Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Telebusy wracają i przystankowe korekty

Data publikacji: 25 lutego 2021 r. 12:58
Ostatnia aktualizacja: 27 lutego 2021 r. 11:22
Telebusy wracają i przystankowe korekty
Fot.: Mirosław WINCONEK  

Jak informuje ZDiTM, od najbliższego poniedziałku, z początkiem marca przywrócone zostaje kursowanie busów na liniach 904 i 908, które obsługiwały trasy na osiedlach Podjuchy i Gumieńce w formule transportu na żądanie. Stało się tak po protestach, petycjach i krytyce tej decyzji przez osiedlowych radnych i radnych miasta oraz żądaniach wycofania się z niej i ponownego uruchomienia tej usługi dla mieszkańców tych osiedli.

Telebusy na linii 904 kursować będą w dni nauki w szkołach, jak i w dni powszednie wolne od nauki w szkołach, w godz. 6.40-16.20. Natomiast telebusy na linii 908 zapewniać mają przewozy pasażerów w godz. 6.30 - 17.

Do końca ub.r. telebusy linii 904 z pętli przy ul. Szlamowej kursowały do górnych Podjuch i z powrotem. Podobnie jak te obsługujące linię 908 na Gumieńcach. Niewielkim zainteresowaniem i oszczędnościami szczeciński ZDiTM jeszcze w grudniu tłumaczył zawieszenie ich kursowania do odwołania.

Ta usługa w systemie „transportu na żądanie” uruchomiona została wiosną 2016 r. i w założeniu miała ułatwiać mieszkańcom peryferyjnych części miasta dostęp do komunikacji miejskiej. Pasażerowie zamawiali kurs na konkretny przystanek i o wybranej z rozkładu godzinie. Wystarczyło telefoniczne zgłoszenie minimum 20 minut przed planowanym rozpoczęciem kursu.

W przypadku dzielnicy Podjuchy busy o pojemności do 20 osób dowoziły zainteresowanych z peryferyjnych rejonów – do pętli w przy ul. Szlamowej, gdzie mogli się przesiąść do autobusów zwykłych linii obsługujących trasy do innych osiedli prawobrzeża i do centrum miasta, jak np. linii 61. Z kolei w przypadku Gumieniec minibus zapewniał połączenie między nowymi dużymi osiedlami mieszkaniowymi m.in. przy ul. Cukrowej, w rejonie ul. Krakowskiej i w okolicy centrum handlowego Ster z podjazdami na pętlę przy ul. Kwiatowej.

Zawieszenie wcześniej pozostałych trzech linii transportu na żądanie (uruchomiona wcześniej także linia 901 łącząca osiedla: Warszewo, Podbórz, Osów i Głębokie nie działa już od kilku miesięcy, kiedy rozpoczęła się przebudowa skrzyżowania ulic Wapiennej i Północnej – od red.) oznaczało de facto ich likwidację.

Jak tłumaczyła wówczas Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM, powodami tej decyzji były ograniczone środki w budżecie i małe zainteresowanie pasażerów tego rodzaju usługą. Nie sposób nie zauważyć, że zbiegła się ona w odstępie kilku dni z zapowiedzią wprowadzenia do siatki połączeń od 1 lutego br. trzech nowych regularnych dziennych linii autobusów. Tych, które obsługują teraz trasy z pętli Kołłątaja, przez Niebuszewo do osiedli na północy miasta (Warszewa, Osowa i Żelechowej).

* * *

Dodatkowo od 1 marca br., nastąpi zmiana peronów dla autobusów na pętli „Podbórz”. Powraca jednocześnie lokalizacja przystanku „Wyszyńskiego” dla autobusów linii pospiesznych A, B, C, G, H w kierunku Bramy Portowej i dalej placu Rodła, na ten znajdujący się w pasie nowego torowiska dla tramwajów. Będzie on dla nich wspólnym tak, jak przed przebudową  węzła przesiadkowego w tym rejonie. 

(MIR)

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

fin
2021-02-27 09:02:52
głupota *10000000 , co na to taxi
Pisia
2021-02-26 17:42:53
Opłacenie taksówek byłoby taniej dla miasta.
ekspert
2021-02-25 13:40:37
zlikwidować w cholerę
kanar
2021-02-25 13:39:47
zero mandatów, nic z tych busów nie ma
PKS -szef
2021-02-25 13:39:18
super
radny miejski
2021-02-25 13:37:43
wiem lepiej niż zditm co jest ważne dla mieszkańców
pracownik ZDiTM
2021-02-25 13:37:13
bez sensu
kierowca busa
2021-02-25 13:36:45
kierowałem tymi busami, kilka osób dziennie z tego korzystało, jest to zbędne
malkontent
2021-02-25 13:35:38
jeśli z autobusu korzystało mało osób, to znaczy że trasa niezbyt udana, to może trzeba trasę zmienić, a nie znowu dawać na tę samą?
adam
2021-02-25 13:33:53
ile było tych petycji? jedna?
grażyna bolec
2021-02-25 13:33:22
podać nazwisko który to radny miejski
Stefan Żygacz
2021-02-25 13:32:28
aha, czyli kolejne pieniądze w błoto
mieszkaniec gumienie
2021-02-25 13:31:37
przecież te busiki to cały czas powietrze woziły, po co to komu?!
idiotyczny
2021-02-25 13:30:43
pomysł
Alina
2021-02-25 13:29:55
ZDiTM likwiduje bo wiedzą że busy jeżdżą puste, ale i tak te dwie osoby co jeździły i jakiś radny bez radny wie lepiej
waldek
2021-02-25 13:28:02
to skoro niewiele osób tym jeździ to po co to wraca i kto protestował? - pewnie radni co jeżdżą autem do pracy a nie korzystają z komunikacji miejskiej
Antek
2021-02-25 13:07:30
Teraz te busy, po ograniczeniach w związku z epidemią, mogą zabrać aż tykko 7 osób - to prawie jak taksówka.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA