niedziela, 24 lutego 2019.
Strona główna > Wiadomości > Włoskie konsorcjum nie zbuduje tunelu

Włoskie konsorcjum nie zbuduje tunelu

Włoskie konsorcjum nie zbuduje tunelu
Data publikacji: 2018-08-02 23:23
Ostatnia aktualizacja: 2018-10-30 10:07
Wywietleń: 2949 341431

Kilkanaście godzin przed wyznaczonym terminem firma Astaldi poinformowała, że nie podpisze umowy na zaprojektowanie i budowę tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu. Podpisanie dokumentu miało nastąpić w piątek 3 sierpnia.

Kilkanaście godzin przed wyznaczonym terminem Włosi podjęli ostateczną decyzję o rezygnacji z kontraktu. W komunikacie włoska spółka informuje, jak czytamy na www.swinoujscie.pl, że odstępuje od podpisania umowy na projekt „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną” z powodu:upływu prawie dwóch lat od przedstawienia oferty do rozpoczęcia robót, braku rzeczywistej waloryzacji kosztów robót w Polsce, które tylko w ostatnim czasie wzrosły o 30 proc., dużego ryzyka wydłużania się procedur rozliczania robót dodatkowych i braków w dostępie do zasobów materiałowych i osobowych na polskim rynku.

 Dotąd Astaldi zapewniało, że chce podpisać umowę i jedynie prosi o prolongaty terminów. W pismach z 3 lipca i 19 lipca br. włoski koncern zapewniał, że negocjuje z bankami Gwarancję Należytego Wykonania (kwota stanowi 10 proc. wartości kontraktu).

 W związku z brakiem informacji ze strony włoskiej, 1 sierpnia prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz wezwał konsorcjum Astaldi - Ghella do podpisania umowy, wyznaczając termin na 3 bm. 

W związku z wycofaniem się zwycięzcy przetargu na tym etapie, wadium -  jakie konsorcjum wpłaciło przystępując do procedury -  w wysokości 10 mln zł przechodzi na rzecz inwestora, czyli miasta Świnoujście.

 W najbliższych dniach miasto zaprosi do podpisania umowy konsorcjum firm: Porr SA (lider) z Porr Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut i Energopol Szczecin.  Złożyło ono drugą najkorzystniejszą ofertę (793 186 390,32 zł).

(g)

Komentarze

Prośba do adminów
Możecie zbanować tego chorego człowieka, który toczy polityczną pianę w każdym temacie, a każdy wyraz pisze sylabizując? Strasznie się człowieczyna uruchamia jak zobaczy PO w wyrazie pomarańcze - napisze PO-marańcze, a potem wszy-stko pisze sylabami, jakby to miało mieć jakieś mega ważne znaczenie.. dajcie mu tabletki..
2018-08-05 07:57:52
do @ kompromitujące oświadczenie
- co ty palancie PO_pierdujesz! Kryteria przetargu były jasne, przed przystąpieniem do tego należy wyjaśnić jeśli jest coś niejasnego. Złożenie oferty oznacza jednocześnie iż dla udzałowca w przetargu jest wszystko jasne na jakich warunkach startuje. PO_tłuku, przez "wygranie" Włochów inni złożyli protest zarzucając "wygranym" machlojki! P.S. - PO_tłuku twe pytanie "A co robiły w tej sprawie służby państwa-?" jest o kant du..py. Co mają zrobić "służby państwa" poza tym iż firma istnieje i ma konto w banku? zajrzeć w du..pę każdemu pracownikowi Astaldi?
2018-08-03 22:20:27
k.olej
teraz czas na Energopol - przecieki gwarantowane!
2018-08-03 22:00:59
@kompromitujące oświadczenie
Napisz nam coś jeszcze o przejezdności autostrad na Euro 2012, lemingu.
2018-08-03 21:13:07
do @ ala66
- "łokej", ale "dużą literą" też jest niedokładnie. Dokładniej pisze się dużą literę jako pierwszą. Przyznasz miła iż jako pojęcie "dużą literą" można napisać cały wyraz lub zdanie - potrzebne jest określenie, które litery...Nie będę sie kłścił z niewiastą.
2018-08-03 20:35:25
estakady i mosty
Tunel od początku nie był dobrym pomysłem. Może jeszcze nie jest za późno, aby wrócić do przedwojennego niemieckiego projektu połączenia Świnoujścia z Nowym Warpnem estakadą przez Mały Zalew Szczeciński (z mostem zwodzonym nad torem wodnym do Ueckermunde), i dwoma nowoczesnymi mostami zwodzonymi łączącymi Świnoujście z wyspą Wolin (na wysokości Karsiborza), i drugim podobnym Police - Święta. Takie rozwiązania - estakady i mosty, nie tunele - doskonale wpiszą się także w projektowaną Zachodnią Obwodnicę Szczecina i zapewnią wreszcie stałe połączenie Świnoujścia z resztą kraju. Podobne estakady i mosty - wysokowodne lub zwodzone - ciągną się setkami kilometrów m.in. w Zachodniej Europie, w USA czy w Chinach...
2018-08-03 18:49:35
kompromitujące oświadczenie
To obraz niechlujstwa i politycznie forsowanie przez pis nierealnych inwestycji.Wszystko "pisane na kolanie"pod polityczne zamówienie jak te Ustawy uchwalane przez pis nocą.Teraz wychodzi wszystko jak wygląda prawdziwy obraz"dobrej zmiany" Kolejna już porażka pisu.Szczęście w nieszczęściu że na czas udało się wykryć pozorację tych działań i zmuszono firmę do wycofania się.A co robiły w tej sprawie służby państwa-?
2018-08-03 13:41:44
ala66
Do "tylko proszę, bez reklamy!" Piszę się dużą literą a nie z dużej.
2018-08-03 12:41:11
taka prawda
"(...) z powodu:upływu prawie dwóch lat od przedstawienia oferty do rozpoczęcia robót, braku rzeczywistej waloryzacji kosztów robót w Polsce, które tylko w ostatnim czasie wzrosły o 30 proc.(...)" ale prawdę napisali. Stąd w ostatnim czasie przetargi są przeważnie unieważniane bo przewidywane przez urzędy koszty całego zamówienia skalkulowane na X, a najtańsze oferty to minimum X + 25 - 30 % a pieniążków na dołożenie do zadania nie ma...
2018-08-03 09:29:17
- tylko proszę, bez reklamy!
"..to Szwedzi w budowie Tuneli maja sprzet, duza wprawe i doswiadczenie !! " Dlaczego baranie piszesz "Tuneli" (z dużej)? Dorób "ogonki"! ..Twoje podejrznia i ból dupy o " Rzadowo-Swinoujska Delegacja byly chociaz po..", "A jesli i Niemcy zawioda," jest śmieszne...Jacy to są fachowcy okaże się gdy tunel będzie oddany do użytku....Szczekasz bezproduktywnie, odlej "kwiatka" - jest upał....P.S. - dobrze iż się skończyło zanim się zaczęło.
2018-08-03 09:24:12
Ala
Włosi i wszystko w temacie.
2018-08-03 07:38:01
Gaśss
Ha ha jak energopol sie zabierze za tunel to zalanie gwarantowane i 1000 usterek oraz przeciagajace sie terminy no i jakos użytych materiałów... dramat.w szczecine wygrywaja przeragi bo sa najtansi...a potem mnóstwo reklamacji i zenujaca jakosc wykonania inwestycji.
2018-08-03 07:30:56
kopacz
Malutkie wyspy Owcze buduja tunele miedzy wysepkami.Skandynawskie firmy bo Niemcy beda sabotowac te prace.Maja w tym interes.
2018-08-03 07:10:36
Tu Nie tylko powinno chodzic o najkorzystniejsza Oferte...
Ale rowniez i o Jakosc wykonanej pracy oraz pozniejsza Jakosc funkcjonowania Tunelu !! A ciekawe czy Rzadowo-Swinoujska Delegacja byly chociaz poogladac kilka tuneli wykonanych i przez ta Niemiecka Firme tzn. jak one wygladaja i funkcjonuja w zyciu codziennym czyli praktyce...?? Czy inwestujemy w ciemno...? A jesli i Niemcy zawioda, to Szwedzi w budowie Tuneli maja sprzet, duza wprawe i doswiadczenie !!
2018-08-03 00:03:05

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
0
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wystawa Makiet Kolejowych
Pobiegli dla Eweliny
Pamięci Pawła Adamowicza
Poprzedni Następny

Nekrologi

Sonda

Czy kontrowersyjne kampanie społeczne w rodzaju „Jedz ostrożnie” pomagają rozwiązać problem, którego dotyczą?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy