Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Węzeł w Podjuchach z rocznym poślizgiem [GALERIA]

Data publikacji: 12 grudnia 2020 r. 07:41
Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2020 r. 13:27
Węzeł w Podjuchach z rocznym poślizgiem
Fot. Mirosław Winconek  

Miało być piętnaście miesięcy. Będzie ich w sumie co najmniej dwadzieścia siedem. Dokładnie o rok później niż zakładała umowa z konsorcjum spółek Roverpol - Rover Infraestructuras zakończyć się ma budowa węzła drogowego w szczecińskich Podjuchach wzdłuż ul. Floriana Krygiera od mostu Gryfitów nad Regalicą i w rejonie jej skrzyżowania z ul. Granitową wraz z dojazdem do autostrady A6. A koszt całej inwestycji wciąż rośnie. To - jak do tej pory - w sumie już o prawie 11 milionów złotych więcej niż przewidywał kontrakt na całe zadanie w swej pierwotnej wersji.

Według pierwotnych założeń, duże skrzyżowanie w Podjuchach powinno być gotowe już od sierpnia tego roku. Terminy zakończenia prac były jednak co rusz przekładane: kolejny z nich upłynął z końcem listopada. Najnowszy, zapisany w aneksie jeszcze we wrześniu br., został wyznaczony na 15 kwietnia 2021 roku. I ten - co już wiadomo - nie będzie dotrzymany. Informację o przygotowywaniu kolejnego, już dziesiątego, aneksu do umowy z konsorcjum Roverpol sp. z o.o. - Rover Infraestructuras S.A. przekazał Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji, w ubiegłym tygodniu w najnowszym z komunikatów magistratu z cyklu "Wieści z budowy". A zapowiedź jeszcze dłuższego poślizgu w realizacji tego przedsięwzięcia określona została w nim eufemistycznie jako  "aktualizacja harmonogramu robót".

- Z uwagi na dodatkowe i nieplanowane roboty budowlane, zmianie ulegnie harmonogram prac i tym samym termin zakończenia inwestycji. Na aktualizację harmonogramu mają wpływ m.in. wydłużenie w czasie prac na ul. Granitowej, dodatkowe prace sieciowe związane z usunięciem kolizji z infrastrukturą podziemną, prace związane z usunięciem awarii gazociągu na ul. Floriana Krygiera - wylicza powody kolejnej zwłoki P. Zieliński. - Miasto doprecyzowuje szczegóły aneksu do umowy z generalnym wykonawcą. W związku z powyższym planuje się zakończenie robót w sierpniu 2021 roku. Pełna przejezdność dla pojazdów będzie udostępniana etapowo.

Rosną jednocześnie wydatki na tę inwestycję. Umowa między miastem i konsorcjum Roverpol sp. z o.o. - Rover Infraestructuras S.A. podpisana została 29 maja 2019 r. i opiewała na 104 537 700 zł brutto. Aktualnie, tj. według stanu na początek grudnia, wynagrodzenie z tytułu ujętych w kontrakcie - jak dotąd - robót dodatkowych, wynosi 112 726 785,99 zł brutto. To jednak nie wszystko, bo odrębną umową, zawartą w kwietniu br., urzędnicy magistratu zlecili konsorcjum  przebudowę kanału deszczowego o średnicy 1000 mm na odcinku od komory (za planowanym zjazdem z ul. Ciasnej) do piaskownika (zlokalizowanego przed nasypem kolejowym) za 2 793 120,40 zł. Co daje łączny wzrost kosztów całej inwestycji - na razie - o 10 982 206,40 zł brutto.

Nadzór nad realizacją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania wynosi 72 797 093,95 zł. ©℗

Mirosław Winconek

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Przemek
2021-06-19 09:27:23
Narzekacie a i tak na otwarciu będziecie klaskać im brawa....podziekujcie Kaczyńskiemu za wybieranie najtańszych przetargów,super korupcji nie ma, ale mamy rozjeba*e auta ,przez tańszy przetarg
Ojciec Inwestor
2021-02-26 13:34:07
Uwaga drogi na Międzyodrzu będzie realizowała jakaś dziwna firma bez znajomości rynku lokalnego. Ciekawe czy z podobnym efektem.
Obs
2021-02-25 21:02:34
Kiepski projekt, kiepski wykonawca, za chwilę będzie następna przebudowa.
Elzbieta
2020-12-13 13:23:46
W czwartek wracałam na Słonecznyne od strony Panoramy, ponieważ od strony Kijewa był niesamowity korek. Przy zapadającym zmroku można było się pogubić tak słabo jest oznakowany zjazd. Na szczęście na horyzoncie zobaczyłam Lidl i stacje benzynową i to był dla mnie kierunek jazdy na Słoneczne. MASAKRA.
Robert
2020-12-13 09:26:35
Podstawowe pytanie: dlaczego nie pociągnięto 2 nitek ulicy pomiędzy nowym rondem na granitowej a rondem żołnierzy wyklętych? Bezsensownie kończy się zwężeniem pośrodku starej drogi! Co za imbecyl to planował ?
kasia
2020-12-13 08:57:18
Tam nie ma ludzi do pracy, stoja maszyny w zdezelowanym stanie wiec nawet nie wiadomo czy na chodzie i grupa 3 osobowa cos robi w ziemi. Tam jest miejsce dla 60 osób do pracy wiec pytam czy ma zrobic sie samo>??
BArt
2020-12-13 00:33:03
Wywalic tych złodzieji z budowy bez zapłaty, szybko szukać innego wykonawcę albo niech miasto samo wykonuje przecież to i tak się opiera na podwykonawcach...
Rozwiązanie
2020-12-12 22:08:00
Zwolnić nieudolnych robotników drogowych i zatrudnić takich którym chce się pracować.
Koza Niemiecka
2020-12-12 22:03:33
Typowa polska jakość pracy. Rondo budują rok czasu a jeszcze urzędnicy premie za to dostaną. Niemcy zazdroszczą
SMAD
2020-12-12 18:49:28
Na kontrolowanych przez NIK w 2015 roku siedmiu inwestycjach opóźnienia wyniosły łącznie 4346 dni co daje prawie 12 lat. Źródło: https://www.nik.gov.pl/plik/id,8754,vp,10883.pdf
kasa leci
2020-12-12 17:49:05
Może do czasu pracy zaliczają czas dojazdu do pracy ROVEREM. Jest praca , kasa leci to tylko głupi by się spieszył
Tadeo
2020-12-12 17:29:44
Kogo zatrudnia ten Roverpol? Czy ci ludzie nie potrafią pracować? Nie potrafią terminowo zrobić wykopu i wylać asfaltu? To może trzeba ich zwolnić.
Wert
2020-12-12 17:13:41
Może robole wreszcie wezmą się za robotę za którą im się płaci. Brać się za łopaty wsiadac do spychaczy i do roboty.
mmm
2020-12-12 16:10:53
Wszyscy tu narzekają na Krzystka i urzędników . A przepraszam , - czy Krzystka wybrali kosmici , czy może Putin czy też ci niedobrzy Niemcy ??? Niestety wybrali go sami Szczecinianie , ten pozatrudniał urzędników , których kompetencje i umiejętności są na poziomie dziecka w przedszkolu , - no i mamy to co mamy. Ale pretensje za ten stan rzeczy to kierujmy sami do siebie
masakra
2020-12-12 14:21:16
Dzisiaj temtędy jechałam. Zauważyłam dwóch Panów opartych o łopatę .Zapewne robili nadgodziny i poprawiali statystykę roboczogodzin . Osoby z Urzędu Miasta odpowiedzialne za tą budowę powinny starcić stanowiska , ale kto zwolni szwagra czy kuzynke
xxx
2020-12-12 13:18:59
Inwestycja i tak jest nieprzemyślana. Zamiast tak jak to było w pierwszym wariancie wybudować wiadukt od Krygiera wiadukt bezpośrednio na autostrade to poszli w wariant okrojony. Wtedy ruchu wyjazdowy z miasta szedłby gora a lokalny dołem. Ale krzystek wie lepiej.
@Wacek Rondelek
2020-12-12 13:10:18
Urzędem Miasta nie rządzi Piotr Krzystek lecz Sekretarz Ryszard Słoka.
Edek
2020-12-12 12:38:25
W tym mieście to standard . Takich mamy urzędników z prezydentem na czele którzy nie potrafią zadbać o interesy miasta i jego mieszkańców .
Oriolus
2020-12-12 12:34:36
Gdzie są kary dla nieudolnych wykonawców?! A gdzie kary dla nieudolnych urzędników?! A Gdzie nadzór nad tą budową, na której prace idą w ślimaczym tempie? Tam nie widać pracujących ludzi!!! Dlaczego nie pracują co najmniej na 3 zmiany? To, co tam się dzieje, to jakaś masakra! Niech Krzystek przyjedzie i zobaczy. Ale cóż to obchodzą Podjuchy !
Ketjow
2020-12-12 12:04:08
Bo w wydziale inwestycje miejskie,czy jak ich tam zwał pracuje grupa nieudaczników zatrudniona przez prezydenta miasta.I mamy co mamy!Od lat.
Wacek Rondelek
2020-12-12 11:10:16
Festiwal nieustających "sukcesów" inwestycyjnych niejakiego Krzystka trwa...
cierpliwy
2020-12-12 10:50:37
A może warto pomyśleć o zmianie urzędników na takich, którzy potrafią dobrze przygotować przetargi i wyegzekwować terminy np. dopilnować kar lub je zwiększyć. Zawalone roboty były zawsze usprawiedliwiane a nie przeczytałem ani razu, żeby zostały wyegzekwowane duże kary, ciekawe dlaczego?
Tani wykonawca
2020-12-12 10:43:19
To pewniak do słabej roboty.
Fordek
2020-12-12 09:47:29
Kolejny Energopol pojawil się w Szczecinie dlatego należy pogonic ta firmę od razu sby nie generowala kolejnych strat a inwestor cxyli miasto powinien to już zrobic w wrześniu ub roku po niewywiązaniu się tego wykonawcy z umowy wykonania prac. Bo za takie nieudacznictwo mieszkańcy Szczecina placa podwójnie raz za koszty utrudnien przemieszczania sie a drugi raz z ich podatkow za dodatkowe koszty wynikających z wydłużających się terminow prac których zada wykonawca a powinno byc odwrotnie gdzie za brak dotrzymania terminów wykonania prac powinne byc kary umowne
Nic nowego
2020-12-12 09:10:57
W tym mieście nigdy nie oddano inwestycji w terminowym czasie. I do tego mnóstwo poprawek i błędów i więcej kaski za roboty. ,, Szlachta'' się bawi i kpi z nas, naszym kosztem...
Leszek
2020-12-12 09:00:38
Tak to jest jak w przetargu wybiera się najtańsze firmy i do tego firmy " kogucik ". Potem terminy się przyciągają lub jakość pozostawia do życzenia. I bywa że padają trzeba następny przetarg ogłaszać. Nie lepiej od razu wziąć trochę droższa firmę i mieć spokój.
toi
2020-12-12 08:51:32
przecież tam praktycznie pracuje 3 albo 4 chłopa a kilku przez cały dzień gapi się w telefony!!! żenada

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA