Napływ pracowników ze Wschodu jest faktem. Na szczecińskich ulicach język ukraiński (rzadziej rosyjski czy białoruski) słychać już niemal na każdym kroku. Przybywający do pracy zatrudnienie znajdują już nie tylko na budowach, ale także w handlu, na stacjach benzynowych, przetwórniach ryb i mięsa, szwalniach, transporcie...
To zjawisko ogólnopolskie. Fala pracowników ze Wschodu stała się więc łakomym kąskiem dla firm i podmiotów, które robią wszystko, by przyciągnąć ją swoją ofertą. Rosyjskojęzyczne strony internetowe większe firmy prowadziły od lat, równolegle z anglo- i niemieckojęzycznymi. Nowością są strony w języku ukraińskim, ułatwiające wyszukanie połączenia autokarowego, rezerwację biletów czy załatwienie sprawy w banku. Do grona takich firm dołączył Bank Pocztowy.
- Obywatele Ukrainy mogą korzystać z ukraińskojęzycznej wersji strony internetowej Banku - informuje Bartosz Trzciński, rzecznik prasowy firmy. - W kolejnych krokach Bank Pocztowy udostępni obsługę Contact Center w języku ukraińskim oraz zatrudni w wybranych placówkach Doradców Klientów posługujących się, poza językiem polskim, także ukraińskim. Obywatele Ukrainy, których według szacunków legalnie pracuje w Polsce ok. 2 mln, mogą teraz w wygodny sposób, w swoim ojczystym języku, poznać oraz skorzystać z naszej oferty.
- Stawiamy na dostępność, dlatego zależy nam, by klienci z Ukrainy mogli korzystać usług bankowych równie łatwo, jak nasi polscy klienci. Mamy nadzieję, że dzięki uruchomieniu ukraińskojęzycznej wersji strony, docenią wygodę, jaką zapewniają nasze rachunki, karty i produkty oszczędnościowe – dodaje Karolina Stefanowicz, dyrektor Departamentu Produktów Depozytowych i Ubezpieczeń.
To kolejne udogodnienie, jakie z myślą o obywatelach Ukrainy przygotował w ostatnim czasie Bank Pocztowy. Wcześniej, w grudniu 2017 r., Bank ograniczył liczbę wymaganych przy otwarciu konta dokumentów jedynie do paszportu. ©℗
ToT
Fot. www.pocztowy.pl/ua/