Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Tylko 490 stron

Data publikacji: 28 sierpnia 2017 r. 08:57
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:48
Tylko 490 stron
 

W programie najbliższej - wrześniowej sesji Rady Miasta Szczecin najprawdopodobniej znajdzie się uchwała krajobrazowa, która ma szczegółowo uregulować sprawę reklam w mieście. Liczy "tylko" 490 stron. I wzbudza emocje.

We wrześniu 2015 roku weszła w życie tzw. ustawa krajobrazowa. Umożliwia ona gminom ustalenie w formie uchwały zasad i warunków rozmieszczania m.in. tablic i urządzeń reklamowych. Rada Miasta Szczecin w październiku 2015 roku zobowiązała prezydenta do sporządzenia projektu uchwały krajobrazowej. Według danych szczecińskiego Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, w mieście aż 81 procent reklam jest umieszczonych bez właściwego pozwolenia, czyli niezgodnie z prawem.

Jakie ustalenia zawiera projekt uchwały? Zakazane będzie rozmieszczanie tablic i urządzeń reklamowych na ogrodzeniach, na urządzeniach bezpieczeństwa ruchu drogowego, na terenach publicznej zieleni pełniących funkcje rekreacyjno-wypoczynkowe, na obiektach małej architektury, czyli w szczególności skwerach i parkach, na terenach leśnych, na obszarach wodnych oraz na lądzie w odległości do 5 metrów od linii brzegowej, w postaci wyświetlaczy elektronicznych o niskiej rozdzielczości (z wyjątkiem tablic informujących o cenach paliw).

Szczecińscy radni, m.in. z komisji Promocji, Rozwoju i Gospodarki Miejskiej, już dyskutowali o projekcie uchwały w kwietniu tego roku. Okazało się, że jest ona ewenementem w historii szczecińskiej rady - liczyła 1188 stron. Teraz została "odchudzona" i liczy już „tylko" 490 stron.

Ale projekt uchwały budzi pewne zastrzeżenia niektórych radnych.

- Nie zostały w niej wykorzystane niektóre narzędzia przewidziane w ustawie. Nie porządkuje ona przestrzeni reklamowej w mieście. Problemem są przede wszystkim billboardy, reklamy podświetlane i siatki wielkoformatowe. W takim kształcie w jakim uchwała została opracowana nie powinna trafić pod obrady Rady Miasta - uznał radny Marek Duklanowski (PiS).

Zanim jednak uchwała znajdzie się programie sesji RM, zajmą się nią komisje.

(dar)

Na zdjęciu: Czy uchwała krajobrazowa uporządkuje przestrzeń reklamową w mieście?

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

33333333333333
2017-08-28 21:37:53
Pani superradna pewnie bedzie przeciw, woli ten syf jak szyldoza ledowa na pl rodla czy budy na kosciuszki ,przeniesc to wszystko na jej gumience, wtedy bedzie miala pod reka swoj elektorat
tylko pytam....
2017-08-28 20:59:51
A ile za stronę? tylko pytam...
porządek czy blaga?
2017-08-28 19:27:26
To bzdura. Ta uchwała walczy jedynie z działalnościami prowadzonymi w lokalach użytkowych wzdłuż ulic. Nie ma tam walki z bilbordami, a to tutaj jest pies pogrzebany. Z małymi miasto może wygrać, a dużych omija. Te dane o 81% nielegalnych reklam, to między bajki włożyć. ZDiTM chodzi i łowi reklamy, za które każe sobie płacić, więc albo słabo wykonuje swoją rolę, albo 81 wypadło z kapelusza.
uhmm
2017-08-28 09:30:13
Oczywiście wszyscy Radni wnikliwie przeczytają te 490 stron, co najmniej raz.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA