Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Ulica Małkowskiego jeszcze poczeka?

Data publikacji: 19 czerwca 2018 r. 09:06
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:13
Ulica Małkowskiego jeszcze poczeka?
Odcinek ul. Małkowskiego między ul. Księcia Bogusława X i al. Piastów w Szczecinie. Stan obecny i niezmiennie w oczekiwaniu na przebudowę. Fot. Mirosław WINCONEK  

Najpierw nie było chętnych firm, które podjęłyby się kontynuacji przebudowy kolejnych ulic w śródmieściu Szczecina. Teraz zainteresowani zleceniem się pojawili, ale każda z ofert opiewa na kwoty przekraczające i to znacznie limit wydatków z budżetu miasta, jaki dla zadania założył Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.

Chodzi o zaplanowaną w tym roku inwestycję na ul. Andrzeja Małkowskiego od odnowionego dopiero co skrzyżowania z ul. Księcia Bogusława X do skrzyżowania z al. Piastów oraz na krótkim odcinku ul. Królowej Jadwigi między ulicami Andrzeja Małkowskiego i Bolesława Krzywoustego.

W końcu kwietnia 2018 r. ZDiTM – o czym już informowaliśmy – unieważnił przetarg na roboty drogowe w tym rejonie śródmieścia. Wtedy na ogłoszony przetarg odzewu nie było, nie wpłynęła choćby jedna oferta na wykonanie zadania. Przypomnijmy, że w ramach programu remontów i przebudowy dróg i chodników, w tym „Jedna ulica rocznie” w budżecie miasta, jaki radni uchwalili na ten rok, zapisanych zostało na tę inwestycję 6 mln zł przy zakładanym 8-miesięcznym terminie realizacji robót na długości 360 metrów obu tych ulic.

W maju ZDiTM rozpisał ponownie przetarg na wykonawcę robót. Na propozycje czekał do minionego piątku. Pojawiły się dwie oferty. W informacji z ich otwarcia podał, że na sfinansowanie tego przedsięwzięcia zamierzał przeznaczyć 5 399 564, 10 zł brutto.

Tymczasem najtańsza z ofert przekracza tę kwotę o ponad 3 mln 336 tys. zł. Złożyło ją konsorcjum firm ELBUD sp. z o.o. (lider) i Elbud Spółka Cywilna Jarosław Sajewicz-Elżbieta Tomasiak (partner) i opiewa ona na 8 766 230, 62 zł. Wpłynęła również tym razem oferta od firmy EUROVIA POLSKA SA, która była wykonawcą przebudów m.in. wspomnianego krótkiego odcinka ul. Księcia Bogusława X od pl. Zgody do ul. Bolesława Krzywoustego i ślepego zaułka ul. Andrzeja Małkowskiego od dawnego kina „Kosmos” do jej skrzyżowania z ul. Księcia Bogusława X, a wcześniej także odcinka ul. Jagiellońskiej od pl. Ludwika Zamenhofa do al. Wojska Polskiego. Ta z kolei za wykonanie zakładanego w dokumentacji zakresu robót i na zasadach płatności, jakie określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia, skalkulowała cenę na jeszcze więcej, bo aż na 10 202 942, 57 zł.

Wszystko wskazuje zatem na to, że drugi przetarg na wykonawcę przebudowy ul. Andrzeja Małkowskiego do skrzyżowania z al. Piastów i odchodzącego od niej krótkiego odcinka ul. Królowej Jadwigi do skrzyżowania z ul. Bolesława Krzywoustego, też zostanie unieważniony. Choć jak pokazują przykłady innych przedsięwzięć, na których realizację ZDiTM szukał w ostatnim czasie wykonawców, bywały i takie, za które w ostatecznym rozrachunku sporo przepłacał. Jak będzie w tym przypadku, na pewno wkrótce poinformujemy. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

papa
2018-06-19 12:25:39
Jeżeli mają zrobić Małkowskiego jak Bogusława to niech dadzą sobie spokój. Jeszcze przed oddaniem przez eurovię prac już było krzywo i falowało.
b
2018-06-19 11:31:46
Może najpierw sprawić, aby w Szczecinie nie było bruku, bo Niebuszewo zatrzymało się przed wojną.
waldek
2018-06-19 11:17:04
jedna ulica rocznie to za mało, w centrum miasta powinny iść grube miliony, cały kwartał Kopernika/Niepodległości/Wielkopolska/Boh.Warszawy do pilnej rewitalizacji wraz z remontem kamienic,przez wiele lat niewiele było robione by w końcu to zmienić. Panie prezydencie, czas na centrum miasta, czas na te zaniedbane ulice, czas na wywalenie patologii, czas na poprawę warunków mieszkalnych... a nie na wielkie inwestycje w stadiony, aquaparki i drogowe dla deweloperów
halina
2018-06-19 10:51:25
właśnie zamiast robić ulice na warszewie czy osowie to najpierw centrum powinni ogarnąć! a nie deweloperom i mieszkańcom domków jednorodzinnych robić dobrze, a w centrum syf będzie przez najbliższe kilkanaście lat!
Kafarski
2018-06-19 10:49:53
Pierwszą robił wykonawca faktyczny a drugą generalny wykonawca stąd różnica w cenie. Przecież Eurovia własnych ludzi to ma w nadzorze i od asfaltu. Resztę czyli całość akurat tutaj to podwykonawcy robią czyli m.in. Elbud. Każda firma ma teraz mnóstwo roboty więc jak chce klient coś na szybko to cena jest jak za express czyli x2 lub x3. Do tego ceny materiałów poszły w górę. Kruszywo od zeszłego roku poszło 25%. Podobnie betonowe nawierzchnie.
nh
2018-06-19 09:52:40
może to i lepiej, że tak się stało? Może ważniejszy jest jednak tramwaj na 26kwietnia? może jednak najpierw sprawna komunikacja a potem deptaki?
Janusz
2018-06-19 09:32:54
kto te wyceny robi? przecież jedna z ofert jest dwukrotnie wyższa!...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA