Czwartek, 26 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Ulicami Szczecina przeszedł Marsz dla Życia [GALERIA, FILM]

Data publikacji: 23 kwietnia 2023 r. 16:02
Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2023 r. 23:27
Ulicami Szczecina przeszedł Marsz dla Życia
Fot. Dariusz GORAJSKI  

Ulicami Szczecina przeszedł w niedzielę Marsz dla Życia. To największa manifestacja w obronie życia od poczęcia do naturalnej śmierci w Polsce.

- To nie jest marsz antyaborcyjny, to jest działanie pro-life - mówi ksiądz Tomasz Kancelarczyk.

Marsz dla Życia to manifestacja w obronie życia od poczęcia do naturalnej śmierci. Pierwszy Marsz odbył się w Warszawie w 2006 roku. Od tamtej pory manifestacje odbywają się w wielu miastach w Polsce, a największa z nich ma miejsce co roku w Szczecinie.

Ks. Tomasz Kancelarczyk tłumaczy, że motto marszu, jak co roku nawiązuje do encykliki św. Jana Pawła II „Evangelium vitae”. Do Szczecina trafił też specjalny dzwon - Dzwon Głosu nienarodzonych. Odlany na Podkarpaciu, pierwszy tego typu. Kolejne trafiły na Ukrainę i do Afryki

Uczestnicy marszu nieśli wielki materiał z treścią encykliki, a także dali wyraz udziału w cywilizacji życia przez podjęcie duchowej adopcji dziecka poczętego lub złożenie ofiary na rzecz hospicjum.

Marsz dla Życia to inicjatywa apolityczna, wynikająca z ruchów społecznych, organizowana przez różne grupy pro-life i katolickie. Głównym celem Marszu jest propagowanie wartości życia oraz udzielanie pomocy kobietom w ciąży i osobom z problemami zdrowotnymi. Jest to piękne, rodzinne wydarzenie, które służy umacnianiu więzi, jest także sposobem na wyrażenie sprzeciwu wobec aborcji oraz na podkreślenie potrzeby troski o życie nienarodzone dziecka oraz osób starszych i chorych. ©℗

ToT

Autor filmu: Tomasz Tokarzewski

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@@ kierowca
2023-04-26 15:44:40
Może i marsz dla szycia jest raz do roku ale poza nim są też inne marsze i procesje waszego katolsko-nacjonalistycznego środowiska, które regularnie blokują drogi publiczne. Parada równości również jest raz do roku a tak bardzo was boli. Policz sobie ile razy w roku są blokowane drogi przez klechów: orszak 3 króli, procesje na wielki piątek i niedzielę palmową, boże ciało, męski różaniec, Mistyczna Procesja ze Świętymi, procesje w adwencie itp, itd. To kto częściej blokuje drogi?
@@Left down
2023-04-26 04:38:39
ale bezobjawowa, czy nie, da? jak to jest, że ci co "rozpoznają" choroby u innych, sami mają takie właśnie przypadłości...
@ kierowca
2023-04-25 15:43:27
Ulice i centrum były także zablokowane przez marsze "tęczowych" oraz np. protestujących rolników. Wtedy ci to kierowco nie przeszkadzało ? Marsz dla Życia jest raz w roku, a idea szczytna i skupiająca także młodych. Jest spokój i rodzinna atmosfera bo jest to marsz bez agresji. Bo Marta nie krzyczy i nie pluje, a babcia Kasia nie okłada nikogo tęczową flagą.
rządzi Polską.
2023-04-25 15:25:48
Partia Watykańska rządzi Polską za pomocą narkotyku.
@Left down
2023-04-25 12:24:41
"nie POkonacie Polaków silnych Wiarą" - ciebie schizofrenia pokonuje, nikt więcej już nie musi
@Miś II
2023-04-24 23:10:46
Do śmierci kobiet w polskich szpitalach przyczyniają się konowały z kompleksem Boga - oportuniści pracujący na 5 etatach...
Left down
2023-04-24 19:31:07
kilka wpisów ewidentnie od jednej osoby z różnymi nikami - widocznie płacą jej za sianie nienawiści i rozbijanie Polaków, ale tak ty, jak i twoi mocodawcy przegrywacie i przegrywać będziecie, nie POkonacie Polaków silnych Wiarą.
@marsz
2023-04-24 19:01:44
Czy uczestnicy mieli paszporty Cowidowe
@Ewa
2023-04-24 18:31:25
Tu nie chodzi o zabijanie chorych czy niepełnosprawnych, nie dopowiadaj sobie. Jednak w niektórych przypadkach(bardzo ciężkie wady genetyczne) lepiej żeby taki płód nigdy się nie urodził, niż ma być skazanym na krótkie życie usłane cierpieniem, przy okazji narażając matkę na komplikacje porodowe, które mogą ją nawet zabić. Czy życie płodu jest ważniejsze od życia matki? Gdybym miał się urodzić skazany na cierpienie, to wolałbym żeby mnie wyskrobano. To się nazywa humanitaryzm
@Ja
2023-04-24 16:55:07
Przecież możesz się zrzec praw rodzicielskich...
Miś II
2023-04-24 16:30:07
Czy maszerujący dojrzali ludzie ( bo tam dzieci są manipulowane ) mają świadomość ,że mają krew na rękach i przyczynili się do śmierci kobiet w Polskich szpitalach ? Popieram Panią Alicję , Ci co najbardziej krzyczą o życie nienarodzonych w praktyce są daleko od ułomnych i ich rodzin.
Ewa
2023-04-24 15:39:03
Z komentarzy można wysnuć taki wniosek,że właściwie powinno zabijać się wszystkich chorych, biednych, niepełnosprawnych i tych,którzy jakoś "obciążą panstwo".Czym to się różni od nazizmu i Akcji T4? Inna sprawa,ze to własnie Kosciół prowadzi najwięcej placówek socjalnych dla osób chorych czy wykluczonych, jest największą organizacją charytatywną w Polsce. Wiec mówienie,że po urodzeniu nikt się nie interesuje jest kłamstwem. To ci,którzy tak piszą się nie interesują niczym oprócz własnej wygody.
Ja
2023-04-24 14:54:55
A co po urodzeniu takiego chorego dziecka?? Nikogo ono już nie obchodzi, ani kościoła ani państwa. Matka pozostaje z nim sama i wegetuje. Bo to nie jest życie.
kierowca
2023-04-24 14:46:26
To przez nich ulice były zablokowane. Nie mogą sobie chodzić ze swoimi marszami dookoła kościoła? Centrum miast to nie miejsce na takie cyrki. A co do obrony życia - szkoda ze zapominają o nim jak już się urodzą. Że o opiece geriatrycznej i paliatywnej nie wspomnę
na szczęście
2023-04-24 11:18:12
coraz mniej obrońców zygoty.
Piotr
2023-04-24 11:04:15
Popieram wpis Alicji ... ci to tak sobie maszerowali opiekują się tym narodzonymi, niepełnosprawnymi czy porzuconym.... Dodam jeszcze pełnosprawnym dzieciom z funduszu alimentacyjnego. Niech katolickie rodziny księży, zakonnic i katechetek wezmą się za prace jako wolontariusz w hospicjum, dpsach, domach dziecka i niech pomogą dzieciom alimenciarzy, które zdane są na pomoc społeczną z OPSu, socjal jako obiadek w szkole, zasiłki na ubrania dla dzieci alimenciarzy, którzy nie płacą kasy na dziecko
matka
2023-04-24 10:06:41
"podkreślenie potrzeby troski o życie nienarodzone dziecka". A co z życiem "narodzonym" dziecka? No tak, tych co tak sobie maszerują juz chyba nie interesuje życie narodzone. Może tak zamiast maszerować i utrudniać życie m.in. niektórym kierowcom dali by przykład i zaczęliby pomagać niepełnosprawnym czy upośledzonym dzieciom już narodzonym. Tyle tylko, że to jest ciężka praca a maszerowanie sobie nic nie kosztuje i to żaden wysiłek. Czyny a nie manifestacje
@Alicja
2023-04-24 09:30:54
Nie rozumiem twojego pytania... Ty się nie zajmujesz więc w czym problem?
Alicja
2023-04-24 08:10:39
A co z żywymi? Mam nadzieję, że ci to tak sobie maszerowali opiekują się tym narodzonymi, niepełnosprawnymi czy porzuconymi? tak się pytam, ponieważ odnoszę wrażenie, że to jest akcja chronimy życie do poczęcia a potem to nas już nic nie interesuje...czyli tzw. obłuda i zakłamanie...
@Kasia
2023-04-24 07:54:15
O dumę gejowską, łatwiej będzie ci żyć?
Mirka
2023-04-24 05:50:37
Tysiące pokojowych, radosnych ludzi dało świadectwo afirmacji życia
Alf
2023-04-24 01:12:29
Tłumów nie widać, wreszcie ślipia się otwierają ludziskom na katolickie tempoty!
do: Kasia
2023-04-23 23:20:25
W skrócie, chodzi o to, aby takie osoby jak Ty również mogły żyć :)
Kasia
2023-04-23 22:25:04
ale tak naprawdę to o co chodzi w tym tej paradzie ?
@Skoro
2023-04-23 22:15:54
Bo wynika on wprost z konstytucji i europejskiej karty praw podstawowych. Zapisy sa jednoznaczne. I nikt nikogo do ciąży nie zmusza. By w ciąży nie być wystarczy zapobiegać zapłodnieniu. Jeśli nie wiesz jak stosować antykoncepcję to idź do lekarza.
Tomasz
2023-04-23 21:31:09
To Pan Piotr nienawidzi ludzi pisząc nieprawdę kto był na tym Marszu. A wystarczy przejrzeć zdjecia.
@Piotr
2023-04-23 21:23:16
Dlaczego tak nienawidzisz ludzi? Zastanawiałeś się nad tym?
Iwona
2023-04-23 21:04:01
Cieszą młodzi z rodzinami w marszu
Yh
2023-04-23 20:33:58
Nikogo nie obrażali, nie było bluzgów, gołych du.p? Można? Można!
lolo
2023-04-23 20:32:32
Wy się nie martwcie o nienarodzonych, ale te dzieci które urodzone krzyczą o pomoc i jej nie dostają. Ostatni dramatyczny los katowanego 8 latka. A los niepełnosprawnych dzieci - tych żywych, kto z tych uczestników marszu komuś takiemu pomógł. Tak to mają katolicy modlą i pseudo bronią tego czego nie ma, bo tak najłatwiej. A Dzięga ilu dzieciom pomógł. O pedofilii już nie wspomnę. Ciekawe kto płaci za tą oprawę flagowo-artystyczną. Zapewne po marszu byli z siebie zadowoleni.
Tomasz
2023-04-23 20:28:39
Do nicka Piotr- rodzin z dziećmi było dużo, ale Pan jakos tego nie widzi.... bardzo tendencyjny komentarz, wstyd!
Piotr
2023-04-23 19:59:30
Same starsze osoby już niepłodne. Reszta to katechetki i rodziny ksieży chcą urządzać życie ludziom młodym. Biorcy paczek caritasu nie przyszli na protest, daj, daj kolejną paczkę z okazji Wielkanocy, z okazji codziennego darmowego żarcia dla wybranych dzieci i darmowych wakacji. Wszystko na koszt podatnika i trochę kasy z dobrowolnych zbiórek wpadnie.
Tomasz
2023-04-23 19:34:13
Gdzie mój komentarz? Ks. Kancelarczyk obok Dzięgi, tego, który 12 lat ukrywał ksiezy pedofili w Szczecinie i tej diecezji!
by żyło się lepiej
2023-04-23 19:23:52
No dobra to żyjcie ale pozwólcie żyć innym tak aby nie przeszkadzać żyć tym co chcą żyć inaczej!
@skoro
2023-04-23 19:13:01
Ignorantia iuris nocet
Informuję.
2023-04-23 19:10:09
To było piękne! Podczas Marszu dla Życia ani Lempart, ani Scheuring, ani "warszawska babcia" nie przeszkadzały.
@Skoro
2023-04-23 18:51:04
gowa do góry, ty podówczas jako "zarodek / embrion / płód chory m.in. genetycznie", "a choroby genetyczne są nieuleczlne" jakoś dałeś radę i teraz sączysz waszą ideologię gdzie się da; zważ jednak, że schodząc z tego świata ekspresem się nawrócisz (jak twój generał) i z POkorą przyjmiesz sakrament namaszczenia chorych...
Wódz OTUA
2023-04-23 18:38:41
Radosne,uśmiechnięte twarze,pełne życzliwości...jakże inne od spędów garstki pełnych chamskich i wulgarnych "wściekłych macic".Z przyjemnością co roku biorę udział w Marszu dla Życia.Dziękuję mieszkańcom Szczecina.
Skoro
2023-04-23 18:05:28
to jest ruch społeczny, apolityczny (???) to dlaczego narzucają swój (świato)pogląd włącznie z przeforsowaniem w prawie, państwa podobno świeckiego, skrajnie rygorystycznych przepisów antyaborcyjnych? To jest sadyzm wobec osób z wiedzą, że zarodek / embrion / płód jest chory m.in. genetycznie, a choroby genetyczne są nieuleczlne.
Marsz
2023-04-23 18:02:28
Marsz nienachalny, bez nienawiści, bez bluzgów, pokojowy, wuosenny.. bez obelg, pogardliwych spojerzeń czy haseł i insynuacji. Tak trzymać
Jesteście wspaniali!
2023-04-23 17:11:33
Brawo dla Was wszystkich!!! nas odstraszyła pogoda i tylko z obawy o zdrowie naszych maluszków nie było nas dzisiaj z Wami, tym bardziej Wam dziękujemy!!!
Ck
2023-04-23 16:57:02
Zachęcam uczestników marszu do wygodnego zajęcia miejsca przed telewizorem bo dzisiaj w Polsacie po głównych wydarzeniach w programie "Państwo w Państwie" będzie artykuł o placówce ze Szczecina jak dbała o staruszków i o ich życie. Idealne by skonfrontować otaczającą rzeczywistość.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA