Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Szyny i krzyżownice w torowiskach tramwajowych do regeneracji

Data publikacji: 31 sierpnia 2021 r. 15:12
Ostatnia aktualizacja: 02 września 2021 r. 17:50
Szyny i krzyżownice w torowiskach tramwajowych do regeneracji
Fot. Mirosław WINCONEK  

Do regeneracji kolejnych odcinków szyn i najbardziej zużytych krzyżownic w torowiskach szykuje się spółka Tramwaje Szczecińskie. Najnowsze ze zleceń w wyniku procedury przetargowej powierzone zostanie spółce Tor-Mel. Ta jako jedyna złożyła swoją ofertę. Koszt zaplanowanych prac wyniesie 385 605 zł. Umowa podpisana ma być najpóźniej do 10 września.

Takie reanimacje przejdzie najpóźniej do grudnia tego roku ( wykonawca będzie miał na naprawy 110 dni kalendarzowych od zawarcia umowy) w sumie 13 krzyżownic. Po bieżących przeglądach stanu infrastruktury pod kątem jej bezpieczeństwa najwięcej z nich wytypowanych zostało do regeneracji na zjeździe i wyjeździe z zajezdni Pogodno przy al. Wojska Polskiego.

W najbliższych tygodniach ekipy naprawcze pojawią się też w rejonie pętli przy ul. Potulickie, gdzie naprawom poddane zostaną z kolei trzy krzyżownice w torach. Prawie trzysta metrów szyn przejdzie także reanimację na łukach przy skrzyżowaniach al. Wyzwolenia z ulicami Zygmunta Krasińskiego o Juliusza Słowackiego oraz nieco dalej na skrzyżowaniu ul. Zygmunta Krasińskiego z ul. Niemierzyńską.

Napawanie, bo tak w fachowej nomenklaturze branżowej określany jest ten proces, ma na celu doprowadzenie zużytych elementów rozjazdów do ich pierwotnej geometrii. Dzięki zastosowaniu metody regeneracji przedłuża się „żywotność" tych szczególnych elementów, by wyeliminować konieczność ich wymiany. Uzupełnia się napoiną materiału „zeszlifowanego” przez obręcze przejeżdżających tramwajów i doprowadza wymiary krzyżownic do pierwotnego stanu. Czasowo to ratunek, by były one jeszcze przez funkcjonalne i bezpieczne w eksploatacji, zapobiegając wykolejeniom taboru. ©℗

(MIR)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Hyzio
2021-09-02 17:45:04
Odpowiem na pytania dlaczego nowe torowisko a już czeba je regenerować. Bo tak jest jak koła tramwajowe są twardsze niż szyny i dlatego się szybko zużywają. A teraz pytanie do spółki tramwaj szczecińskie dlaczego sami tego nie zrobią i nie dadzą zarobić własnym pracownikom i napewno by był mniejszy koszt tych napraw.
ijp
2021-09-02 11:53:48
szyny są dobre, podwozie jest dobre, nowy suv pani z tvp szczecin tez dobry, zycie jest piekne. niech spiewa ksiadz i graja organy
jakoś to będzie
2021-09-01 21:43:02
czy u nas robią toczenie obręczy kół tramwajowych?
@Jakość, @Tor
2021-09-01 13:16:56
Niedawno oddane to już nie trzeba dbać?
Tor
2021-09-01 08:00:51
Przy pętli Potulicka? Nie dawno oddana po remoncie?
Jakość
2021-09-01 07:08:32
Czy przypadkiem skrzyżowanie ul. Niemierzyńskiej i Krasińskiego nie jest stosunkowo młodym obiektem?
On
2021-08-31 22:32:06
Po komentarzach widać sami znafcy hahaha
Hofi
2021-08-31 21:45:44
Tabor nie ma nic do rzeczy. Skoro tory m.in nie są wymieniane na trasie linii 6 od 35 lat i puszcza się Tabor po takim badziewiu to oczywiste, że szybciej się zużywa. Słabe jest to iż nikt w Szczecinie nie myśli o szlifowaniu toru tak jak robi to Warszawa, Łódź, Wrocław jest to opcja tańsza i bardziej trwala
Stanisław z Pogodna
2021-08-31 20:20:45
Nie dziwi nic skoro ciężkie klamoty zdezelowane helmuty o kwadratowych kołach jeżdżą po szczecińskich ulicach i dewastują całą infrastrukturę.Wystarczy popatrzeć jak wyglądają torowiska na Mickiewicza,na Powstańców Wlkp. na Boh Warszawy.Tragedia .Ten tabor już dawno powinien był trafić do hut,a nie dewastować ulice i uprzykrzać życie mieszkańcom tych ulic.
@dido
2021-08-31 18:27:20
Szyny w łukach i elementy rozjazdów poddaje się napawaniu, po to by dłużej służyły bez konieczności ich wymiany. Szyny powinny być także szlifowane, bo pojawiły sie już na nich zużycia faliste, ale to jest Szczecin nie Warszawa, więc szlifowania pewnie nie będzie.
dido
2021-08-31 15:58:07
chodzi mi o slowackkiego i niemierzynska
dido
2021-08-31 15:56:31
Ato chyba prawie nowe tory?
Gienek
2021-08-31 15:42:46
Se maszynę kupcie.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA