Zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone od czwartkowego wieczora (7 listopada) w związku z kolejnym etapem prac przy budowie węzła Łękno. W tym rejonie będziemy inaczej jeździć przez około cztery miesiące.
Powodem zmian jest usunięcie istniejącego toru tramwajowego na tarczy skrzyżowania z ul. Zaleskiego i budowa torowiska docelowego.
Ruch pojazdów w ciągu al. Wojska Polskiego odbywać się będzie jezdnią północną.
– W związku z prowadzonymi pracami, pojazdy nie będą mogły jechać na wprost z obu wlotów ul. Zaleskiego – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. – Od strony przejazdu kolejowego można będzie skręcić tylko w prawo (dla udających się w kierunku ul. Papieża Pawła VI do dyspozycji jest możliwość zawrócenia na skrzyżowaniu z ul. Bogumiły), dla jadących od strony Papieża Pawła VI zostaje wyłącznie możliwość skrętu w lewo i w prawo.
Rzecznik dodaje, że na lewoskręcie z al. Wojska Polskiego w Zaleskiego – w kierunku Papieża Pawła VI i Słowackiego – funkcjonować będzie wzbudzana sygnalizacja świetlna. Z ruchu samochodowego wyłączona zostanie ul. Traugutta przy wlocie al. Wojska Polskiego, przejazd będzie umożliwiony tylko pojazdom komunikacji miejskiej. Zamknięty dla ruchu zostanie także wlot ul. Ludwika Solskiego.
Zmiany w ruchu będą obowiązywać przez około 4 miesiące.
– Kierowcom jadącym z Zaleskiego w kierunku Mickiewicza, sugerujemy skorzystanie z objazdu Unii Lubelskiej – Klonowica – Wernyhory. Przepraszamy za utrudnienia, prosimy o zachowanie uwagi i jeśli to możliwe, omijanie terenu inwestycji - radzi Piotr Zieliński.
W związku z prowadzonymi pracami, zmiany obejmą także kursowanie linii autobusowych 53, 60, 67 i 531.
– Likwidacji ulegnie przystanek „Traugutta” dla linii 53, 60 i 531 w kierunku Stoczni Szczecińskiej i Osiedla Bukowego - informuje rzecznik. – Przystanek „Traugutta” dla linii 67 w kierunku Stoczni Szczecińskiej przeniesiony zostanie do nowej lokalizacji; znajdować się będzie na ul. Traugutta na wysokości posesji nr 150.
Przypomnijmy: węzeł Łękno to kolejny etap budowanej Trasy Średnicowej. Projekt obejmuje też przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego. Całość ma pełnić funkcję przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
(kl)
Fot. Mirosław WINCONEK