Trzy firmy zgłosiły się w przetargu na budowę węzła „Granitowa” w szczecińskich Podjuchach. Ich oferty będą teraz analizowane.
Najwięcej za wybudowanie nowego układu drogowego chce Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” z Zawiercia – 123 mln zł brutto. Z kolei konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Roverpol z Warszawy, chciałoby za tę modernizację nieco ponad 104,5 mln zł. Partnerem w tym konsorcjum jest hiszpański Rover Alcisa SA z Walencji. Najmniej chce warszawski Budimex SA – ponad 101,6 mln zł.
Tymczasem Szczecin zamierza przeznaczyć na tę inwestycję 78,2 mln zł brutto.
Przypomnijmy, że modernizacja tego rejonu Podjuch obejmuje m.in.:
– Przebudowę ul. Krygiera. Ulica w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania zostanie wyposażona w dwie jezdnie, trzy pasy ruchu na dojeździe do skrzyżowania oraz dwa pasy ruchu na wylocie ze skrzyżowania;
– Przebudowę ul. Granitowej. Zostanie wybudowana jezdnia dwupasmowa o szerokości 7 metrów, a także chodniki i ścieżki rowerowe;
– Budowę skrzyżowania jednopoziomowego z wyspą centralną z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu ul. Krygiera z ul. Granitową;
– Rozbiórkę istniejącego wyłączonego z ruchu mostu drogowego przez Regalicę, w miejsce którego wybudowany zostanie nowy trójprzęsłowy most;
– Budowę ul. Nowej Marmurowej na odcinku od ul. Piwnej do ul. Krygiera;
– Budowę dojazdu do ul. Ciasnej;
– Przebudowę skrzyżowania ul. Granitowej z ul. Marmurową;
– Budowę układu chodników i ścieżek rowerowych.
Wykonawca miałby na wykonanie prac nie więcej niż 15 miesięcy od podpisania umowy.
Projekt będzie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
(kl)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Gosc
2019-01-24 14:53:05
Chyba lepiej wykonać bezkolizyjne skrzyżowanie z estakada rak jak zrobili na struga niż ładować się w kolejne rondo ukształtowanie terenu aż się prosi o to i chyba lepiej wydać więcej niż później płakać
Bezrzeczak
2018-07-15 18:33:27
Węzły, wielkie skrzyżowania, itp. A kiedy nasz szanowny ratusz weźmie się wreszcie za obiecaną kilka lat temu przebudowę ulicy Modrej i Koralowej, żeby kierowcy nie niszczyli zawieszenia, pojazdy nie chlapały po pieszych, a rowerzyści mieli w końcu ścieżkę rowerową. Przecież to jakieś 1,5 kilometra, które pewnie kosztowałoby ze 2-3 melony.
Pieniądze nie leżą na ulicy
2018-07-15 18:26:20
Ależ tu "inżynierów" budownictwa drogowego się wypowiada. Tak, wielopoziomowe Podjuchy: estakady, wiadukty, rozjazdy na filarach, cuda na kiju. Tylko, że to by kosztowało wielokrotnie drożej. "Inżynierowie" nie zauważyli nawet, że Szczecin ma na to o wiele mniej, niż chcą wykonawcy. Będzie musiał jeszcze pożyczyć lub dotować pieniędzmi unijnymi. Pieniądze nie leżą na ulicy.
Puchatek
2018-07-13 12:52:57
Czy nasi "milusinscy" z biura projektow dostaja ektra bounusy za kazde rondo?
To juz prawdziwy wysyp takich rozwiazan w Szczecinie, nawet jesli te ronda sa tak smieszne jak w Zdrojach przed dworcem, czy na "Slonku" przy petli MZK, bo 7 metrow srednicy to totalna paranoja.
Co do meritum, rozwiazania bezkolizyjne drog to nie ronda tylko dwa poziomy Panowie.
Co do mostu Klodnego to juz totalne blazenstwo i bezguscie.
@clops
2018-07-13 09:02:04
Ale polaczki, szczególnie te od zarządzania / rządzenia nie mają w ogóle myślenia perspektywicznego (tym bardziej po skończeniu prawa, co obrazuje całą prawdę dowcip o młodym po szkole który "za szybko" zakończył sprawę starego wygi, który celowo ciągnął ją latami bo stała kasa z tego była). Jeśli chodzi o ukształtowanie terenu to też zaprzepaszczono możliwość zbudowania skrzyżowania dwupoziomowego na drugim jej końcu przy Południowej. A jeśli chodzi o to skrzyżowanie podobno jest zaplanowany i będzie poprowadzony górą łącznik między Krygiera a A6, ale to będzie oczywiście jako oddzielna robótka i pytanie kiedy ?
xxx
2018-07-13 08:48:37
Bez bezporsedniego wiaduktu z Krygiera do A6 ten projekt nie ma sensu. Zrobi się tam drugie rondo Gierosa jak na Gumieńcach.
clops
2018-07-13 07:36:19
Ukształtowanie terenu, aż prosi się o skrzyżowanie wielopoziomowe. Brak myślenia perspektywicznego.Za pięć lat to "rondo" zablokuje się zupełnie i zostanie pasztet dla następnego pokolenia.Rozwiązanie na miarę lat siedemdziesiątych, czyli żadne.
ahahaha
2018-07-13 07:33:00
rozbudowa wielkiego skrzyzowania a tylko jeden most z ograniczeniem do 40 km/h w poblizu to tylko wyrzucanie pieniedzy w bloto.
ŻAL mi d'Trawę ściska
2018-07-13 00:19:41
A kiedy rondo Rostocka-Bandurskiego-Królewskiego-Warcisława lub dwupoziomówka,i to szybko !! bo Kasiarze od trawy wymłucą całą Kasę Europejską na V odcinek obwodnicy Płn-Płd Szczecina na co miesięczne znęcanie sie nad niby trawą w suszę- poprzez tzw koszenie KASY przez nową Spółkę miejską
$$ TRAWA z mst.Szczecin $$
gość
2018-07-13 00:03:17
Nie powinno być wygranego w tym przetargu. Tak wielkie jednopoziomowe skrzyżowanie nic nie da. Tam przecież się będzie stać! To jest taka sama wydmuszka jak most Kłodny - ogromne pieniądze, a efekt - poza wizualnym - żaden!
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.