Niedziela, 24 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Tiry ominą Szczecinek

Data publikacji: 13 lutego 2019 r. 18:58
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:32
Tiry ominą Szczecinek
 

Mieszkańcy Szczecinka, a szczególnie ulic Szczecińskiej, Gdańskiej, Słowiańskiej i Słupskiej mogą odetchnąć z ulga. Nie tylko droga S11 ominie miasto, również DK 20 znajdzie się poza jego granicami. Taką informację przekazał podczas briefingu prasowego minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na placu budowy obwodnicy Szczecinka. Ministrowi towarzyszyli posłowie koszalińscy Małgorzata Golińska i Paweł Szefernaker.

Łącznik pomiędzy obwodnicą S11 a DK 20 miał powstać razem z obwodnicą. Jednak różne zawirowania sprawiły, że inwestycja ta „spadała” z listy do wykonania. Teraz już chyba nic nie przeszkodzi w jego realizacji.

- Przetarg na wykonanie koncepcji programowej zostanie ogłoszony jeszcze w tym miesiącu, budowa 4 – kilometrowego odcina zostanie zakończona w 2025 roku – mówi minister Adamczyk. - Łącznik Rząd Mateusza Morawieckiego dokłada starań, by wszystkie inwestycje mające istotne znaczenie dla społeczeństwa były realizowane jak najszybciej.

Łącznik DK20 z S11 będzie droga główna ruchu przyspieszonego, czyli jeden pas ruchu będzie miał szerokość 3,5 m. Natomiast 12 – kilometrowa obwodnica Szczecinka w ciągu drogi S11 do dwujezdniowa droga o parametrach drogi ekspresowej. Jej budowa ma być zakończona w sierpniu bieżącego roku.

Minister poinformował również o budowie drogi ekspresowej S11 na odcinku z Bobolic do Koszalina. Inwestycja jest droga, choćby ze względu na fakt, że nowa droga pobiegnie inną trasa niż obecna DK 11, co znacznie podroży koszt inwestycji. Budżet inwestycji zwiększono o prawie 300 mln złotych i wynosi on obecnie 1,5 mld złotych. Dzięki tym zmianom nowa droga całkowicie ominie Koszalin i połączy się z S 6 na węźle Zachód. W ramach inwestycji powstanie również łącznik S11 z DK25 na południe od Bobolic. Realizacja inwestycji w trybie "projektu i buduj" planowana jest lata 2019-2023.

Tekst i fot. (bar)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

ed
2019-05-03 15:06:21
4km za sześć lat? To jakaś kpina z mieszkańców Szczecinka, czy tylko kiełbasa wyborcza? W sześć lat można wybudować 100 km autostrady, a nie 4 km dróżki o szerokości 7 m, w łatwym terenie. W 2025 po pisie zostaną tylko długi i przykre wspomnienia, więc ich nawet nie będziemy mogli rozliczyć.
Niefortunna trasa łącznika
2019-02-14 11:47:56
Szkoda, że nie jest nieco przesunięty na północ - byłby krótszy i pozwoliłby zachować poza pierścieniem dróg otaczających miasto większą część lasów i jezioro.
Paweł
2019-02-14 09:32:50
Nie ma czegoś takiego jak TIR (TIRy) tylko ciężarówka bądź też ciągnik siodłowy. Widać, że autor używa skrótu nie znając jego znaczenia ponieważ TIR (Transport International Route) oznacza z języka francuskiego "Międzynarodowy Transport Ciężarowy", a nie to co autor artykułu miał na myśli a to, że nazwa jest używana potocznie nie zwalnia z używania poprawnej nazwy samochodów ciężarowych.
Michał
2019-02-14 07:02:16
dlaczego droga krajowa będzie miała tylko jedną nitkę, jak niby wpłynie to na bezpieczeństwo, na jednej nowej nitce obwodnicy Kobylanki zginęło więcej ludzi niż przez wiele lat na starej drodze przez Kobylankę
Mieszkańcy
2019-02-13 21:34:10
Przez Szczecin przejeżdza kilka tysięcy ciężarówek w ciągu doby z Niemiec przez Lubieszym - Mierzyn , niszcząc nasze już zdewastowane zapadające ohydne ulice np.Ku Słońcu . Co na to prezydent Szczecina czy?
hi hi
2019-02-13 21:21:26
Ale super. Nie szkoda wam czasu na takie świetne artykuły
Anoo
2019-02-13 20:31:52
Niedługo Szczecin jako jedyny będzie bez obwodnicy i to jest skandal!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA