Wyniesienia na krzyżówce Mickiewicza z Brzozowskiego w powijakach
Wyniesienia na krzyżówce Mickiewicza z Brzozowskiego w powijakach
Data publikacji: 21 marca 2021 r. 12:07
Ostatnia aktualizacja: 22 marca 2021 r. 20:12
Fot. Mirorsław WINCONEK
Nadal utrudniony jest przejazd samochodami nitka jezdni ul. Mickiewicza w kierunku Krzekowa na wysokości przystanku tramwajów od strony jej skrzyżowania z ul. Brzozowskiego. Trwają tam już od kilku tygodni prace drogowe przy urządzaniu wyniesień spowalniających ruch w tym rejonie. Do tej pory na długości kilkudziesięciu metrów pasa chodnika do przejścia dla pieszych ułożona została nowa nawierzchnia. Na podobnej długości nitki jezdni ich wykonawca uporał się też dotąd ze sfrezowaniem na całej szerokości starej warstwy asfaltowej nakładki.
Docelowe wprowadzenie zmian w organizacji ruchu w tym miejscu poprawić bezpieczeństwa pieszych na przejściach poprzez zastosowanie oznakowania niekonwencjonalnego oraz dodatkowego doświetlenia wybranych miejsc. Wprowadzone zostaną również słupki blokujące uniemożliwiające parkowanie bezpośrednio przed przejściami dla pieszych. A zastosowanie masy chemoutwardzalnej o podwyższonej szorstkości ma spowodować skrócenie drogi hamowania. Dodatkowo, wyniesienie fragmentów jezdni ma fizyczne wymuszać na kierowcach redukcję prędkości pojazdów w rejonie istniejących przejść dla pieszych. Te rozwiązania - w założeniu - powinny poprawić płynność przejazdu przy prędkości 40km/h.
- Zakres robót budowlanych obejmuje w szczególności: wprowadzenie czasowej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem, budowę projektowanych ramp, wyniesień przejść, wykonanie nawierzchni chodników w tym płytek ostrzegawczych, budowę odwodnienia liniowego, wprowadzenie urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz stałej organizacji ruchu - wylicza Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM.
Takie wyniesienia z całą infrastrukturą pojawią się również od strony przejść z wlotem ul. Łukasińskiego w ul. Mickiewicza w pasie przeciwległym jezdni w kierunku centrum.
Przypomnijmy, że to zadanie już na starcie zaliczyło pokaźny poślizg. Prace przy przebudowie tego jednego z najniebezpieczniejszych skrzyżowań na Pogodnie rozpoczęły się 16 grudnia. Zgodnie z umową, wykonawca na realizację zadania otrzymał 60 dni. Mijały tygodnie, ale nic tam się nie działo. Jak tłumaczyła później rzeczniczka ZDiTM, wykonawca uzasadniał obsuwę brakiem możliwości rozpoczęcia robót drogowych z powodu ograniczonych sił roboczych spowodowanych przez kwarantannę pracowników. Wskazywał wówczas także na złe warunki atmosferyczne, które nie pozwolą dotrzymać reżimu technologicznego. W związku z tym ZDiTM przesunął termin zakończenia robót do 19 marca. Drogowcy pojawili się pod koniec stycznia, ale rychło przyszło przerwać ledwo co rozpoczęte wtedy pierwsze prace, bo tym razem aura spłatała figla - przyszły mrozy i spadł śnieg.
Najwazniejszy to był remont torowiska od uniwerka do brzozowskiego a nie jakas kosmetyka drogi no ale jak sie rozdaje grunty za grosze dla wybranych to brakuje do oferowanych kwot w przetargach...
@2 sedina
2021-03-22 11:21:45
Przebudowa pl. Rodła z dobudowaniem wszystkich relacji nie jest równoznaczna, że "1" będzie miała "skróconą" trasę.
@sedina
2021-03-21 20:34:14
Jak "jedynka" tam już nie pojedzie to powinni puścić tam "10".
Oraz zmienić trasę "11" na Pomorzany, aby się w większości trasy nie dublowała z "5" i "12".
"11" powinna jeździć na Pomorzany przez Bramę portową i Krzywoustego bo układ torów na to pozwala. Dzięki temu osoby z Mieszka 1 i "dolnych" Pomorzan będą mogły dojechać na Bramę portową i do przesiadek w autobusy pospieszne na Prawobrzeże tym samym tramwajem.
BB
2021-03-21 19:00:12
Jaki pan taki kram. Jak Prezydent dupa to i budowa skucha. Ale nie płaczcie, sami takich ludzi wybieracie na stanowiska, bo ważniejsze przeciw komu on, a nie co umie.
jakość
2021-03-21 18:38:35
Jak wygląda obecnie jakość robót drogowych można zobaczyć kostkę ułożoną przy ryneczku Pogodno.Ale to już nikogo z odpowiedzialnych nie dotyczy.
Ktoś jest Debilem
2021-03-21 18:11:59
Zamiast zrobić na gotowo część przy sądzie w stronę Krzekowa, to rozstrzelali drugą stronę.
Pan z żabki
2021-03-21 17:11:09
Pani Pieczyńska złotoustna Hanka jak ma to w zwyczaju mija się z prawdą i leje czytelnikom wodę. Rzeczywiście ta pseudo przebudowa-prosta w rzeczy samej-wlecze się jak nieboszczyk na cmentarz.Wykonawca po prostu zlewa to,bo po pierwsze nie ma kim tego robić ( dziennie na tym froncie prac jest 3 pracowników !!!! ) po drugie w tym samym czasie realizuje inną robotę więc o czym my tu mówimy.Prosta rzecz do wykonania a jak widać nawet i ta przerasta tę firmę.Nawet do maja tego nie skończą bo oni do tej pory zdołali tylko przełożyć 60 m.chodnika i sfrezować starą nawierzchnię.Poświęcili na to UWAGA 3 miesiące !!!! A gdzie pozostałe prace,gdzie druga strona ulicy-? No ale cóż płacimy za firmy krzak,jak widać miasto nie wyciąga żadnych wniosków.O tej firmie o tej przebudowie pisało się już wiele razy że lepszym rozwiązaniem byłoby rozwiązanie umowy z taką firmą i powierzenie tego komukolwiek kto ma jakichkolwiek ludzi w ilości większej jak 10+ kilka taczek i na pewno te "chopki" wybudują i przełożą chodnik za dużo mniejszą kasę.Obraz nędzy i rozpaczy.
Waldek
2021-03-21 16:24:47
Ta firma robi porządnie, więc fuszerek nie będzie jak po Elbudzie
sedina
2021-03-21 15:44:22
ZDiTM jest firmą działającą na niekorzyść mieszkańców Szczecina. Bo jak inaczej nazwać zgodę na kilkumiesięczne zamknięcie bardzo obecnie ruchliwej (bo remont Łękna) ulicy Mickiewicza. Przecież zakres robót jest tak mały, że przy dobrej organizacji można go wykonać w tydzień. Czy decydenci inwestora tego nie wiedzą?
Podobnie jest z innym inwestorem - Tramwajami Szczecińskimi, które podjęły decyzję fatalną przy tworzeniu STWiOR, że nic się wielkiego nie stanie, jak na trzy miesiące zamknie się dla ruchu skrzyżowanie torowiska z jezdniami w rejonie Placu Hołdu Pruskiego. Mieszkańcy trącą wiele godzin miesięcznie na przejazd prze miasto, samochody trują dodatkowo powietrze. Tym bardzie bulwersujący jest fakt, że po wyremontowanych torach docelowo nie będzie kursować żadna linia tramwajowa - "jedynka" będzie kursować nowym skrętem przy placu Rodła do Bramy Portowej z pominięciem Placu Hołdu Pruskiego
Piotr
2021-03-21 14:51:56
Szkoda, że nie ma foty w przeciwnym kierunku. Fachowcy postawili znaki ograniczenia prędkości 3 m przed skrzyżowaniem, które je odwołuje BRAWO.
gamonie
2021-03-21 12:57:23
w takim tempie robót to nigdy w Sz-nie nie będzie normalnie i jeszcze przedłużają terminy, za takie obsuwy powinni obcinać kwoty za roboty.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.