Niedziela, 28 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Tramwajem do granicy

Data publikacji: 28 stycznia 2018 r. 12:44
Ostatnia aktualizacja: 01 września 2019 r. 23:02
Tramwajem do granicy
 

Jest szansa, że za 3 lata dojedziemy tramwajem do pętli "Mierzyn". Wprawdzie będzie ona usytuowana na terenie Szczecina, ale niemal na granicy miasta. To dobra wiadomość nie tylko dla mieszkańców Gumieniec, ale także Mierzyna, Dołuj, Skarbimierzyc, Kościna i wielu okolicznych miejscowości.

Budowa torowiska w ul. Ku Słońcu do nowej pętli, która będzie usytuowana na wysokości CH "Ster" z pewnością skróci dojazd do centrum Szczecina. Dziś nawet pokonanie jednego przystanku autobusem - od ul. Hrubieszowskiej do pętli Gumieńce zajmuje w godzinach szczytu ponad 10 min. Drugie tyle pasażerowie tracą, gdy tramwaj utknie w korku na ul. Okulickiego, a to również codzienna norma.

Budowa wydzielonego torowiska w ciągu ul. Ku Słońcu nabiera realnych kształtów. Jeszcze w tym roku ruszą postępowania w tej sprawie.

 - Zgodnie z budżetem Miasta Szczecin przedmiotowe zadanie będzie realizowane w latach 2019-2021. Ogłoszenie zamówienia publicznego w formie przetargu nieograniczonego na usługę - Inżyniera Kontraktu, jest planowane w marcu 2018 r. - informuje Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina w odpowiedzi na interpelację radnego Michała Wilkockiego. Radny wnosił w niej także o ogłoszenie przetargu na roboty budowlane jeszcze w pierwszym półroczu i tak się prawdopodobnie stanie.

- Ogłoszenie przetargu na na roboty budowlane planujemy na czerwiec 2018 r. - dodaje prezydent Przepiera. - Jednocześnie trwa przygotowanie dokumentów tj. weryfikacja projektu wykonawczego, przedmiarów, kosztorysów inwestorskich, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla zadania pn. ”Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn (przy CH Ster)”, które w świetle zapisów art. 31 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych stanowią podstawę opisu przedmiotu zamówienia.

Umowa o dofinansowanie Projektu „Budowa nowych tras tramwajowych w Szczecinie” w ramach działania Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, oś priorytetowa Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach której będzie realizowane m.in. zadanie inwestycyjne pn.”Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn (przy CH Ster)” została podpisana 21 grudnia 2017 r.

Gdy inwestycja zostanie zrealizowana, odetchną nie tylko pasażerowie z Gumieniec i okolicznych podszczecińskich miejscowości, ale także mieszkańcy znajdującej się na Gumieńcach ul. Okulickiego. Pod ich domami nie tylko zmniejszy się natężenie ruchu, ale stare budynki nie będą pękać od drgań, które powstają przy każdym przejeździe tramwaju. ©℗

Tomasz TOKARZEWSKI

Fot. UM Szczecin

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Dołuje
2019-09-01 22:27:28
Jaki sens ma przebudowa kolo sfera jak budować to na lubieszyna i tam zajezdnia to by miało sens nawet dla ludzi z loknitz
Anna
2018-09-04 08:51:27
Jade wlasnie tramwajem przez ul Okulickiego korki straszne. 10 min do ronda. Wrzesien zaczyna, sie Dzieci do szkoly. Tramwaj stoi w korku na pasie dlastartowym aut. A niby hasła przesiadz się na komunikacje...tylko w Polsce moglo byc,.
weger
2018-01-31 08:47:44
Dlaczego nikt nie pomyślał o tramwajach dwukierunkowych ?
mms
2018-01-29 11:18:18
Miejmy nadzieję, że po ćwierćwieczu Miasto zrealizuje swoje obietnice. Nie wiem tylko dlaczego musimy czekać jeszcze kolejne 3 lata. Budowa powinna rozpocząć się już teraz, a właściwie rok temu. Mamy projekt budowlany od 2016r. Trasę tramwajową z pętli Krzekowo w kierunku hali nie planowano i nie ma ona projektu a ma powstać wcześniej niż na Gumieńcach. Dlaczego Krzekowo jest priorytetem.
mieszkaniec Gumieniec
2018-01-29 11:14:33
Powiedziała Alicja, która tam nie mieszka. Z naszych podatków gumienieckich będzie budowany, tak jak z naszych podatków gumienieckich budowano tory tramwajowe na prawobrzeże i drogi w innych częściach miasta Szczecina. Na tramwaj czekamy już 24 lata (wtedy Miasto go obiecywało- był też w wieloletnich planach Miasta i kilku uchwałach, dot. przyjęcia Zintegrowanego Planu Rozwoju Transportu Publicznego w Szczecinie, przegłosowanych przez Radnych Szczecina kilku kadencji).
Alicja
2018-01-29 07:48:10
Szkoda na to kasy. Chyba, ze C.H. Ster zasponsoruje to ponieważ pętla na Gumieńcach jest wystarczająca nawet dla tych co mieszkają w blokach koło C.H.Ster. Mierzyn tak na prawdę zaczyna się od skrzyżowania Weleckiej z Topolową. Tam jest bryndza z komunikacją. Dlatego nie gderajcie bez sensu, że tramwajem do Mierzyna bo to jest stek bzdur na koszt mieszkańców. To właśnie z naszych podatków lokalnych ktoś chce zasponsorować dojazd do centrum handlowego. Co obroty spadają?
@Armor
2018-01-28 21:23:11
Żółte Tartry trzeba przemalować, ale tak naprawdę nie są najgorsze. W Poznaniu nadal podstawą taboru są rzęchy Helmuty, takie jak u nas w muzeum stoją. Nie ma co narzekać!
J. H
2018-01-28 18:55:02
JeSTEM CIEKAWA JAK TO BĘDZIE JAK RUSZY PĘTLA TURKUSOWA. LUDZIE BĘDĄ WŚCIEKLI ŻE BĘDĄ TRACILI WIĘCEJ CZASU NA DOJAZDY.
@xxx
2018-01-28 18:13:36
wygląda na to, że w temacie komunikacji z Gumieniec szykuje się powtórka z wiosny 2012 i to znacznie dłuższa :-(
xxx
2018-01-28 16:56:56
Tramwaje dwukierunkowe mają mniejszą ilość miejsc siedzących i stojących. Ciekawi mnie nazwa pętli Mierzyn jezeli petla jest na terenie Szczecina. Czy Mierzyn dokłada się do tej inwestycji ? Pętla powinna nazywać Gumieńce a ta na Kwiatowej-Kwiatowa. Jutro rano cały Mierzyn ruszy w kierunku ronda Gierosa bo skończyły się ferie i nie wierzę że po wybudowaniu tramwaju zmniejszą się korki na Gumieńcach. W czasie budowy tez będzie ciekawie, Gumieńce chyba pękną.
Sylwek
2018-01-28 16:32:43
Tramwaje dwukierunkowe, a z myślą o nich i o jednokierunkowych rozjazdy w torowiskach na mijanki na trasach. Jest to stosowane w innych miastach.
@Armor
2018-01-28 16:22:24
i dobrze byłoby, by taki dwukierunkowy oczekiwał na każdej pętli na codziennym dyżurze, bo obecnie każda czkawka np. w rejonie Krzywoustego oznacza odcięcie Gumieniec.
Armor
2018-01-28 16:21:36
Gdyby mieli wymienić cały tabor i zrobić piękne, jednolite tramwaje, to byłbym szczęśliwy. Jeżeli mają wepchnąć zbyt małą ilość tramwajów i tworzyć problemy, to niech sobie darują. Niech najpierw te żółte konserwy powymieniają na coś normalnego. One to dopiero będą robić rozjazd w wizerunku. A może po wybudowaniu torów prawobrzeże je dostanie, żeby nie szpeciły centrum? Nie ufam tej firmie i czuję się na nią i jej nieudolność skazany.
spóźniona 10 lat inwestycja
2018-01-28 16:15:52
rychło prezio się obudził, od czasu postawieniu bloków na hrubieszowskiej, lubelskiej to przecież już ok. 20 lat minęło i jeszcze każą czekać 3 lata, oraz marnowanie kasy na dwie pętle tram [tak samo jak na turkusowej i arkońskiej].
czarny piotrus
2018-01-28 15:34:55
Tempo maja zawrotne przez trzy lata wybuduja 1000 metrow torow, to prawie jak w Dubaju gdzie przez dwa lata wybuduja prawie 1000 metrowy wiezowiec
Darek
2018-01-28 15:26:09
NIECH SIE DZIEJE. TRZY LATA. RANY JULEK. SWOJA DROGA ODPOWIEDZIALNI ZA ZAKUP TRAMWAJOW NIECH POMYSLA O ZAKUPIE KILKUNASTU POJAZDOW DWUKERUNKOWYCH. POPRAWI TO KOMUNIKACJE PRZY REMONTACH.
123
2018-01-28 14:54:11
Armor:Dwukierunkowymi, na zachodzie to norma.
premsku13
2018-01-28 14:23:42
Kojarzy się też z granicą nieudolności tak jak na przykład Turkusowa
cytat
2018-01-28 14:20:04
Pod ich domami nie tylko zmniejszy się natężenie ruchu, ale stare budynki nie będą pękać od drgań, które powstają przy każdym przejeździe tramwaju - Nie ma to jak lobby tramwajowe , ucinanie autobusów na prawobrzeżu kosztem tramwaju
Armor
2018-01-28 13:45:26
Normalny projekt. Dziękuję. Bo już słyszałem o kombinacjach z jakimiś dwustronnymi tramwajami i takie tam.
Manipulacja
2018-01-28 13:36:58
I po co ta granica w tytule, skoro w kontekście Szczecina, jedyna granica kojarzy się z granicą Państwa ;/

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA