Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Tunel nieobowiązkowy

Data publikacji: 03 grudnia 2015 r. 09:58
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:36
Tunel nieobowiązkowy
 

Zarządowi Dróg i Transportu Miejskiego nie udało się w tym roku przebudować skrzyżowania al. Wyzwolenia z ulicami Rayskiego i Malczewskiego. Inwestycja zostanie więc zrealizowana na początku 2016 r. Już za kilka dni jednak poznamy firmę, która zmodernizuje krzyżówkę. Przetarg mający wyłonić wykonawcę ZDiTM sfinalizuje w połowie grudnia.

O planach wprowadzenia nowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu pisaliśmy w „Kurierze" w sierpniu br. Pomysł, by zmodernizować przejścia podziemne usuwając stamtąd bariery architektoniczne został wybrany przez szczecinian w 2014 r. podczas plebiscytu dotyczącego budżetu obywatelskiego. Prace miały się rozpocząć jeszcze w tym roku. Nie udało się. Ale koncepcja przebudowy już jest. ZDiTM ogłosił też przetarg mający wyłonić wykonawcę robót. Wybrana firma wykona projekt w formule „zaprojektuj i zbuduj".

Co się zmieni? Po modernizacji szczecinianie przechodzić będą al. Wyzwolenia po pasach wymalowanych na asfalcie. Piesi nie będą już musieli korzystać z tunelu, który jednak prawdopodobnie nie zostanie całkowicie zamknięty.

Więcej w czwartkowym Kurierze szczecińskim i e-wydaniu

Leszek Wójcik

Na zdj.: Korzystający podziemnego przejścia przez aleję Wyzwolenia na zmiany poczekają do przyszłego roku

Fot. D.GORAJSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

gosc
2015-12-03 18:09:18
Powinno się zmodernizowac obecne przejscie podziemne- i np.dostosowac dla niepelnosprawnych, w innych miastach wydaja miliony na takie przejscia a u nas sie likwiduje, przeciez to bez sensu zakorkuje i spowolni ruch w tej okolicy, absurd absrud absurd ogarnijcie sie w tym zditm bo tam to komuna jeszcze caly czas w glowach
shrek z bagna
2015-12-03 14:04:51
Coraz głupsze decyzje są podejmowane w naszym miasteczku. Poznań, Wrocław, Trójmiast a nawet Bydgoszcz i Toruń idą do przodu a my do tyłu. Nowy tramwaj kończy jazdę w polu, zamiast nowego stadionu będzie pół-remont starego, do aqua parku do kilkunastu lat jeździmy do Gryfina, do ZOO jeździmy do Ueckermunde, wydajemy grubą kasę na alejki (które całkiem wymarły), nie potrafimy uruchomić wspólnych biletów komunikacji miejskiej z pkp, nie potrafimy odbudować linii kolejowej w kierunku polickim (kilkanaście przystanków szybkiej kolei), wreszcie zamiast udrażniać ruch samochodowy tam gdzie to możliwe to właśnie planujemy go ograniczyć. Brawo nasza władza lokalna - oby to była kolejna zapowiedź jej szybkiego końca!
ja
2015-12-03 12:01:02
W planach było przejście podziemne z wyjściami na każdy narożnik. Co chcą zrobić i na pewno zrobią przy akceptacji władz miasta? Zlikwidują przejście podziemne (na razie o tym nie mówią do końca). Porobią pasy na jezdni. Po co? Aby spowolnić ruch, bo takie są założenia. Żeby iść do przodu trzeba by dokończyć rozpoczętą przed "wiekami" (w ubiegłym wieku) bardzo rozsądną inwestycję, a nie jak napisał "rto27" cofać się w rozwoju. Moim zdaniem wszelkie inwestycje podjęte, a z efektem spowalniania ruchu to błąd, także ekologiczny. Nie można wierzyć w to, że większość przesiądzie się do komunikacji miejskiej. Samochody stojąc w korkach na spowolnionych odcinkach wydzielają spaliny, dużo spalin w jednym miejscu. Współczuję tym, którzy mieszkają na takich głównych ulicach.
czytelnik
2015-12-03 11:23:22
Oby tylko nie firma Energopol !!! Nie bierzcie ich !!!
MM
2015-12-03 11:22:33
Jak przejście nie zostanie zamknięte i zamurowane na amen to momentalnie stanie się mekką meneli itp. towarzystwa.
rto27
2015-12-03 11:07:36
Czy nie lepiej wyznaczyć nowe przejście i wymalować pasy tylko od strony Galaxy, a przejście podziemne z drugiej strony zostawić w spokoju ? Przecież likwidacja przejścia podziemnego to cofanie się w rozwoju.
Szok
2015-12-03 09:39:52
Czy w tym Szczecinie musi być zawsze bylejakość? Zamiast wyremontować tunel, zrobić coś porządnie, to robi się półśrodki, które (nie pierwszy raz) są przeciwko kierowcom.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA