Włosi wydrążą podwodny tunel, który połączy obie części Świnoujścia – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Szczecinie.
Jak informuje w komunikacie GDDKiA Oddział Szczecin, "komisja przetargowa dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Po dokładnym sprawdzeniu i weryfikacji 4 złożonych w postępowaniu ofert stwierdzono, iż najkorzystniejsza jest oferta konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A."
Teraz pozostali oferenci będą mieli 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań od wyboru wykonawcy. Dokumentację postępowania sprawdzi jeszcze Prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
– Jeżeli nie będzie odwołań i wszelkie kontrole przebiegną sprawnie, to na początku przyszłego roku umowa będzie mogła zostać podpisana. Z wielką starannością i zaangażowaniem realizujemy swoje obowiązki jako inwestor zastępczy, tak aby procedura przetargowa, a następnie realizacja tej bardzo ważnej inwestycji przebiegała sprawnie – mówi Łukasz Lendner Dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Realizacja tunelu w Świnoujściu powinna zakończyć się do końca 2021 roku.
Całkowita długość tunelu wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna będzie wynosić 12 metrów. W środku zostanie wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości po 3,5 metra. Poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.
(isz)