Przed czasem, bo w najbliższy poniedziałek, planowane jest przywrócenie ruchu tramwajowego na ulicy Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy. Pomyślnie bowiem przebiegł przejazd techniczny na remontowanym łuku torowiska.
– Zakończyły się już prace zasadnicze związane z wykonaniem konstrukcji torowiska oraz ułożeniem warstwy ścieralnej w rejonie płyt przejazdowych – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. – Do wykonania pozostało uszczelnienie styku bitumicznym materiałem zalewowym oraz uprzątnięcie miejsca prowadzenia robót. Jednak, co najważniejsze, od poniedziałku tramwaje będą mogły jeździć po remontowanym łuku.
Przypomnijmy, że remontu wymagała konstrukcja torowiska, która uległa zniszczeniu ze względu na duży ruch kołowy. W związku z tym pracami objęto zostało około 150 metrów torów wraz z ich zabudową drogową w minimalnym, niezbędnym zakresie oraz odwodnienie. Roboty są prowadzone pomiędzy przejściami dla pieszych przez ul. Bolesława Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy.
– Celem remontu było przywrócenie wartości eksploatacyjnej torowiska oraz wykonanie robót naprawczych w strefie okołoszynowej – tłumaczy rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich. – Dodatkowo, aby zwiększyć komfort okolicznych mieszkańców, płyty przejazdowe ułożone zostały na wibroizolacyjnej macie ze spienionego poliuretanu.
Tego typu maty będą wytłumiać drgania i hałasy.
– Z uwagi na bliską zabudowę mieszkalną na skrzyżowaniu ul. Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy maty zostały zabudowane na całym odcinku objętym zadaniem. Zamontowane zostały także smarownice torowe – dodaje rzeczniczka.
Podczas przebudowy torowiska wykonano wiele prac. Rozebrano stare tory, usunięto stare elementy nawierzchni tramwajowej. Powstała też nowa konstrukcja podbudowy torów tramwajowych. Tory zamontowano w technologii „ciągłego, sprężystego podparcia w korycie prefabrykowanych żelbetowych płyt tunelowych z użyciem żywic poliuretanowych”. Zamontowano również skrzynki odwadniające i inne elementy wyposażenia nowego torowiska. W końcu położono jego nawierzchnię.
Umowa została podpisana z firmą NIWA Szczecin sp. z o.o. na kwotę prawie 2,8 mln złotych brutto. Roboty mają zakończyć się do 31 sierpnia.
(isz)
Fot. Tramwaje Szczecińskie