niedziela, 25 sierpnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Umowa na węzeł Łękno podpisana

Umowa na węzeł Łękno podpisana

Umowa na węzeł Łękno podpisana
Data publikacji: 2018-10-23 19:03
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:23
Wywietleń: 3640 357817

Umowa na przebudowę węzła przesiadkowego „Łękno" została we wtorek  podpisana przez przedstawicieli miasta i wykonawcę prac, konsorcjum firm Roverpol i Rover Alcisa. Nie ma już żadnych przeszkód. Prace na krzyżówce al. Wojska Polskiego z ul. Traugutta ruszą lada dzień.

Przebudowa węzła „Łękno", to jedna z największych i najważniejszych inwestycji drogowych w Szczecinie. Z projektów wynika, że będzie się składać z dwóch etapów: budowy kolejnego fragmentu obwodnicy śródmiejskiej (od ul. Arkońskiej, gdzie się do tej pory kończyła, do al. Wojska Polskiego) oraz całkowitej modernizacji skrzyżowania alei z ul. Traugutta (połączonej z przebudową linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni). „Łękno" bowiem ma w przyszłości pełnić funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Poza tymi, przy okazji, przebudowane zostaną ulice Jasienicy i Kochanowskiego oraz wloty ul. ul. Traugutta i Zaleskiego.
Linia kolejowa, razem z peronem stacji Łękno, zostanie przebudowana na długości 1,2 km (zakończenie prac zaplanowano przed wiaduktem na ul. Mickiewicza) - łącznie z przejazdem kolejowym na ul. Zaleskiego.

Wykonawca na ukończenie inwestycji ma dwa lata - licząc od momentu podpisania umowy, czyli od 23 października. Całkowity koszt prac: 128 990 000 zł. Dużo. Na szczęście miasto otrzymało na wykonanie tej inwestycji dofinansowanie w wysokości 73 mln zł.

Leszek Wójcik

Na zdjęciu (wizualizacja): skrzyżowanie al. Wojska Polskiego z ul. Traugutta ma być w przyszłości dwukondygnacyjne - nowy fragment obwodnicy śródmiejskiej przetnie aleję pod ziemią; ma biec wzdłuż torów kolejowych.

Komentarze

Pogodniakowi
dziekujemy. Naucz sie czytac i wtedy wyciagaj wnioski capie. Arkonska to trzy miesiace spoznienia.
2018-10-24 11:38:23
Pogodniak
2 lata-absolutnie nie wierzę,jest to kolejna manipulacja i czysta brednia.Po co podajecie w kontraktach tak nierealistyczne terminy-? Czemu to ma służyć,skoro z góry jest wiadome że tak dużej inwestycji nie jest się w stanie w 24 miesiące zrealizować.Przykład Arkońska-Zawadzkiego.Rok poślizgu przy prostej inwestycji.Wiele innych w mieście kończą zawsze tak samo.
2018-10-24 09:49:20
walentyna twist
nie szkodz, ważne że robią!
2018-10-24 07:50:19
@Taka prawda
Czytalem i co? Tam nic nie ma o 12-sto miesiecznym poslizgu. Tam jest napisane ze ta budowa potrwa JESZCZE ROK. Buziaki
2018-10-23 23:29:43
@taka nieprawda
To sobie poczytaj artykulik Kuriera dosłownie z wczoraj a nie oskarżaj bezpodstawnie o ferment. Bo ze jest tam poslizg to widac, ale chciałbym wiedzieć co ma się składać az na jego rok.
2018-10-23 21:57:40
Taka nieprawda
W lutym zaczeli i juz maja 12 miesiecy poslizgu? Pozdrawiam siejacego ferment, jakich tu wielu
2018-10-23 20:56:22
zs
prezio lubi wydawać unijne pieniądze.
2018-10-23 20:26:41
Taka prawda
Taaa. 2 (dwa) lata ? Koniec nie prędzej jak koniec 2021 roku a może i w 2022. Dlaczego ? Choćby dlatego ze przebudowa Arkonskiej / Szafera ma podobno już około 12 miesięcy poślizgu. Tam nie skończą, tu niewiele zrobią.
2018-10-23 20:09:18

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
18
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Zawieszanie i zdejmowanie baneru z siedziby PiS

Sonda

Czy należy rozdzielić funkcję ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie