czwartek, 14 listopada 2019.
Strona główna > Wiadomości > Tramwajem po łuku Krzywoustego

Tramwajem po łuku Krzywoustego

Tramwajem po łuku Krzywoustego
Data publikacji: 2019-08-23 14:22
Ostatnia aktualizacja: 2019-08-24 19:30
Wywietleń: 1989 409596

Przed czasem, bo w najbliższy poniedziałek, planowane jest przywrócenie ruchu tramwajowego na ulicy Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy. Pomyślnie bowiem przebiegł przejazd techniczny na remontowanym łuku torowiska.

– Zakończyły się już prace zasadnicze związane z wykonaniem konstrukcji torowiska oraz ułożeniem warstwy ścieralnej w rejonie płyt przejazdowych – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. – Do wykonania pozostało uszczelnienie styku bitumicznym materiałem zalewowym oraz uprzątnięcie miejsca prowadzenia robót. Jednak, co najważniejsze, od poniedziałku tramwaje będą mogły jeździć po remontowanym łuku.

Przypomnijmy, że remontu wymagała konstrukcja torowiska, która uległa zniszczeniu ze względu na duży ruch kołowy. W związku z tym pracami objęto zostało około 150 metrów torów wraz z ich zabudową drogową w minimalnym, niezbędnym zakresie oraz odwodnienie. Roboty są prowadzone pomiędzy przejściami dla pieszych przez ul. Bolesława Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy.

– Celem remontu było przywrócenie wartości eksploatacyjnej torowiska oraz wykonanie robót naprawczych w strefie okołoszynowej – tłumaczy rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich. – Dodatkowo, aby zwiększyć komfort okolicznych mieszkańców, płyty przejazdowe ułożone zostały na wibroizolacyjnej macie ze spienionego poliuretanu.

Tego typu maty będą wytłumiać drgania i hałasy.

– Z uwagi na bliską zabudowę mieszkalną na skrzyżowaniu ul. Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy maty zostały zabudowane na całym odcinku objętym zadaniem. Zamontowane zostały także smarownice torowe – dodaje rzeczniczka.

Podczas przebudowy torowiska wykonano wiele prac. Rozebrano stare tory, usunięto stare elementy nawierzchni tramwajowej. Powstała też nowa konstrukcja podbudowy torów tramwajowych. Tory zamontowano w technologii „ciągłego, sprężystego podparcia w korycie prefabrykowanych żelbetowych płyt tunelowych z użyciem żywic poliuretanowych”. Zamontowano również skrzynki odwadniające i inne elementy wyposażenia nowego torowiska. W końcu położono jego nawierzchnię.

Umowa została podpisana z firmą NIWA Szczecin sp. z o.o. na kwotę prawie 2,8 mln złotych brutto. Roboty mają zakończyć się do 31 sierpnia.

(isz)

Fot. Tramwaje Szczecińskie

Komentarze

Xyx
Torowisko ukończone, a skrzyżowanie pozostało dalej wygrodzone na wekend . Trudno było zastawy zdjąć w piątek. No cóż w ZDiTM nikt nie myśli o kierowcach
2019-08-24 19:25:59
Kasper1996 ze Szczecina
Chroniczny brak motorniczych to wynik niekompetencji kadry kierowniczej zajezdni Pogodno. Jeśli kadra na Pogodnie się nie zmieni, to będą dalej braki kadrowe.
2019-08-24 13:59:21
Do Kacper 1996...
A na co Ty liczyłeś? A poza tym po co większą? Ekonomia się kłania, a zarazem brak motorniczych.
2019-08-23 22:54:39
Kasper1996 ze Szczecina
Na stronach Google Maps i Jakdojadę zauważyłem, że czwórka wraca po wakacjach z częstotliwością dwa razy rzadszą niż przed wakacjami. Chroniczny brak motorniczych i niekompetencja TS (podobnie jak PolRegio) robi swoje.
2019-08-23 20:56:42
@rew
??? Trakcje? A co ma piernik do wiatraka? Przesunęli torowisko? To jak się połączyły końcówki na Krzywoustego i Boh.W-wy z przesuniętym torowiskiem?
2019-08-23 20:48:00
xxx
Za jakiś czas będą robić tory w kierunku 26 kwietnia i znowu trzeba będzie to rozwalać.
2019-08-23 20:34:07
rew
ale torowisko zostało przesuniete minimalnie bo trzeba było przesunąć trakcje
2019-08-23 18:24:16

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
4
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Z wielką flagą przez Szczecin

Nekrologi

Sonda

Czy ścieżki wydeptane przez pieszych na trawnikach, poboczach i skwerach powinny być uwzględniane przez projektantów miejskich przestrzeni?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie