Mija 20 lat od uruchomienia Biura Obsługi Interesantów w szczecińskim magistracie. Jedna z najważniejszych jednostek UM została otwarta 8 października 1998 roku. Do dziś obsłużyła niemal 10 milionów osób!
W Biurze Obsługi Interesantów w sposób kompleksowy załatwiane są wszystkie najważniejsze sprawy mieszkańców (meldunki, dowody osobiste, rejestracja pojazdów) i przedsiębiorców. Znajdują się tu również stanowiska realizujące m.in. zagadnienia z zakresu repatriacji Polaków z zagranicy, uprawnień na transport drogowy czy zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. To właśnie tu ma miejsce początek i koniec większości spraw załatwianych przez interesantów. Dlatego też, bardzo często na opinię o magistracie wpływa to, jak mieszkańcy postrzegają jakość usług świadczonych przez BOI.
Od momentu otwarcia jednostka nieustannie się zmienia.
- Ostatnią nowinką jest telefoniczne Centrum Obsługi Mieszkańców, nazywane również „urzędowym Call Center” - mówi Dariusz Sadowski z Centrum Informacji Miasta. - Dzwoniąc pod numer 91 42 45 000 można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o usługach świadczonych przez Urząd, sposobie załatwiania spraw i czasie ich realizacji, wymaganych dokumentach, wysokości ewentualnych opłat, sposobie i miejscu ich uiszczenia czy statusie realizowanej sprawy.
Biuro Obsługi Interesantów w pierwszym roku działalności obsłużyło 70 tys. osób (październik - grudzień). Rok 2017 to 716 tys. interesantów. Kancelaria Poczty BOI przyjmuje rocznie ponad 240 tys. pism adresowanych do UM Szczecin, a 25 tys. interesantów rocznie korzysta z możliwości wcześniejszego umówienia się na wizytę w Urzędzie.
ToT
Fot. Robert STACHNIK (arch.)