Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Ujednolicą reklamy?

Data publikacji: 20 października 2024 r. 18:09
Ostatnia aktualizacja: 20 października 2024 r. 18:09
Ujednolicą reklamy?
Jeden z pomysłów mówi o ujednoliceniu wszystkich szyldów. Fot. Artur BAKAJ  

Kołobrzeg przygotowuje uchwałę krajobrazową. Chodzi o pomysł ujednolicenia reklam zamieszczanych w przestrzeni publicznej miasta.

Urzędnicy prowadzą konsultacje na ten temat. Kilka dni temu zorganizowali spotkanie z architektem Bartoszem Poniatowskim, który jest autorem analizy krajobrazowej Kołobrzegu i kilku innych polskich miast. To jego opinia ma być podstawą do przygotowania projektu uchwały, na podstawie której będzie można oczyścić kurort z „brzydkich” reklam, banerów, szyldów i tak zwanych potykaczy.

Wśród propozycji znajdują się nawet skrajne, mówiące o zakazie umieszczania reklam na budynkach i stawiania bilbordów. Bartosz Poniatowski proponuje, aby zasady dotyczące reklam zostały ściśle ujednolicone. Jego zdaniem na budynkach powinno wieszać się tylko szyldy działających w nich firm. Reklamy siatkowe zasłaniające okna byłyby przy tym niedopuszczalne. Ujednoliceniu podlegałyby przy tym potykacze wystawiane przez sklepami, a liczba informacji znajdujących się na kioskach i budkach miałaby zostać ograniczona do jednej ściany. Właściciele poszczególnych reklam mieliby tylko rok na podporządkowanie się warunkom uchwały.

Nie jest tajemnicą, że z pomysłu nie są zadowoleni przedsiębiorcy, którzy poprzez niekiedy nietuzinkowe reklamy starają się przyciągnąć do swoich firm jak największą liczbę klientów. Powodów do zadowolenia nie mają także podmioty zajmujące się produkcją i montażem tablic reklamowych. Ich zdaniem wrzucenie całej branży do jednego worka zabije zdrową konkurencję.

Miasto nie podjęło jeszcze decyzji dotyczącej zakresu ograniczeń, które mają zostać wpisane w uchwałę krajobrazową. Każdy mieszkaniec kurortu może zgłaszać urzędnikom swoje uwagi, przesyłając je na adres e-mail kołobrzeskiego magistratu. ©℗

(pw)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@I dobrze
2024-10-21 13:26:47
A o co ci chodzi? To akurat dobra wiadomość. Nie mieszkam w Kołobrzegu ale czasem bywam i jako przyjezdnemu, bardzo rzuca się w oczy chaos reklamowy. Każdy budynek, każdy lokal, ma swoje szyldy, banery i reklamy w krzykliwych barwach żeby przyciągnąć uwagę. To nie tworzy przyjemnego dla oczu efektu i wręcz kontrastuje z zabytkowymi budynkami. Ujednolicenie to bardzo doby pomysł. Proponuję kilka schematów kolorów, zależnie od branży zakładu - inne dla restauracji, inne dla sklepów, inne dla usług
Kolorowy Krajobraz
2024-10-21 11:28:21
A może tak jak w Chinach, wszystkim jednakowe mundurki i wychodzimy na spotkanie z szarzyzną i ujednoliceniem. Panie i Panowie z MAGISTRATU zapewnili sobie z pewnością już tą tuzinkowość?
Wojtek
2024-10-21 07:25:01
Brawo Kołobrzeg! Najwyższy czas na Szczecin!
I dobrze
2024-10-21 06:39:55
Jak sobie wybraliście tak macie.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA