Podróż ze Szczecina do Międzywodzia, nieco ponad 100 km. Niby nic wielkiego, nawet jeśli nie ma się własnego samochodu. W dobie internetu, telefonów komórkowych i dużej konkurencji na rynku przewozów sprawa wydaje się prosta. Nie, jeśli jest się starszą osobą, w dodatku słabowidzącą.
– Mam 84 lata i naprawdę słabo widzę. Udałam się na nasz dworzec PKS, by się dowiedzieć, jak w piątek mogę dotrzeć do Międzywodzia i gdzie mogę zarezerwować bilet – opowiada szczecinianka.
Z informacji, jakie uzyskała, wynikało, że o 9.15 może skorzystać w firmy KSK. Jednak rezerwacja możliwa jest… jedynie przez internet. W dodatku, jak wyczytaliśmy na stronie internetowej przewoźnika, opłatę trzeba uiścić wcześniej przelewem. Nie ma rezerwacji telefonicznej, jak to ma miejsce choćby w wielu PKS-ach.
– By mieć szansę na miejsce w busie bez rezerwacji, należy się stawić na dworcu z dużym wyprzedzeniem, na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”. A i to nie daje gwarancji, że się pojedzie – żali się kobieta.
Znalezienie innych kursów do Międzywodzia było kolejnym problemem.
Tekst i fot. ToT
Więcej w poniedziałkowym "Kurierze Szczecińskim" i e-wydaniu z 20 czerwca 2016 r.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Czaki
2016-06-20 12:34:09
Takie szukanie całki po okręgu, do takiej firmy od razu powinna zawitać: Inspekcja Transportu Drogowego, skontrolować czas pracy kierowców, oczywiście w obecności Okręgowej Inspektoratu Pracy. Który to Inspektorat powinien skontrolować kierowców, co to za ludzie, czy czasami nie pracują na etatach w komunikacji miejskiej a w wolnym czasie, kiedy powinni odbierać odpoczynek, to prowadzą przewozy u prywaciarza. A wszystko bo jakaś starsza Pani raz w roku chce skorzystać z usługi przewozowej, koszt przewozowej to pewnie około 20zł, koszty prywaciarza po kontroli to pewnie kilkadziesiąt tysięcy. Taniej by było jak by ta Pani pojechała taksówką nad morze. :)
janek
2016-06-20 11:40:13
Re: pasazer, te busiki powyżej 9 miejsc maja ograniczniki max ich predkośc to 100km/h, i szybciej nie mogą
pasazer
2016-06-20 11:34:41
najpierw oplac, badz grubo przed czasem a potem zdezelowanym busem w tloku I nieprzyjemnym zapachu halasie I z predkoscia 130 km /h wyprzedzanie na 3 na czesci drogi nad morze. takie to juz sa realia jazdy kolorowymi busikami prywaciarzy.
filipinka
2016-06-20 10:38:11
Proponowałabym najpierw przyjrzenie się budżetówce,a dopiero jak tam się wymusi zmiany to można sugerować firmom prywatnym. Jeśli już jest podany nr telefonu to ciężko się dodzwonić, a jak już się uda to od palanta na stanowisku urzędnika można usłyszeć, że "wprowadza się nerwową atmosferę".
Biletomaty - wykluczające ludzi bez karty czy telefonu z internetem.
Jacek
2016-06-20 10:30:00
Jest sezzon, rotacja pasażerów pomiędzy Szczecin i miejscowości nad morskie jest spora, a większego taboru na te dwa miesiące nie opłaca sie prywaciarzowi zakupć, bo pozostałe 10 miesiecy by stał na parkingu za który tez trzeba zapłacic.
ziggy
2016-06-20 09:48:56
pitolisz jak potłuczony. załóż firmę, skalkuluj kursy i woź tak jak chcesz. mądrować w sieci jest łatwo. a poza tym co to za słowo "prywaciarz"? nie obrażaj ludzi ciężko pracujących na utrzymanie rodzin i dających pracę... "komuszku". i co miło?
Frontem do klienta.
2016-06-20 08:07:50
Przecież każdy wie, że w Polsce nie ma firm, które działają na korzyść klienta. Liczy się zysk, a gdy będzie on pomniejszony przez jedną osobę, która ewentualnie nie poleci firmy znajomym, to i tak na jej miejsce znajdzie się stu nowych klientów.Prywaciarze o tym doskonale wiedzą.
Poza tym, konieczność wcześniejszego przelewu i rezerwacji internetowej jest na pewno podyktowana...troską o jakość świadczenia usług dla klientów - to ich ulubiony zwrot.
A w krajach, gdzie kapitalizm ma długie tradycje, liczy się każdy klient. Nieważne, czy nowy, czy stary - każdy.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.