Włoska firma Technital S.p.A. przygotowała wstępny projekt tunelu, który zapewni ruch pojazdów między wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu. Sporządziła również dokumentację przetargową. Natomiast firma Archlogic wykonała wizualizację stałego połączenia. Można ją obejrzeć już w internecie!
Tunel miałby długość 1,44 km. Stałą przeprawę między wyspami podczas wyborów obiecywali politycy Prawa i Sprawiedliwości z Beatą Szydło na czele. Deklaracje te zostały podtrzymane. Tunel miałby powstać ze środków budżetu państwa. Załączony film został przygotowany na zamówienie świnoujskiego magistratu. BaT
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Zbyszek
2017-04-24 10:59:38
W Gdańsku wybudowano tunel pod Martwą Wisłą z dwoma pasmami ruchu w każdą stronę. Długość jest podobna, bo 1377,5 m. Warto skorzystać z gdańskich doświadczeń.
eee
2017-01-06 12:46:39
Jedyne pocieszenie, że jak się najpierw zbuduje tunel 2-pasmowy, to potem mozna dobudować drugi 2-pasmowy i zrobić po jednym 2-pasmowym tunelu w każdą stronę.
eee
2017-01-06 12:41:31
Jak nie ma kasy na więcej to powinni zrobić 3 pasy - środkowy zamiennie dla ruchu w jedną lub drugą, w razie czego awaryjny i koniecznie ścieżkę rowerową - to przecież tylko 1,5 km - może być odgrodzona klatką od jezdni jeśli to problem.
Robson
2016-06-14 13:23:54
SKoro juz budowac to juz lepiej po 2 pasy w 1 strone a nie 1 pas przeciez to idiotyzm. Korki beda tak czy inaczej sie tworzyly, przeciez teraz sa 2 promy a i tak trzeba czekac w kolejkach a w sezonie jest masa ludzi. Ale rozumiem oczywiscie ze chodzi o pieniadze, nie stac miasta na 2 pasy w kazda strone bo tunel kosztowalby pewnie prawie 2 razy tyle a o takich pieniadzach nie ma mowy.
rozum
2016-06-02 08:21:18
Aaaaaa i proponuję jeszcze więcej bramek ustawić przed wjazdem, to na pewno udrożni ruch. Bramki oczywiście też dla pieszych i rowerzystów, jeśli w tunelu rzeczywiście pojawią się takie ciągi komunikacyjne. Nie rozumiem takiej polityki, zamiast udrażniać ruch to chce się wybudować tunel i blokować go bramkami by trzepać z niego kasę.
Tak naprawdę proponuję bramki postawić jeszcze przy wyjściach z bloków i domów, niech ludzie płacą, jak chcą korzystać z infrastruktury drogowej i ciągów komunikacyjnych hehehe.
Inna sprawa, że takie bramki byłyby przydatne w przypadku wypadku w tunelu, ale na animacji widać, że są zamknięte, choć ruch w tunelu się odbywa normalnie, czyli bramki do opłat ;-).
rozum
2016-06-02 08:11:53
Nie jestem mieszkańcem Świnoujścia, ale uważam, że najlepszym rozwiązaniem dla tego miasta byłyby tunele. Jednak nie takie popierdółki, jak przedstawiono na animacji tylko tunel z prawdziwego zdarzenia. Po dwa pasy ruchu w każdą stronę - oczywiście oddzielone, ścieżki rowerowe i chodniki - proponuje "Turyście" samemu poczekać sobie na prom, przejechanie 1 440 metrów rowerem to max ~ 5 m 46 s, przy prędkości 14,98 km/h ( naprawdę da się jeszcze szybciej, a przeprawa promem nieporównywalnie długa), poza tym, chyba nigdy promem nie płynąłeś, skoro mówisz o świeżym powietrzu ;-).
Janek
2016-04-15 10:04:06
Piszę do idiotów , którzy cały czas kwestionują wszystko co związane z tunelem. To tylko wizualizacja, barany. Jak będzie w rzeczywistości to jeszcze nie wiemy. Idioci , którzy cięgle trują o bezpieczeństwie pewnie nigdy nie byli w Świnoujściu i nie korzystali z istniejącej przeprawy promowej. Pewnie nigdy nie płynęli zamknięci w samochodzie, stojącym wśród kilkudziesięciu innych w odległości kilkudziesięciu cm jeden od drugiego, gdy problemem jest wręcz otwarcie drzwi. Pewnie nigdy nie przeprawiali się tym promem w czasie mgły,w czasie ostrej zimy gdy Odra jest zamarznięta. Pewnie nigdy nie czekali na wjazd na prom w dwugodzinnej kolejce, latem gdy turystów w Świnoujściu jest 3,4 razy więcej niż mieszkańców.Piszę do idiotów, którzy wybierając się np na lotnisko stanęli przed unieruchomionym promem z powodu tzw cofki, czyli ekstremalnym wysokim poziomie wody wskutek płn.-zach. wiatrów. Jeszcze raz idioci , malkontenci. Wszystko jest lepsze i bezpieczniejsze od przeprawy promowej
Maliniak Jarka
2016-04-09 19:16:36
I jeszcze to:
https://www.youtube.com/watch?v=YFANCYKuTL8
Maliniak Jarka
2016-04-09 19:15:17
Patrzcie łosie i uczcie się:
https://www.youtube.com/watch?v=YFANCYKuTL8
Tunel
2016-02-16 17:59:14
Chyba najlepsze rozwiązanie to firma OHL hiszpańska która budowała w Gdańsku tunel ,nie szukajcie tanio ,bo wyjdzie drogo
ewa35
2016-01-14 21:47:13
Tunel piekny dobre rozwiazanie ale wlasnie -bezpieczenstwo zagrozone Moze jednak oddzielic jeden pas od drugiego? O wypadek nie trudno a akcja ratunkowa będzie bardzo utrudniona
Andrzej
2016-01-02 23:48:29
Wiekszosc postow jest poprostu tak idiotyczna, ze szkoda czasu na ich komentowanie! Wstydzcie sie "panowie"! Pan Bog dal ludziom wolna wole i rozum. Gdy tego drugiego nie staje,powstaja takie "komentarze" jak wyzej!
Witold
2016-01-02 14:08:43
Następny "fajans zamiast porcelany" proponuje się ludowi prostemu!!!!!!!
Na pierwszy rzut oka widać że ZA MAŁY, ZA CIASNY, EKSTREMALNIE NIEBEZPIECZNY ten tunel by był.
A przecież SAFETY IS FIRST, czyz nie?
Całkowicie sie zgadzam z komentarzem nr 1.
Cóż!? Dziadek mnie uczył: JAK SIE NIE MA CO SIE LUBI, TO SIE LUBI, CO SIĘ MA.
tunel
2015-12-30 18:39:15
Bardzo oszczędny ten tunel. Nieodseparowany ruch w przeciwnych kierunkach, to duże niebezpieczeństwo. Tunelem jedzie się jednak inaczej niż zwykłą szosą, a w przypadku wypadku tunel będzie zablokowany na wiele godzin. W roku 1937 (!) rozpoczęto budowę tunelu w Rotterdamie. Skończono budowę już za okupacji niemieckiej. Tunel ma po dwa pasy w każdym kierunku (kierunki odseparowane), poziom dla rowerzystów i poziom dla pieszych. Myślę, że warto w sprawie tunelu porozmawiać z Holendrami, bo oni się chyba na tym najlepiej znają, a Włosi, to już Gazoport budują i wszyscy wiemy z jakimi fochami i problemami. Lepiej rozmawiać z poważniejszymi partnerami.
Turysta
2015-12-30 09:53:50
Po obejrzeniu filmiku nasuwają się techniczne pytania i myślę że komisja przetargowa będzie je miała.Liczy sie przede wszystkim bezpieczeństwo kierowców.Rowerzysta dla was będzie bezpieczniej promem i zdrowiej bo na świeżym powietrzu.
SOCHA MIETEK
2015-12-30 09:48:53
MIESZKAŃCY, AZ JEST PIS I NARESZCIE RUSZAMY.TYLE LAT OD 1945 .PZPR, SLD.WAŁĘSA...CO ONI ZROBILI W TYM KIERUNKU, ZERO.PO, PSL MRUCZAŁO BEZ SKUTKU WSTĘPNEGO.AZ PRZYSZŁA PANI PREMIER BEATA SZYDŁO I TEMAT RUSZYŁA, PRZY POMOCY PANÓW MINISTRÓW Z NASZEGO TERENU GRÓBARCZYK I BRUDZIŃSKI..STADION W SZCZECINIE KAMERALNY NA HANGAROWEJ PIĘKNY TEREN I DOJAZD CI PANOWIE I WOJEWODA PAN JANIA MOGĄ POMÓC. CZEKAMY I LICZYMY NA PANÓW Z PIS
Pan Andrzejek Rzepliński
2015-12-30 09:38:39
Orzeczenie TK: tunel jest niezgodny z konstytucją.
Wyspy
2015-12-30 07:14:51
Podobno Świnoujście to miasto 44 wysp, a wyspy Wolin i Karsibór to sztandarowe przykłady takiej lokalizacji, ale co tam może wiedzieć zwykły czytelnik, skoro to "Antoni" jest specjalistą od geografii i Trybunału jednocześnie.
W końcu jest edukowany przez najbardziej oglądane media...
Miś
2015-12-30 06:59:46
Po co te bramki ? Po to żeby stać w kilometrowych korkach ? Gdyby ten tunel miał 10 km to rozumiem opłaty . ale 1,5 km - śmiech na sali !
@Antoni
2015-12-30 02:53:38
Piłeś? Nie pisz.
Dodatkowe pytania,
2015-12-29 23:26:34
Miejmy rowniez nadzieje... ze tak Autobusy jak i dlugie i wysokie TIR-y w tym tunelu tez sie zmieszcza ? Ciekawym tez bedzie... a ile za taki przejazd tunelowy trzeba bedzie zaplacic, gdzie mieszkancy Swinoujscia powinni miec duzy rabat ??
Rowerzysta,
2015-12-29 23:17:56
Ogladajc filmik zastanawiam sie czy te zewnetrzne pasy sa wystarczajaco szerokie dla Strazy Pozarnej, Karetek Pogotowia, Policji, Strazy Granicznej itd...? A po drugie jak planuje sie zapobiec temu, by utrudnic i by nie odchodzilo do czolowych zderzen aut, gdy kierowca np. zasnie, zaslabnie, bedzie jechal po pijaku itd...itp...? Natomiast nim rozpocznie sie ta cala inwestycje, to dobrze bedzie zobaczyc... jak to wyglada na zywo w innych instniejacych juz tunelach Europejskich ! Ciekawe tez czy beda pasy dla rowerzystow... czy pieszych i rowerzystow beda dalej przewozily te plywajace "Fafiki"...??
Antoni
2015-12-29 22:14:35
Jedna wsypa z Trybunałem, a druga wsypa to niby jaka ?Tunel między wsypami pisze autor ?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.