Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

To oni wybudują drogę S3 między Świnoujściem a Troszynem

Data publikacji: 27 czerwca 2020 r. 13:17
Ostatnia aktualizacja: 28 czerwca 2020 r. 09:19
To oni wybudują drogę S3 między Świnoujściem a Troszynem
 

GDDKiA wybrała oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę drogi S3 między Świnoujściem a Troszynem. Zgodnie z procedurą w kolejnym etapie Prezes Urzędu Zamówień Publicznych skontroluje dokumentację przetargową.

Dla odcinka Świnoujście - Dargobądz o długości 17 km została wybrana oferta firmy Polaqua o wartości 688,8 mln złotych, natomiast dla odcinka Dargobądz - Troszyn o długości 16 km oferta konsorcjum Polbud Pomorze, Intop i PRD Nowogard o wartości 679,3 mln złotych.

- Wybór ofert był możliwy dzięki zwiększeniu finansowania na realizację tego odcinka S3 o 300 mln złotych w przyjętej w ubiegłym tygodniu nowelizacji Programu Budowy Dróg Krajowych oraz idącej za tym decyzji Ministra Infrastruktury o zatwierdzeniu aneksu do Programu Inwestycji - informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.

 Z dniem wyboru ofert zaczyna biec termin 10 dni na ewentualne odwołania dla pozostałych oferentów w przetargu. Jednocześnie dokumentacja przetargów trafi do Urzędu Zamówień Publicznych w celu dokonania kontroli uprzedniej postępowań - obowiązkowej czynności dla projektów o dużej wartości. Podpisanie umów planowane jest na trzeci kwartał 2020 roku.

Zadania wykonawców S3 Świnoujście - Troszyn

W ramach inwestycji wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Ostatni odcinek S3 do realizacji

Odcinek S3 Świnoujście - Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu z autostradami A2 i A4 oraz południową granicą kraju.

(k)

Graf. GDDKiA 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jaro
2020-06-28 09:09:21
LOL - A jak Ci kobieta zjarala obiad to dalej gotuje czy chodzicie na kebaba??!!
Ewelina
2020-06-28 07:56:35
Nie obrażając. Cienkie firmy. I love BX
Antoni
2020-06-27 20:57:26
Jeszcze 10-15 lat temu, takie inwestycje były nie do pomyślenia. Super, że jednak będzie szybko do Świnoujścia.
Uuu, śmierdzi
2020-06-27 19:27:01
Wydłużeniem terminów, a przyczyny? Się poszuka to się znajdzie!
LOL
2020-06-27 13:52:49
Kto wybrał firemkę intop a raczej inwtop , nikt już nie pamięta jej "dokonań" ?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA