Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Włoskie konsorcjum nie zbuduje tunelu

Data publikacji: 02 sierpnia 2018 r. 23:23
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:17
Włoskie konsorcjum nie zbuduje tunelu
 

Kilkanaście godzin przed wyznaczonym terminem firma Astaldi poinformowała, że nie podpisze umowy na zaprojektowanie i budowę tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu. Podpisanie dokumentu miało nastąpić w piątek 3 sierpnia.

Kilkanaście godzin przed wyznaczonym terminem Włosi podjęli ostateczną decyzję o rezygnacji z kontraktu. W komunikacie włoska spółka informuje, jak czytamy na www.swinoujscie.pl, że odstępuje od podpisania umowy na projekt „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną” z powodu:upływu prawie dwóch lat od przedstawienia oferty do rozpoczęcia robót, braku rzeczywistej waloryzacji kosztów robót w Polsce, które tylko w ostatnim czasie wzrosły o 30 proc., dużego ryzyka wydłużania się procedur rozliczania robót dodatkowych i braków w dostępie do zasobów materiałowych i osobowych na polskim rynku.

 Dotąd Astaldi zapewniało, że chce podpisać umowę i jedynie prosi o prolongaty terminów. W pismach z 3 lipca i 19 lipca br. włoski koncern zapewniał, że negocjuje z bankami Gwarancję Należytego Wykonania (kwota stanowi 10 proc. wartości kontraktu).

 W związku z brakiem informacji ze strony włoskiej, 1 sierpnia prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz wezwał konsorcjum Astaldi - Ghella do podpisania umowy, wyznaczając termin na 3 bm. 

W związku z wycofaniem się zwycięzcy przetargu na tym etapie, wadium -  jakie konsorcjum wpłaciło przystępując do procedury -  w wysokości 10 mln zł przechodzi na rzecz inwestora, czyli miasta Świnoujście.

 W najbliższych dniach miasto zaprosi do podpisania umowy konsorcjum firm: Porr SA (lider) z Porr Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut i Energopol Szczecin.  Złożyło ono drugą najkorzystniejszą ofertę (793 186 390,32 zł).

(g)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Prośba do adminów
2018-08-05 07:57:52
Możecie zbanować tego chorego człowieka, który toczy polityczną pianę w każdym temacie, a każdy wyraz pisze sylabizując? Strasznie się człowieczyna uruchamia jak zobaczy PO w wyrazie pomarańcze - napisze PO-marańcze, a potem wszy-stko pisze sylabami, jakby to miało mieć jakieś mega ważne znaczenie.. dajcie mu tabletki..
do @ kompromitujące oświadczenie
2018-08-03 22:20:27
- co ty palancie PO_pierdujesz! Kryteria przetargu były jasne, przed przystąpieniem do tego należy wyjaśnić jeśli jest coś niejasnego. Złożenie oferty oznacza jednocześnie iż dla udzałowca w przetargu jest wszystko jasne na jakich warunkach startuje. PO_tłuku, przez "wygranie" Włochów inni złożyli protest zarzucając "wygranym" machlojki! P.S. - PO_tłuku twe pytanie "A co robiły w tej sprawie służby państwa-?" jest o kant du..py. Co mają zrobić "służby państwa" poza tym iż firma istnieje i ma konto w banku? zajrzeć w du..pę każdemu pracownikowi Astaldi?
k.olej
2018-08-03 22:00:59
teraz czas na Energopol - przecieki gwarantowane!
@kompromitujące oświadczenie
2018-08-03 21:13:07
Napisz nam coś jeszcze o przejezdności autostrad na Euro 2012, lemingu.
do @ ala66
2018-08-03 20:35:25
- "łokej", ale "dużą literą" też jest niedokładnie. Dokładniej pisze się dużą literę jako pierwszą. Przyznasz miła iż jako pojęcie "dużą literą" można napisać cały wyraz lub zdanie - potrzebne jest określenie, które litery...Nie będę sie kłścił z niewiastą.
estakady i mosty
2018-08-03 18:49:35
Tunel od początku nie był dobrym pomysłem. Może jeszcze nie jest za późno, aby wrócić do przedwojennego niemieckiego projektu połączenia Świnoujścia z Nowym Warpnem estakadą przez Mały Zalew Szczeciński (z mostem zwodzonym nad torem wodnym do Ueckermunde), i dwoma nowoczesnymi mostami zwodzonymi łączącymi Świnoujście z wyspą Wolin (na wysokości Karsiborza), i drugim podobnym Police - Święta. Takie rozwiązania - estakady i mosty, nie tunele - doskonale wpiszą się także w projektowaną Zachodnią Obwodnicę Szczecina i zapewnią wreszcie stałe połączenie Świnoujścia z resztą kraju. Podobne estakady i mosty - wysokowodne lub zwodzone - ciągną się setkami kilometrów m.in. w Zachodniej Europie, w USA czy w Chinach...
kompromitujące oświadczenie
2018-08-03 13:41:44
To obraz niechlujstwa i politycznie forsowanie przez pis nierealnych inwestycji.Wszystko "pisane na kolanie"pod polityczne zamówienie jak te Ustawy uchwalane przez pis nocą.Teraz wychodzi wszystko jak wygląda prawdziwy obraz"dobrej zmiany" Kolejna już porażka pisu.Szczęście w nieszczęściu że na czas udało się wykryć pozorację tych działań i zmuszono firmę do wycofania się.A co robiły w tej sprawie służby państwa-?
ala66
2018-08-03 12:41:11
Do "tylko proszę, bez reklamy!" Piszę się dużą literą a nie z dużej.
taka prawda
2018-08-03 09:29:17
"(...) z powodu:upływu prawie dwóch lat od przedstawienia oferty do rozpoczęcia robót, braku rzeczywistej waloryzacji kosztów robót w Polsce, które tylko w ostatnim czasie wzrosły o 30 proc.(...)" ale prawdę napisali. Stąd w ostatnim czasie przetargi są przeważnie unieważniane bo przewidywane przez urzędy koszty całego zamówienia skalkulowane na X, a najtańsze oferty to minimum X + 25 - 30 % a pieniążków na dołożenie do zadania nie ma...
- tylko proszę, bez reklamy!
2018-08-03 09:24:12
"..to Szwedzi w budowie Tuneli maja sprzet, duza wprawe i doswiadczenie !! " Dlaczego baranie piszesz "Tuneli" (z dużej)? Dorób "ogonki"! ..Twoje podejrznia i ból dupy o " Rzadowo-Swinoujska Delegacja byly chociaz po..", "A jesli i Niemcy zawioda," jest śmieszne...Jacy to są fachowcy okaże się gdy tunel będzie oddany do użytku....Szczekasz bezproduktywnie, odlej "kwiatka" - jest upał....P.S. - dobrze iż się skończyło zanim się zaczęło.
Ala
2018-08-03 07:38:01
Włosi i wszystko w temacie.
Gaśss
2018-08-03 07:30:56
Ha ha jak energopol sie zabierze za tunel to zalanie gwarantowane i 1000 usterek oraz przeciagajace sie terminy no i jakos użytych materiałów... dramat.w szczecine wygrywaja przeragi bo sa najtansi...a potem mnóstwo reklamacji i zenujaca jakosc wykonania inwestycji.
kopacz
2018-08-03 07:10:36
Malutkie wyspy Owcze buduja tunele miedzy wysepkami.Skandynawskie firmy bo Niemcy beda sabotowac te prace.Maja w tym interes.
Tu Nie tylko powinno chodzic o najkorzystniejsza Oferte...
2018-08-03 00:03:05
Ale rowniez i o Jakosc wykonanej pracy oraz pozniejsza Jakosc funkcjonowania Tunelu !! A ciekawe czy Rzadowo-Swinoujska Delegacja byly chociaz poogladac kilka tuneli wykonanych i przez ta Niemiecka Firme tzn. jak one wygladaja i funkcjonuja w zyciu codziennym czyli praktyce...?? Czy inwestujemy w ciemno...? A jesli i Niemcy zawioda, to Szwedzi w budowie Tuneli maja sprzet, duza wprawe i doswiadczenie !!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA