- Od wtorku (16 listopada) rozpoczną się prace przy przebudowie ulicy Modrej i Koralowej. Rozpoczęcie robót oznacza zmiany w organizacji ruchu - poinformował Piotr Zieliński, rzecznik prasowy komunalnej spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Pierwszy etap robót obejmie odcinek ul. Modrej od ronda przy ul. Szerokiej do ul. Wroniej.
- Zamknięty dla ruchu samochodowego zostanie odcinek pomiędzy ul. Żyzną a Sikorki. Zachowany zostanie przejazd dla komunikacji miejskiej. Wykonawca planuje wprowadzić zmiany około godziny 10 rano - dodaje rzecznik.
Dodatkowo na ul. Koralowej na odcinku pomiędzy ul. Zaściankową a Nowowiejską zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy (poza komunikacją miejską).
- Celem zmian jest przekierowanie ruchu samochodowego z Dobrej, tak aby kierowcy jadący do centrum Szczecina, korzystali z objazdu przez Węzeł Głębokie - wyjaśnia Piotr Zieliński.
Kwestie związane z dojazdami do posesji w trakcie realizacji robót budowlanych, będzie można ustalać indywidualnie z wykonawcą.
"Nieuniknione kolizje" a drzewa
- Przed rozpoczęciem zasadniczych robót budowlanych, przeprowadzano prace przygotowawcze związane z zielenią - przypomina rzecznik.
Na etapie opracowywania projektu wykonawczego w pasie drogowym ulicy Modrej i Koralowej oraz na obszarze bezpośrednio do niego przyległym, zinwentaryzowano łącznie 366 drzew.
- Spośród tej ilości drzew do usunięcia zakwalifikowano, z uwagi na nieuniknione kolizje z realizacją inwestycji, jedynie 40 sztuk. Po dodatkowej inwentaryzacji w terenie, spośród 40 sztuk drzew udało się zachować 9 drzew. Część z nich zostanie przesadzona przy użyciu technologii AIR-SPADE, tak aby nie uszkodzić istniejącego systemu korzeniowego rosnących drzew. Przy jednym z zachowanych drzew zastosowane zostanie natomiast rozwiązanie w postaci chodnika rampowego czyli chodnika podwieszanego - tłumaczy Piotr Zieliński.
Co zostanie zrobione na głównej osi Bezrzecza?
Inwestycja obejmuje przebudowę ul. Modrej i Koralowej. W zakres prac wchodzi m.in: poszerzenie jezdni i wykonanie nowej konstrukcji jezdni; wykonanie pasów rowerowych; przebudowa skrzyżowań z drogami publicznymi, zatok autobusowych. Ponadto przebudowane lub zbudowane zostaną chodniki. Wykonawca robót przebuduje też zjazdy indywidualne i publiczne. Uwzględniono również wycinkę drzew i krzewów kolidujących z robotami (jak wyżej). W projekcie jest wykonanie elementów stałej organizacji ruchu; budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia ulicznego; budowa kanału technologicznego; przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego; remont przepustu; zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego.
Przebudowa Modrej i Koralowej ma potrwać dwa lata od dnia podpisania umowy. Wykonawcą jest STRABAG Sp. z o.o. Koszt prac to ponad 23,8 mln zł brutto.
Nadzór nad realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
(ksz)