Poniedziałek, 25 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Sześć ofert w przetargu na roboty w rejonie Kanału Dębickiego

Data publikacji: 09 czerwca 2020 r. 13:06
Ostatnia aktualizacja: 10 czerwca 2020 r. 08:02
Sześć ofert w przetargu na roboty w rejonie Kanału Dębickiego
 

Sześć ofert wpłynęło do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście w przetargu na roboty budowlane w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Najtańsza opiewa na kwotę nieco ponad 343 mln zł, a najdroższa przekracza 596 mln. ZMPSiŚ zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania 356,7 mln zł.

– Dzięki tej inwestycji infrastruktura szczecińskiego portu będzie przystosowana do aktualnych trendów na rynku transportu morskiego, co wiąże się z pogłębieniem i modernizacją toru wodnego Świnoujście – Szczecin do 12,5 metra – podkreśla Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSiŚ. – I choć samo pogłębienie wykonuje Urząd Morski w Szczecinie, to rolą zarządu portu jest dostosowanie portowych nabrzeży w Szczecinie do nowych parametrów toru wodnego.

W rejonie Kanału Dębickiego niezbędna jest modernizacja nabrzeża Czeskiego, Słowackiego i Fińskiego do głębokości 12,5 m, budowa nowego nabrzeża Norweskiego, a w przyszłości być może nabrzeża Duńskiego, które zamknie tę część kanału. To tam będzie się koncentrowała obsługa drobnicy, w tym kontenerów.

Oferty na wykonanie robót budowlanych otwarto w poniedziałek (8 czerwca). Najtańszą złożyło konsorcjum spółek NDI (z o.o. i SA) z Sopotu, a najdroższą polsko-hiszpańskie konsorcjum ze spółką Copasa Polska z Warszawy jako liderem. Wśród oferentów znalazły się też firmy: Budimex, Doraco i Strabag, a ponadto polsko-hiszpańskie konsorcjum, w którym liderem jest spółka Roverpol z Warszawy.

Obok Kanału Dębickiego prace budowlane toczyć się będą również w rejonie Basenu Kaszubskiego. Powstanie tam m.in. nowe nabrzeże Dąbrowieckie, a zmodernizowane zostaną np. nabrzeża Katowickie i Chorzowskie. Oferty na roboty budowlane w przypadku projektu „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” można składać do 15 bm.

Obie inwestycje mają być gotowe do końca 2023 r. Pozyskano na nie unijne dofinansowanie. Łączna kwota wsparcia z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 436 mln zł.

– Z całą pewnością realizacja inwestycji na torze wodnym łączącym Świnoujście ze Szczecinem doprowadzi do zmiany jakościowej obsługi statków i ładunków w porcie Szczecin – dodaje M. Woźniak-Lewandowska. – Może zmienić także strukturę ładunków w całym zespole portów, sprawiając, że przedsiębiorstwa portowe przeładowywać będą więcej towarów drobnicowych niż masowych.

(ek)

Fot. Elżbieta Kubowska

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Doker
2020-06-10 07:56:19
Dobrze robią,wzrosną przeładunki i zwiększy się liczba miejsc pracy.Obecne miejsce było słabo wykorzystywane.Port zacznie się w końcu rozwijać
Krzysiek
2020-06-09 21:30:33
Bardzo dobra wiadomość i bardzo dobre działanie.Po latach marazmu coś w portach rusza z inwestycjami
@ Sasin
2020-06-09 16:17:14
... i rowerów z Chin.
Sasin
2020-06-09 14:22:20
Będzie można tyle węgla z Rosji nazwozić że aż miło
tu i tam...
2020-06-09 13:46:10
nadzór, nadzór, nadzór, fachowy nadzór budowlany !!!
Mirek
2020-06-09 13:39:03
Dobrze, dobrze. Działać, działać 🙂.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA