Wtorek, 16 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Wahadłem przez zakorkowane ulice Szczecina

Data publikacji: 23 lutego 2021 r. 14:05
Ostatnia aktualizacja: 26 lutego 2021 r. 10:42
Wahadłem przez zakorkowane ulice Szczecina
Fot. Dariusz Gorajski  

Wąskie gardło, jakim na co dzień i tak są ulice Szeroka i Modra w Szczecinie między Krzekowem i  Bezrzeczem, jeszcze bardziej daje się we znaki kierowcom od wtorkowego poranka. Na tej zwykle zatłoczonej nie tylko w godzinach komunikacyjnych szczytów trasie - zgodnie z zapowiedziami - pojawiły się dodatkowe utrudnienia. Przez minirondo na skrzyżowaniu z przebudowywaną ul. Władysława Szafera ruch odbywa się teraz wahadłowo i reguluje go ustawiona tymczasowa sygnalizacja świetlna. Co jeszcze bardziej wydłuża czas przejazdu w tym rejonie. Od kilku do kilkunastu minut opóźnienia notują też autobusy linii 74 i 105.

I tak będzie aż do finału koniecznych prac drogowych, które właśnie ruszyły od zrywania asfaltu z początkowego odcinka pasa jezdni ul. Modrej w kierunku Bezrzecza. Pod nią trzeba bowiem ułożyć nową sieć kanalizacji deszczowej. Ta ma być spięta z pozostałą już gotową instalacją na całej długości dwujezdniowej teraz z pasem wydzielonego torowiska tramwajów ul. Władysława Szafera, przy której powstaje również nowa pętla tramwajowo-autobusowa. Wykonawca inwestycji, którym jest Eurovia Polska SA, będzie prowadził na tym odcinku o długości ok. 80 m także roboty wodociągowe, a następnie prace brukarskie i przy nowej nawierzchni jezdni.

Od strony placu przebudowy skrzyżowania, gdzie ma być urządzone na nowo minirondo, tuż przed wlotem w kolejne większe nieco dalej na osiedlu Zawadzkiego-Klonowica u zbiegu ul. Władysława Szafera z ul. Eugeniusza Romera (tam m.in. do wylania pozostają warstwy nawierzchni jezdni), już w ul. Szerokiej zmotoryzowani chcący wyjechać poza miasto muszą uzbroić się w cierpliwość. Zwolnić albo odczekać swoje na czerwonym świetle w kolejce na przejazd pasem w przeciwnym kierunku. Podobnie zresztą jak i ci, którzy jadą od strony Bezrzecza. Zwężenie kończy się za przejściem dla pieszych już na ul. Modrej na wysokości parkingu Lidla. ©℗

(MIR)

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

JAN22
2021-02-26 09:28:59
Ciekawe czy decydenci, i projektanci przewidują już wpięcie projektowanej obwodnicy Bezrzecze-Wołczkowo ?Jeśli nie , to wkrótce zaczną się nowe rozkopy , zamknięcia pasa jezdni itd. na ledwo zakończonych pracach Szafera - Modra. Znając życie to nie. Malkontenci tacy jak ja nie biorą się znikąd. Tworzą ich ci z pierwszego zdania>
@Stefan
2021-02-24 22:49:29
ul. Witkiewicza w tej postaci to chyba jeszcze poniemiecke rozwiązanie. Ja w każdym razie pamiętam je "od zawsze" a co więcej zamiast pasów parkingowych była po północnej stronie oznakowana droga dla rowerów, zlikwidowana około roku 1990.
A na Granitowej jak
2021-02-24 15:49:30
na froncie zachodnim podczas I Wojny Światowej - BEZ ZMIAN lub młodzieżowo - BRAK AKCJI JEST. Nasypy już im zjeżdżają, bo tak je szpece utwardzili, po odwilzy walają się plastikowe butelki z moczem i ogólnie ja tu niezły bur..el widzę. W sumie nie dziwi nic. Krzystek zajęty lamentowaneim w mediach więc jak te dzieci w piaskownicy - brakuje wszystkim czasu na poważne tematy
do @poznaniak
2021-02-24 14:35:32
Jedyne co potrafią w Poznaniu lepiej to zbudować ścieżkę rowerową o szerokości około 50 cm aby nie była szerszą niż pozostawiony chodnik dla pieszych. To jest ok. Ale tak poza tym to tam w Centrum jest jeszcze większy ścisk niż w Szczecinie. A i jeszcze jedno. Strefa PP dla mieszkańców tej strefy jest zdecydowanie tańsza i "szersza" niż to co firmuje pożal się Boże prezydencik Szczecina.
@poznaniak
2021-02-24 13:11:17
Prowokator, czy idiota? Mój typ - idiota.
era
2021-02-24 07:34:10
Dobrze, że budują i już kończą. Za 3 miesiące będą otwierać.
poznaniak
2021-02-24 04:58:57
W Poznaniu ruch płynny bez korków i blokad na wszystkich ulicach w mieście, Miasto jest liderem najlepszych rozwiązań komunikacycjnych i organizacji robót i rementów drogowych, Zapraszamy do Poznania na rekonesans i na nauki.
Już ktoś kiedyś
2021-02-23 21:29:05
napisał, że do rządzenia i zarządzania należy wybierać ludzi po szkołach inżynierskich.
Kazimierz
2021-02-23 19:52:24
Wspaniały projekt przeprowadzenia estakadą ul. Floriana Krygiera do autostrady, z rondem pod estakadą, zakończył się poronionym pomysłem samego ronda na węźle Granitowa. Rondo to nie rozwiązuje żadnego problemu komunikacyjnego w tym rejonie, chyba że chodzi o spowolnienie ruchu. Już teraz widać to dokładnie. Gorszego bubla ( z oszczędności ?), nie dało się zaprojektować! Ewidentny brak perspektywicznego myślenia. W pełni podzielam wnioski Stefana dotyczące braku kompleksowego myślenia i wprowadzania fatalnych rozwiązań komunikacyjnych.
faza
2021-02-23 18:16:19
Może tak zmienić organizację ruchu na ŻYZNEJ, chyba że to komuś przeszkadza ? Jakiejś (bez) Radnej mieszkającej w tym rejonie ?
może
2021-02-23 16:26:43
do następnej zimy to skończą ;)
stelli
2021-02-23 15:51:06
Szkoda już pisać o Szczecinie. Zamiast przelotów robi się węzły, by wszystkie pojazdy znów ugrzęzły i stały w korku od niedzieli do wtorku.
fin
2021-02-23 15:36:54
Za ten cały burdel od lat pan Krzystek już mojego głosu nie otrzyma
OK
2021-02-23 15:21:17
Szybki się uwijają budowlańcy na drogach jeżeli uręednicy miasta nie "przygotowują" inwentaryzacji.
stefan
2021-02-23 15:12:22
kolejna droga donikąd, czy kiedyś w końcu urząd miasta z Piotrkiem na czele zaczną myśleć kompleksowo przy robieniu inwestycji?! czy nie można zebrać raz a porządnie konkretnej kasy na inwestycję a nie robić fragmentami co dekadę?! przecież tych ulic gdzie z dwóch pasów jest zwężenie do jednego jest teraz pełno! przykłady? 1.zrobiona Niemierzyńska i Arkońska - długi odcinek... i od Niemierzyńskiej do ronda Giedroycia jakaś wymijanka zamiast prosto dwa pasy do ronda. 2. Derdowskiego jakaś dziwna droga zupełnie niezrozumiałe dwa pasy po jezdnej i jeden pas po drugiej stronie. 3. Sosabowskiego od lat wjeżdża w wąską ulicę Szeroką. 4. Witkiewicza to już kompletnie idiotyczna droga, nie wiadomo po co dwa pasy i to przy szkole, zaorać jeden i zrobić pas do parkowania. 5. a na prawobrzeżu to ulice Chłopska , Dąbska i Nad Rudzianką tutaj to już całkowicie urzędasa jakiegoś poniosło, chciał zrobić wszędzie autostrady w osiedlach, i tak jadą Nad Rudzianką dwa pasy (nie wiem po co jak mały ruch aut) później zwężenie na Chłopskiej i znowu dwa pasy do ronda i znowu dwa pasy na Handlowej i znowu zwężenie do Przelotowej i nie wiadomo co dalej z Łubinową ale pewnie będzie jeden pas na zawsze - i po co robienie tych autostrad dwupasmowych? Czy jakiś urzędnik ma wizję na budowę tych dróg, czy takie etapowanie będzie przez kolejne dekaty, tu dwa pasy sto metrów, tam dwa pasy pół kilometra, i tak bez pomysłu i koncepcji. Teraz zrobią Szafera autostradę i przez następne lata nic nie zrobią, a już nim będzie torowisko dalej to już z 50 lat to potrwa. Zamiast wymyślać tramwaj do CH Ster trzeba przełożyć kasę na dokończenie tego od razu! weź Krzystek myśl!
nic nie szkodzi
2021-02-23 14:29:44
Ważne że kolejna duża inwestycja w Szczecinie zmierza ku szczęśliwemu końcowi.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA