robert STACHNIK

Więcej w poniedziałkowym Kurierze Szczecińskim, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z dn. 9.01.2017 r..

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

timek
2017-01-11 19:25:26
Może miasto Szczecin ma gdzieś na swojej stronie internetowej rejestr umów zawieranych przez poszczególne jednostki. Wtedy łatwo i przystępnie każdy mógłby sprawdzić na co wydawane są nasze pieniądze. poniżej przykład miasta Zamość http://bip.zamosc.um.gov.pl/index.php?id=170
Wielce ................panie prezydencie
2017-01-09 12:05:16
Dopadło was oznakowanie ulic znakami poziomymi. Pamietać proszę ze i one muszą spełniać odpowiednie wymagania, zgodnie z rozporządzeniem. I tu będziemy patrzyli dość dokładnie na łapki. Nie pomalowane na dopi....... , ale zgodnie z przepisami i warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów. Jeśli nie ??.....to tak jak z oznakowaniem poziomym
@
2017-01-09 11:59:05
Oj Marian. Jakiś ty durny. No to wprowadź normy dla samochodów : dostarczajacych zaopatrzenie do sklepów, dla rzemieślników z usługami, to ceny wyjadą w góre ze cię głowa zaboli albo padnie wszystko co jeszcze w tym zakichanym mieście nie zostało dobite. Strefa , to jedynie ukryta mennica dla zadłużonego po zeby miasta i albo jesteś ślepy albo takiego udajesz, no chyba że masz w tym interes, to by tłumaczyło wiele.
Złodziejski tok rozumowania
2017-01-09 11:51:03
"nie przetrwa albo zostanie ograniczona liczba miejsc postojowych na tych ulicach, gdzie oznakowania poziomego nie da się wprowadzić"....czyli: jak bez oznakowania to kasować można , jak z oznakowaniem to już nie. Typowa moralność KALEGO. Kali ukraść - to jest cacy....Ukraść Kalemu ...oooo to już BE.
renouikubicafan
2017-01-09 09:12:20
Na co idą pieniądze z naszych opłat? Rozliczyć spółkę publicznie. Opublikować w Kurierze.
Jaka rotacja?
2017-01-09 09:10:13
Każdy zostawia auto na tak długo jak musi. Przecież nie przyspieszy wizyty w przychodni czy urzędzie. A reszta kupuje abonament i po sprawie.
Skandal
2017-01-09 07:36:00
Każde dziecko wie, że strefa nie służy rotacji, a wyłącznie pozyskiwaniu pieniędzy. Czy ktoś słyszał, aby gdzieś w strefie obniżono krawężniki?
Marian
2017-01-09 03:14:03
Sterfa powinna byc bo inaczej nie bedzie gdzie zostawic auta. Ludzie beda je zostawiac na caly dzien tak jak to bylo przed wprowadzeniem strefy. Aby wyeliminowac wiekszy ruch w centrum wystardczy wprowadzic wjazd tylko dla aut spelniajacych norme EURO4 i sukcesywne wylapywanie diesli bez dpfu (czyli ingerencja w warunki homologacfji auta skutkujace odebraniem przegladu technicznego i zakazu poruszania sie nim) Zgadzam sie tutaj z innymi ze z pieniedzy strefy mialy byc wybudowane parkingowce i place parkingowe a ich brak!!!! Skoro nie ma pieniedzy na oznakowanie to nalezy podac jakim budrzetem dysponuje spolka SPP ile wynosza koszty wynagrodzen i kto ile zarabia na danym stanowisku. Powinno sie zarzadac zwrotu nagrod kierownictwu SPP przyznanym przez prezydenta miasta Szczecin!!!!!
Jestem za likwidacją strefy..
2017-01-09 00:43:53
..ale z innych względów. Bo niestety Polakowi nie przemówi się do rozsądku inaczej, niż poprzez zademonstrowanie czegoś na jego własnej skórze. Już byli tacy, co chcieli likwidacji strefy, a dziś chcą jej przywrócenia. Mimo, że rotacyjność strefy pozostawia wiele do życzenia (m.in przez abonamenty), to darmowe parkingi będą ciosem dla mieszkańców. Już nikomu nie będzie się opłacało zabierać samochód z parkingu. Kierowcy będą krążyć i szukać miejsc do parkowania, generując jeszcze większy burdel w mieście. Tak, chciałbym to zobaczyć, by mieć polewkę z tych, którzy za wszelką chcą "oszukać" system.. Komunizm już się skończył drodzy Państwo, jak nie zapłacicie to się nie należy.
komare
2017-01-08 20:08:37
dlatego dopoki nie ma namalowanej lini poziomej jak dostaniemy mandat bez problemu idziemy sie z nim odwolac z powodu braku znaku poziomego ;)
Czytelnik
2017-01-08 18:16:40
Co za brednie opowiada Pan Pawlicki? Od dawna tajemnicą Poliszynela jest fakt, że strefa służy wyłącznie nabijaniu kasy UM jak i firmie ją obsługującą. Przez wiele lat mamiono kierowców obietnicą budowy nowoczesnych parkingów itp. Teraz okazuje się, że strefy nie stać na wymalowanie linii parkingowych - za mało zarobicie. Skoro twierdzicie, że namalowanie linii spowoduje upadek SSP, to proponuję jej likwidację. Kierowcy się ucieszą. P.S. Panie Pawlicki - jak się ma krowę to nie można jej tylko doić, czasami trzeba ją też nakarmić.
strefa
2017-01-08 18:07:33
SPP do likwidacji. Kto za?
Gargamel
2017-01-08 17:44:33
a to czasem nie miało być tak że pieniądze ze strefy zamiast na domy i samochody dla decydentów i ich rodzin miały być przeznaczane na utrzymanie strefy, w tym między innymi oznakowanie miejsc postojowych?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA