Wiemy ile może kosztować wspólny bilet miesięczny na komunikację miejską i SKM
Wiemy ile może kosztować wspólny bilet miesięczny na komunikację miejską i SKM
Data publikacji: 27 marca 2024 r. 17:18
Ostatnia aktualizacja: 28 marca 2024 r. 21:27
Fot. Dariusz Gorajski
Podróżowanie koleją po całym obszarze objętym ofertą SKM oraz korzystanie z komunikacji miejskiej w Szczecinie kosztowałoby pasażera około 250 zł miesięcznie, natomiast w wariancie rozszerzonym o komunikację miejską Stargardu poniżej 300 zł - poinformowało w środę biuro prasowe urzędu marszałkowskiego. Start wspólnego biletu przewidziano na wrzesień.
Rozważane jest też wdrożenie tańszej oferty dla podróżnych w ramach nowego biletu kolejowo-komunalnego. I tu mamy dwa planowane warianty biletu. Pierwszy dla przemieszczających się na obszarze Szczecina i drugi dla pasażerów komunikacji miejskiej Stargardu i połączeń kolejowych SKM z wyłączeniem obszaru Szczecina. W tych przypadkach cena normalnego biletu miesięcznego ma wynosić około 150 zł.
Na początku dostępne będą tylko bilety miesięczne normalne oraz uwzględniające najczęściej stosowane ulgi (uczniowie oraz studenci).
- Głównym założeniem jest zaoferowanie prostego, zintegrowanego biletu kolejowo-komunalnego zachęcającego do rezygnacji z transportu indywidualnego na rzecz transportu zbiorowego, który pozwoli korzystać oprócz pociągów SKM również z komunikacji miejskiej. Cena biletu zintegrowanego powinna być odczuwalnie niższa od sumy cen kupowanych oddzielnie biletów na przewozy kolejowe i przewozy w komunikacji miejskiej – mówi marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
W najbliższym czasie - jak informują urzędnicy - planowane jest kolejne spotkanie partnerów uczestniczących w projekcie SKM, na którym może dojść do ostatecznego uzgodnienia proponowanych rozwiązań.
(ip)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Iron
2024-04-01 20:23:26
Narzekacie na cenę. Ja w nią jakoś nie wierzę, dokładnie w te 150zł. Chętnie zapłacę za miesięczny kolejowy + komunikacja miejska Stargard 150. Teraz płacę 350 kolej + promocyjne 50zl KM Stargard.
Heniek
2024-03-28 20:04:19
Tanio to już było. Teraz trzeba budżet ratować oczywiście kosztem ludzi.
plucie mieszkańcom
2024-03-28 16:17:50
Furda! Już widzę te tłumy ustawiające się po bilet za 3 stówki... Jeśli to ma zachęcić do rezygnacji z samochodu, to powinno być maksymalnie ułatwione, uproszczone i tanie. Można się było tego spodziewać - inwestycja za grube miliardy z naszych podatków, a koniec końców i tak będziemy płacić krocie za bilet, bez żadnej gwarancji dojazdu o czasie, bo jak działają pociągi i komunikacja miejska, nie trzeba nikomu chyba tłumaczyć
Bogdan
2024-03-28 14:58:58
Ciekawe ile doić będzie miasto od ludzi. Wszak Szczecin to sama budżetówka. Pewnie zyski kombinują od emerytów czyli min. od mojego dziadka.
Szczecinanin
2024-03-28 14:22:22
Ładnie miesięczny normalny 80 zł to pkp za 70 zł i to w granicach miasta czy oni się szaleju najedli max 120 zł góra najlepiej na równo 100 zł i 200 zł za co płacić 150 zł kto to będzie jeździł będą puste latać a na koniec powiedzą że nie sprawdziło. Dalej trza będzie komunikacją za 80 zł się poruszać, a na pewno bedą kupować Stargardzianie za 250 zł śmiechu warte na otwarcie to już żarty na 1 kwietnia czy jak... nie za wcześnie...
Tanio
2024-03-28 00:08:56
ja tam się plebsem wozić nie będę, poczekam aż wprowadzą kenkarty i biedota będzie walić z buta to może wtedy kupię a tak - 3 stówki to ja w blanciki zwijam
Korzystam
2024-03-27 23:52:17
Korzystam obecnie z pociagu na 8 km. Mam tyle samo płacić, jak ktoś korzysta 30 km?
zero chętnych
2024-03-27 21:40:32
i w ten oto sposób zniechęcili potencjalnych pasażerów podmiejskiej kolei.
Dość zamętu
2024-03-27 21:26:41
Najpierw ustalcie, a później proponujcie. Po co to puste gadanie przed wyborami? Skoro tak to się po prostu powiedzcie o co wam chodzi???
Simca
2024-03-27 20:58:33
No a czy nasze zacne miasto nie może skorzystać ze sprawdzonych praktyk metpolii?!! W Warszawie np. na terenie miasta obowiązują ceny dotychczasowych biletów miesięcznych. Poza strefą miasta trzeba dopłacić. Mieszkańcy gmin związanych ze strefą SKM płacą za bilety dodatkowe, przy uwzględnieniu dotacji ze swoich gmin, które są oczywiste.
Zenekk
2024-03-27 20:32:24
Pracownik tania siła robocza sam ma płacić za dojazd do kołchozu patrz koncernu do pracy ze Szczecina do Goleniowa. Przerzucenie kosztów na pracownika za grosika. Same dojazdy do pracy to zajmą więcej niż 3 godziny dziennie, ale Polaku pracuj na zyski inwestora niemieckiego lub amerykańskiego.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.