wtorek, 26 stycznia 2021r.

Tramwaj przejechał przez węzeł Wyszyńskiego. Niedługo koniec prac

Data publikacji: 2020-11-26 20:41
Ostatnia aktualizacja: 2020-11-29 12:03
Tramwaj przejechał przez węzeł Wyszyńskiego. Niedługo koniec prac
 

W czwartek pomyślnie zakończył się przejazdy techniczny na wyłączonej do tej pory z użytku relacji tramwajowej na budowanym w Szczecinie węźle Wyszyńskiego. W połowie grudnia możliwe ma być  więc przywrócenie docelowych rozwiązań w komunikacji miejskiej. Zanim to jednak nastąpi potrzebne jest między innymi zakończenie prac w strefach przyszynowych, co będzie powodowało dodatkowe utrudnienia dla kierowców.

- 30 listopada, na czas około 2 tygodni zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu zawężająca do jednego pasa ul. Wyszyńskiego w kierunku Bramy Portowej oraz czasowe wyłączenie z ruchu Ucha Sternickiego. Po zakończeniu prac w strefie przyszynowej, przystanków oraz dojść do nich, możliwe będzie uruchomienie tramwajów we wszystkich relacjach oraz zniesienie utrudnień dla kierowców - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.

Co jeszcze do zrobienia na węźle Wyszyńskiego?

W ramach umowy pozostało jeszcze wykonanie prac przy zieleni, uporządkowanie torowiska, wykonanie utwardzenia przy peronach oraz wykończenie stref przy torowisku. Zgodnie z umową zakończenie całego zadania ma nastąpić na koniec stycznia przyszłego roku.

Tramwaj na węźle Wyszyńskiego w Szczecinie

Zakres przebudowy węzła "Wyszyńskiego" objął między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany mają być odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone są również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowywane są sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy, takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic.

Nowy układ torowiska na węźle Wyszyńskiego

Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawiła się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty na węźle „Wyszyńskiego” i „Szarych Szeregów” wykonuje firma ZUE S.A. za kwotę 44 894 559 zł.

Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn. „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

(k)

Fot. Tramwaje Szczecińskie

Komentarze

Grzęda w urzędzie
2020-11-28 09:19:53
Pytanie, tylko do kogo?! Wiele osób już o to pytało, pyta i pytać będzie. Dlaczego zabierając się za tak ważną i potrzebną, modernizację torowiska w tym miejscu, nie wykonano skrętów w mostu Długiego w kierunku dworca i stoczni? Ten skręt w Wyszyńskiego to najmniej potrzebna "inwestycja" Czy naprawdę Szczecin nasz współczesny musi być zawsze pod prąd, bez sensu i logiki? Dlaczego ci którzy władają NASZYM Szczecinem robią ZAWSZE na złość .....tylko komu i dlaczego ?!
ewa
2020-11-27 21:24:21
Po co ten skręt z kierunku Stoczni na Wyszyńskiego skro żadna linia tam nie pojedzie bo 5 i 11 dalej pojadą przez Matejki.Była szansa aby zrobić skręty z mostu w kierunkach dworca i Stoczni i nie zrobili tego.Koszty na pewno nie duże by były.Ten skręt posłuży tylko przejazdom technicznym. i w końcu weźcie się za wymianę taboru bo teraz Szczecin ma najgorszy tabor tramwajowy w Polsce.
SMAD
2020-11-27 16:58:53
Dziękuję za tą garść bezcennych informacji o poprawieniu tego czy tamtego ale nic mnie to nie obchodzi, wystarczy mi kawałek wiaty. Natomiast jako codziennym pasażer Turkusowa - Pomorzany wkurza mnie, że dalej trzeba się przesiadać. Z mojego punktu widzenia nieprzemyślane dziadostwo.
TZ.
2020-11-27 14:40:21
Być może nowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska jest bardzo potrzebna, ale dlaczego nie pomyślano o nowej relacji na kierunku szpital Pomorzany - Dworzec Główny - Prawobrzeże. Pasażerowie jadący ze szpitala czy z Dworca Głównego do Zdrojów czy na Słoneczne muszą przesiadać się przy moście Długim.
@7mld USD
2020-11-27 10:58:52
Dane podane w 2017 to 540 mld zł w ciagu 10 lat. Czyli srednio jeden polski pracownik 'oddaje' tym z zagranicy ok 2500-2600 zł rocznie. Obecnie moze to juz byc ponad 3000 zł.
Odpowiedz dla reklam
2020-11-27 00:53:31
Tanszy bilet
DO: reklama
2020-11-27 00:43:43
Bo u nas europejsko ma być tylko w nielicznych wybranych tematach, a pozostałe to bangedesz europy. Rocznie wyprowadza się z Polski ponad 7 mld USD, to oznacza, że owoce wzrostu gospodarczego są konsumowane poza granicami Polski. Pokażcie silną polską firmę o zasięgu europejskim.
reklama
2020-11-27 00:08:08
czemu tramwaje są oklejone całe reklamami jak ten na foto podobno miało to być jak w Europie a jest ciągle trzeci świat. Czy Szczecin już zawsze w tej lidze?
do: XXX
2020-11-26 21:37:43
To już by za drogo było i po co ulepszać, skoro może być po staremu.
xxx
2020-11-26 21:05:03
Tyle roboty a nie zrobiono skrętu z mostu Długiego w kierunku Dworca. Zmieniajmy dalej.

Dodaj komentarz

HEJT STOP


Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ