Niedziela, 22 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Tory i styropian dla Krzywoustego

Data publikacji: 19 października 2017 r. 09:06
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:53
Tory i styropian dla Krzywoustego
Trwające od miesiąca roboty związane z remontem torowiska tramwajów w ul. Krzywoustego powinny zakończyć się w następny piątek, 27 października. Fot. Mirosław WINCONEK/Tomasz TOKARZEWSKI  

Tempo robót przy remoncie torowiska w ul. Bolesława Krzywoustego wskazuje, że w tym przypadku przedłużania terminu jego ukończenia nie będzie. Wykonawcą robót na zlecenie spółki Tramwaje Szczecińskie jest spółka NIWA Szczecin. Za nami w związku z nimi już miesiąc blokad, objazdów i utrudnień w ruchu w tym rejonie oraz funkcjonowania autobusowej komunikacji zastępczej między Bramą Portową i Gumieńcami. A powinny się one zakończyć do następnego piątku, 27 października. 

- W całości wykonano już cięcie nawierzchni, kucie strefy przyszynowej, czyszczenie szyny i koryta, reprofilację koryta. Na ukończeniu jest praca nad zalewkami pionowymi, pozostało: przycinanie bloczków betonowych, przygotowanie i oczyszczenie torowiska, ułożenie betonu asfaltowego - informuje Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy Tramwajów Szczecińskich, zleceniodawcy remontu.

Zakres robót - według specyfikacji istotnych warunków zamówienia - obejmował m.in. frezowanie warstwy ścieralnej jezdni, wycięcie konstrukcji jezdni bezpośrednio przy szynach, ich szlifowanie, usunięcie elementów starych profili przyszynowych, czyszczenie, następnie docięcie i wklejenie profili przyszynowych betonowych z punktowo przyklejonymi dwucentymetrowej grubości paskami styropianu o wysokości takiej jak warstwa betonu, Następnie trzeba było wypełnić szczeliny dwuskładnikowym materiałem na bazie poliuretanów do elastycznego mocowania szyn. Zlecenie przewiduje też ułożenie taśm bitumiczno - kauczukowych 10/40 mm w strefie okołoszynowej górnej oraz po ukończeniu prac wzdłuż samych torów i w międzytorzach wylanie nowej warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni. 

- Prace prowadzone są 7 dni w tygodniu, na dzień dzisiejszy nie ma zagrożenia terminu umownego zakończenia remontu, tj. 27 października oraz przywrócenia stałej organizacji ruchu przed 1 listopada - dodaje Sz. Wasilewski.

Koszt remontu – przypomnijmy – 1 060 m toru pojedynczego (2 120 mb szyn) na odcinku od pl. Zwycięstwa do pl. Tadeusza Kościuszki ma zamknąć się kwotą 4 669 779,65 zł. W przypadku opóźnienia Spółka NIWA Szczecin zobowiązała się do zapłaty kary umownej w wysokości 0,3 proc. od kwoty kontraktu za każdy dzień poślizgu. Okres gwarancji jakości na wykonywane teraz roboty budowlane to 5 lat od ich końcowego odbioru, minimalny, zadeklarowany przez wykonawcę, jakiego oczekiwał, formułując kryteria oceny ofert w przetargu, zamawiający, czyli spółka Tramwaje Szczecińskie. ©℗

Mirosław WINCONEK

Na zdjęciach: Trwające od miesiąca roboty związane z remontem torowiska tramwajów w ul. Krzywoustego powinny zakończyć się w następny piątek, 27 października.   

Fot. Mirosław WINCONEK/Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jan
2017-10-20 12:55:56
Czy naprawdę myślicie, że styropian lepiej sprawdzi się niż drewno przy klinowaniu torowiska? Ja osobiście w to wątpię, ale jesteśmy w Szczecinie - to do czegoś zobowiązuje.
"NIWA"...
2017-10-20 10:48:26
...taczka, łopata, kupa gruzu... jakoś nowoczesnością, ładem i składem TO nie błyszczy...
coś podobnego
2017-10-20 03:07:33
To wasz administrator bardziej debilnego potwierdzania nie mógł wymyślić ? Nie dość, że długie wyrazy to jeszcze na niektórych nic nie widać. Żenujące.
Pan Witek
2017-10-19 21:27:18
Ciekawe, czy po Krzywoustego nadal i bezkarnie będą jeździć tiry? Jeżeli będą, jakikolwiek remont nie ma sensu.
Ta...
2017-10-19 20:02:26
...nazwa NIWA, raczej kojarzy się z postpegerowcami a nie tramwajarzami... Czy jakość będzie taka jak na SSTramw., budowanym przez ENERGOPOL( przez "podwykonawców" z okolicznych postPGRów)? Teraz szyny podparte kołkami są spawane, po złodziejsku-nocami,co 10-15 mb.... Szyny na styropianie jakoś do mnie nie przemawiają...." Pożiwiom, uwidim" jak mawiał Iwan Iwanowicz Iwanow....
Skajper forum polskich wiezowcow
2017-10-19 14:47:39
Chodzi oczywiście o komentarze niżej ;-)
mieszkaniec Gumieniec
2017-10-19 14:45:45
Powinno być ..."oraz NIE FUNKCJONOWANIA autobusowej komunikacji zastępczej między Bramą Portową i Gumieńcami.".... Ponad 4tygodnie i nikt nad nią nie panuje, PRASA MILCZY, tylko pasażerowie klną. Autobusy jeżdżą niezgodnie z rozkładem jazdy (korki na ul. Krzywoustego, Bramie Portowej,pl. Żołnierza Polskiego -choć tam nie zabiera pasażerów -nie ma przystanku). Opóźnienia powodują, że dalej jeździmy jak śledzie. Nie ma godziny, o której można przyzwoicie dojechać na Gumieńce. Czy to godz. 16:00 czy po 17:00. 808 jeżdżą co 20- 30 min. Piewszy nabity po sufit, potem drugi (ale nie wiadomo czy będzie drugi i kiedy).Dziś rano był taki autobus do pl Kościuszki, któremu gasnął silnik i gasły światła w autobusie na każdym przystanku. Bardzo dziękujemy odpowiedzialnym osobom i jednostkom za troskę o nas.
Skajper forum polskich wiezowcow
2017-10-19 14:44:55
Styropian został wyskrobany i wypalony a w miejsce styro poszła zalewa,proszę pisać szczegółowo bo potem są komentarze "specjalistów" ,jeden z drugim zacznij czytać poniższe forum to może unikniemy nieporozumień. http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=244691&page=1528
sIMOn
2017-10-19 14:12:54
Gwarancja 5 lat; Hahahahahahaha..... Jedni już dali gwarancję na tory od Mostu Długiego do Basenu Górniczego ! I co ?? Od miesięcy nocami gmerają w torach bez rezultatu ! Czekam tylko na jedno pytanie jakie padnie w "Milionerach" : - Z ilu spawów składają się tory SST na odcinku od M.Długiego do B.Górniczego ? Możesz pomylić się o 1000 spawów.: a) 5 000 b) 15 000 c) 350 000 d) h*..j to wie
efa
2017-10-19 13:03:00
co się czepiacie macie tanio i dobrze hehehehhee. poprzednio tez zapewniali ze to cud technologia na lata .... no dlugo to nie trwało jak widać
Obiektywny
2017-10-19 12:00:28
A kiedy remont torów "fal Dunaju" na Wyzwolenia?
polak
2017-10-19 11:47:42
za 5 lat nowy remont :)
mgr
2017-10-19 11:46:00
Kolejny remont nie za około 10 lat tylko za 2 lata. Styropian w konstrukcji torowiska to jakieś totalne nieporozumienie. Izolacja ta powinna być wykonana z materiału stabilnego odpornego na drgania. Styropian na pewno do tego się nie nadaje.
Pytanie
2017-10-19 11:19:12
Scyropian i warstwy bitumiczne ... czy to oznacza kolejny remont za około 10 lat?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA