Umowa na przebudowę węzła przesiadkowego „Łękno" została we wtorek podpisana przez przedstawicieli miasta i wykonawcę prac, konsorcjum firm Roverpol i Rover Alcisa. Nie ma już żadnych przeszkód. Prace na krzyżówce al. Wojska Polskiego z ul. Traugutta ruszą lada dzień.
Przebudowa węzła „Łękno", to jedna z największych i najważniejszych inwestycji drogowych w Szczecinie. Z projektów wynika, że będzie się składać z dwóch etapów: budowy kolejnego fragmentu obwodnicy śródmiejskiej (od ul. Arkońskiej, gdzie się do tej pory kończyła, do al. Wojska Polskiego) oraz całkowitej modernizacji skrzyżowania alei z ul. Traugutta (połączonej z przebudową linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni). „Łękno" bowiem ma w przyszłości pełnić funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Poza tymi, przy okazji, przebudowane zostaną ulice Jasienicy i Kochanowskiego oraz wloty ul. ul. Traugutta i Zaleskiego.
Linia kolejowa, razem z peronem stacji Łękno, zostanie przebudowana na długości 1,2 km (zakończenie prac zaplanowano przed wiaduktem na ul. Mickiewicza) - łącznie z przejazdem kolejowym na ul. Zaleskiego.
Wykonawca na ukończenie inwestycji ma dwa lata - licząc od momentu podpisania umowy, czyli od 23 października. Całkowity koszt prac: 128 990 000 zł. Dużo. Na szczęście miasto otrzymało na wykonanie tej inwestycji dofinansowanie w wysokości 73 mln zł.
Leszek Wójcik
Na zdjęciu (wizualizacja): skrzyżowanie al. Wojska Polskiego z ul. Traugutta ma być w przyszłości dwukondygnacyjne - nowy fragment obwodnicy śródmiejskiej przetnie aleję pod ziemią; ma biec wzdłuż torów kolejowych.