Środa, 16 kwietnia 2025 r. 
REKLAMA

Wstęp do budowy III etapu Trasy Północnej. Wprowadzają zmiany w organizacji ruchu

Data publikacji: 15 kwietnia 2025 r. 13:22
Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2025 r. 19:50
Wstęp do budowy III etapu Trasy Północnej. Wprowadzają zmiany w organizacji ruchu
Trzeci etap Trasy Północnej będzie rozpoczynał się w rejonie ul. Łącznej. Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie  

Rozpoczynają się prace przygotowawcze przy budowie III etapu Trasy Północnej w Szczecinie. Od czwartku 17 kwietnia wykonawca wprowadza pierwsze zmiany w organizacji ruchu.

Główny zakres zmian obejmuje część inwestycji przewidzianej do budowy w nowym śladzie: wygrodzony zostanie plac budowy – pojawią się zabezpieczenia i znaki drogowe w miejscach prowadzenia robót, także na nieformalnych przejazdach używanych przez mieszkańców. W rejonie skrzyżowania z ul. Ogrodniczą, ul. Ostoi-Zagórskiego i ul. Bukowską zachowany zostanie przejazd dla mieszkańców ulicy Bukowskiej. W obrębie skrzyżowania wydzielony będzie również ciąg pieszy, co ma umożliwić dojście do zespołu przyrodniczo-krajobrazowego „Wodozbiór”. Od ulicy Ogrodniczej zaplanowano dojazd do placu budowy na początkowym etapie robót - do czasu uzyskania przejezdności przez nowo budowaną trasę oraz udostępnienia dojazdu od ul. Łącznej.

Nowe ulice, ronda i infrastruktura

- W ciągu ul. Szosa Polska, w obrębie pasa drogowego, prowadzone będą krótkotrwałe prace, co wymusi zwężenie jezdni w tym miejscu. Prace przygotowawcze obejmować będą przygotowanie terenu budowy, zabezpieczenia zaplecza budowy oraz wycinkę zieleni, która prowadzona będzie pod stałym nadzorem, również w zakresie obserwacji przyrodniczej gatunków chronionych - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta Szczecin ds. inwestycji

Przypomnijmy - inwestycja realizowana jest w ramach projektu pn.: „Poprawa warunków obsługi obszarów przemysłowych Gminy Miasto Szczecin poprzez wypełnienie luk w infrastrukturze drogowej dzielnicy Północ”. Budowa trasy Północnej realizowana będzie w dwóch etapach: pierwszy – Budowa Trasy Północnej (etap III) – obejmujący budowę nowej ulicy od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska w Szczecinie”, drugi - „Połączenie drogowe planowanej obwodnicy Polic z układem drogowym Gminy Miasto Szczecin” – w formule zaprojektuj i wybuduj.

Prace budowlane obejmować będą budowę nowej dwujezdniowej ulicy oraz układu rond w rejonie ulic Szosa Polska i Policka. Powstanie tam duże rondo na skrzyżowaniu Trasy Północnej z ul. Szosa Polska, średnie rondo na skrzyżowaniu ul. Szosa Polska z ul. Policką oraz małe rondo na skrzyżowaniu z ul. Policką. Wykonana zostanie infrastruktura pieszo-rowerowa w postaci chodników i ścieżek rowerowych. Powstaną zatoki autobusowe. Zrealizowane zostaną prace sieciowe dotyczące m.in. kanalizacji deszczowej, wodociągowej, gazowej czy sanitarnej. Wykonane zostanie oświetlenie uliczne, sygnalizacja oraz pojawi się nowa zieleń.

Kiedy powstanie cała Trasa Północna

Termin realizacji zadania wynosi: dla pierwszego etapu 30 miesięcy od daty przekazania wykonawcy placu budowy, dla drugiego - 30 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Generalnym Wykonawcą jest spółka STRABAG. Koszt prac wynosi 189 681 474 zł brutto. Nadzór nad realizacją sprawują Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.  (K)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Janusz
2025-04-15 19:43:06
Na szczęście to nie ZUE a Strabag, jedna z niewielu firm drogowych, do których jeszcze mam jakiś szacunek. ZUE to dno i kilometr mułu, nawet nie wspominaj tej nazwy, bo mi się ciśnienie podnosi. Mieszkam w okolicy Dworcowej i miałem okazję z bliska obserwować jak ta firma pracuje. Nie potrzeba mi nic więcej, widziałem na własne oczy i wiem, że wszelkie wymówki o planach, instalacjach itp, to była zwykła ściema, żeby ukryć fakt że nic nei robili bo nei mieli ludzi, a co robili, to szme fuszery
Mimi
2025-04-15 16:43:39
7-8 lat jak nic. Masakra z tymi remontami i budowlami dróg.
Janusz
2025-04-15 14:58:21
ZUE tego nie zrobi w 30 miesiecy trzeba liczyć 90
BobBudow.
2025-04-15 14:40:53
"generalnym wykonawcą jest Strabag" Oczywiście na papierze bo w rzeczywistości poza podpisaniem kontraktu i zgarnianiem kasy z robotami ma niewiele wspólnego.Zasuwają podwykonawcy,firmy które podpisują kontrakty za miskę ryżu.3 lata na pustym obszarze w nowym szlaku.Koszmar.
HM
2025-04-15 14:22:32
Na MarketScreener czytam iż jednym z ,,major shareholders"firmy Strabag SE jest Oleg Deripaska.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA