Wtorek, 07 października 2025 r. 
REKLAMA

Ulga po sześciu latach męki. W Stargardzie jeździ się pod wszystkimi wiaduktami

Data publikacji: 18 sierpnia 2025 r. 22:36
Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2025 r. 22:36
Ulga po sześciu latach męki. W Stargardzie jeździ się pod wszystkimi wiaduktami
13 sierpnia przed godziną 15 ulicami Konopnickiej/Pierwszej Brygady puszczono ruch. Fot. Wioletta MORDASIEWICZ  

Po sześciu latach oczekiwania znów można przejechać pod wszystkimi wiaduktami w Stargardzie. Wykonawca zakończył wszystkie zasadnicze prace zaplanowane w ramach tej inwestycji.

Drogowcy usunęli ostatnie zapory i barierki przy wiadukcie na ul. Konopnickiej i Pierwszej Brygady. Ruch został przywrócony w obu kierunkach.

Historia przebudowy 4 stargardzkich wiaduktów ciągnęła się od jesieni 2019 r., kiedy to zamknięto pierwszy z nich. Prace prowadzone były etapami, ekipy przerzucały się między obiektami, raz otwierając, raz zamykając kolejne przejazdy. Mieszkańcy przez lata borykali się z nieustannie zmieniającą się organizacją ruchu i korkami, które doprowadzały kierowców do szału.

Wiadukt przy ul. Konopnickiej miał być dostępny już 6 sierpnia, co zapowiadały władze miasta i potwierdzał rzecznik PKP PLK. Termin jednak nie został dotrzymany. Przejazd otwarto dopiero w środę, 13 sierpnia. Włączono sygnalizację świetlną, a piesi i rowerzyści mogą korzystać z nowego ciągu pieszo-rowerowego. Wykonawcą prac jest firma Trakcja.

Choć większość stargardzian cieszy się z zakończenia prac, w sieci pojawiły się głosy krytyki. Internauci zwracają uwagę na brak barierek oddzielających pieszych i rowerzystów od jezdni.

– A gdzie bariery ochronne? Przecież chodzi o bezpieczeństwo! – pytają mieszkańcy. – Czy naprawdę musi dojść do tragedii, by ktoś to przemyślał?

Drogowcy odpowiadają, że obecnie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy ma szerokość 2,5 metra, a montaż barierek zmniejszyłby ten wymiar poniżej wymaganego minimum. Jak wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski, rzecznik PKP PLK, projekt został wykonany zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury. W przeciwieństwie do innych wiaduktów w mieście, w tym przy ul. Wyszyńskiego i Bogusława IV, pod obiektem na Konopnickiej jezdnia i ścieżka pieszo- rowerowa znajdują się na tym samym poziomie.

– Nie ma więc ryzyka, że pieszy lub rowerzysta spadnie na jezdnię – podkreśla Pietrzykowski.

Przebudowa wiaduktów była w Stargardzie realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej E-59. ©℗

(w)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Do rerik
2025-08-21 10:46:54
Ty mnie nominujesz? Jakie masz uprawnienia w tej dziedzinie ? Matka B. przemawia do ciebie przez lampę ? Nie odstawiaj pigułek. Bierz jak pan doktor kazał.
Do rerik
2025-08-20 09:59:03
Ty zostaniesz nominowany na błogosławionego, co tam, na świętego za te swoje "męki" !
rerik@rerik
2025-08-19 22:06:22
A jak tak nie uważam. Można robić poważne remonty bez kilkuletniego(!) opóźnienia i bez nadmiernego utrudniania życia mieszkańcom. Jeżeli jednak wolisz dać robić ze sobą wszystko, to proszę bardzo. Ja się jednak nie godzę.
Tolik
2025-08-19 14:17:20
Stargard to taka dziura że nawet mosty są niepotrxebne
@rerik
2025-08-19 11:44:45
Też uważam, że Stargard powinien pozostać w stanie z 45 roku, żeby mieszkańcom nie utrudniać życia.
rerik
2025-08-19 11:00:07
Czy ktokolwiek zostanie pociągnięty do jakiejkolwiek odpowiedzialności za te 6 lat męki ? Jak zwykle "Polacy nic się nie stało "? Dalej dajemy sobą pomiatać i pozwalać się ograbiać? Dalej nieudolni( w wykonawstwie dzieł) "krewni i znajomi królika" maja nas mieć wyłącznie za skończonych idiotów i krowy do dojenia ?
Za długo
2025-08-19 09:04:59
PLK słabe zarządzanie, ma brak mocy przerobowych nawet z podwykonawcami nie daje rady.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA