Prace przebiegły zgodnie z planem i ok. godz. 12 w niedzielę (26 lutego) tramwaje linii 7, 8 i 9 wróciły na swoje trasy. Ruch odbywa się nadal w obu kierunkach po jednym torze. Ale obecnie jest to nowy tor - od strony pl. Kościuszki w stronę Bramy Portowej. Dotychczasowy został natomiast wyłączony z eksploatacji i zostanie wymieniony.
Ruch tramwajów na pl. Zwycięstwa i na części ul. Krzywoustego wstrzymano w sobotę przed północą. W tym czasie tzw. nakładki umożliwiające przejazd na drugi tor, znajdujące się w ul. Krzywoustego w kierunku Bramy Portowej za skrzyżowaniem z ul. Bogusława oraz tuż przed Bramą Portową przełożono tak, by ruch odbywał się po nowym torze. Dla pasażerów oznaczało to wstrzymanie od niedzielnego poranka kursowania linii 8, natomiast linie 7 i 9 miały częściowo zmienione trasy.
Nic natomiast nie zmieniło się dla kierowców - w ciągu ul. Krzywoustego oraz przy pl. Zwycięstwa nadal muszą liczyć się z utrudnieniami. Nadal nie ma też możliwości skrętu w ul. Kopernika dla jadących od strony Bramy Portowej.
Zakres prac w tej okolicy obejmuje m.in. przebudowę układu torowego na odcinku od Bramy Portowej do włączenia w ul. Krzywoustego, w celu wykonania na tym odcinku wspólnych pasów tramwajowo–autobusowych oraz budowę nowego przystanku przy pl. Zwycięstwa przed skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego i ul. Krzywoustego w kierunku pl. Kościuszki. Inwestycja realizowana jest w powiązaniu z przebudową śródmiejskiego odcinka al. Wojska Polskiego. Łączny koszt obu inwestycji to ponad 80 mln zł brutto, z czego blisko połowa to koszt przebudowy Placu Zwycięstwa. Wykonawcą jest Firma Drogowo-Budowlana MTM SA. ©℗
ToT