Środa, 13 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Szybciej ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego

Data publikacji: 17 lipca 2017 r. 21:47
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:45
Szybciej ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego
 

Będzie krótsza podróż, nowe perony w Czaplinku i na 10 przystankach oraz sprawny przewóz towarów  PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały w poniedziałek (17 lipca) umowę z marszałkiem na rewitalizację trasy Szczecinek – Runowo Pomorskie. Inwestycja dostała prawie 150 mln zł dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

Dzięki inwestycji PKP PLK przywrócony zostanie ruch dwutorowy pomiędzy Szczecinkiem a Łubowem. Zmodernizowana zostanie nawierzchnia toru nr 2 na trasie Szczecinek-Łubowo i Łubowo-Czaplinek oraz toru nr 1 na odcinku Złocieniec-Jankowo.Przedsięwzięcie obejmuje wymianę 51 km torów oraz rewitalizację 33 obiektów inżynieryjnych. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż teraz. Unowocześnienie urządzeń sterowania ruchem oraz prace na 54 przejazdach kolejowo-drogowych poprawią natomiast bezpieczeństwo. Dla podróżnych powstaną nowe perony na stacji Czaplinek i 10 przystankach, m.in. w Suliszewie Drawskim i Żelisławiu.

– To historyczny moment, bo największa umowa z dofinansowaniem unijnym staje się faktem – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz. – Inwestycja niesie za sobą wielkie wyzwania, ale pozwoli także poprawić spójność transportową województwa zachodniopomorskiego. Zresztą z projektem tym jesteśmy związani od początku, finansując (prawie 1 mln zł – mag) w poprzedniej perspektywie jego dokumentację techniczną.

Poprawa warunków na linii kolejowej biegnącej przez trzy powiaty: drawski, łobeski i szczecinecki, zwiększy częstotliwość połączeń i skróci czasu podróży ze Szczecinka nie tylko do Runowa Pom. (o 20 min), ale i do stolicy województwa. Inwestycja ta jest ważna także dla transportów wojskowych na poligon w Drawsku Pomorskim. A także komplementarna z projektem Programu Regionalnego Województwa Pomorskiego, przewidującym wsparcie remontu linii 405 ze Szczecinka przez Słupsk do Ustki.

Przedsięwzięcie „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie” będzie prowadzone w systemie „projektuj i buduj”. Wykonawcą prac będzie NDI SA.

– To ważna linia i ważna umowa, bo prace modernizacyjne chcemy rozpocząć na początku 2019 roku – poinformował Zbigniew Miliński, zastępca dyrektora Regionu Zachodniego ds. projektów kluczowych PKP PLK SA. – Postaramy się, aby w trakcie realizacji inwestycji ruch odbywał się bez zakłóceń dla pasażerów.

Lina kolejowa nr 210 Chojnice – Szczecinek – Runowo Pom. ma znaczenie ponadregionalne. Tylko na Pomorzu Zachodnim ma blisko 100 km. Z powodu jej złego stanu technicznego pociągi poruszają się po niej teraz z prędkością do 80 km/h, a w niektórych miejscach nawet 30 km/h. Koszt modernizacji torów na ponad 88-kilometrowym zachodniopomorskim odcinku Szczecinek – Runowo Pom. szacuje się na prawie 220 mln zł. Dofinansowanie z RPO wyniesie aż 148,7 mln zł. Zakończenie robót przewiduje się na grudzień 2020 roku.

(mag)

Na zdjęciu od lewej: wicemarszałek Tomasz Sobieraj, Olgierd Geblewicz, Zbigniew Miliński i Beata Kubacha, zastępca dyrektora Regionu Zachodniego ds. finansowych

Fot. Dariusz Gorajski

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Przecinek
2017-07-19 23:40:42
Czyżbyśmy odbili się od ściany? Coraz więcej wiadomości dobrych o kolejach. Sprawa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, teraz przywrócenie pociągów na trasie Szczecinek - Runowo. Ma też być rewitalizacja połączenia kolejowego do Karpacza.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA