Jest już gotowy prototyp szczecińskiego roweru Stoewer nawiązującego do przedwojennej historii naszego miasta. Twórcy koncepcji pojazdu - szczecinianie Adam Mrozicki i Sławomir Winiarski z Fundacji Projekt 353 - pokazali go dziennikarzom w Fabryce Polmo.
- 123 lata temu w Szczecinie firma Stoewer zaprezentowała swój rower, teraz my prezentujemy jego polską wersję, rower miejski stylizowany na motocykl - opowiadał Adam Mrozicki. - Od etapu deski kreślarskiej do stworzenia prototypu minęło pół roku.
- Nad rowerem pracował duży zespół ludzi - podkreślał Sławomir Winiarski.
Części powstawały w szczecińskich zakładach – na przykład ramę wyprodukowano w firmie Rychtarski. Swój wkład wnieśli też studenci i naukowcy z Akademii Sztuki.
Jak widać, młodzież mamy zdolną,chętną, twórczą.
Alisci, jak pisze "biznesmen", władcy miasta i regionu niezbyt dbają,o to by w tym miescie i regionie zostali, tworzyli, robili biznes... Różne Frygi i Przełomy nie ożywią aglomeracji szczecińskiej...
ckm
2016-06-02 22:17:43
no, no, pasek zębaty, i jeśli cena za całość max.2500 PLN to być może...
do biznesmena
2016-06-02 21:34:48
Mówiąc o "biznesmenach", mówisz o tych ciulach, którzy żerują na ludziach płacąc im minimalne wynagrodzenia? Żeby być dobrym biznesmenem trzeba mieć jeszcze klasę i nie ma znaczenia, czy ktos jezdzi rowerem. wole miec do czynienia z takimi ludzmi, niz z zadufanymi w sobie "biznesmenami"//
kolarski
2016-06-02 21:19:42
Twórcy tego "WYNALAZKU" W radiu mówili że chcieli połączyć stylistykę polskiego przedwojennego motocykla z.....no własnie z czym z niemieckim Stoewerem???? To trochę tak, jakby połączyć samochód Adolfa Hitlera z polskim motocyklem "Sokół".
Podobno to cudo ma kosztować około 6 tys. Nabywców będzie z pewnością tysiące, ale proponuje podnieść cenę do 8 tys. to dopiero się biznes rozkręci. Czy tu przypadkiem nie chodziło o wyciągnięcie szmalu dla jakiegoś projektu 353 i podziałkowanie??? Przecież taki rower można spokojnie zrobić co najmniej o połowę taniej. Chyba, że jest ręczne spawanie, ręczne gięcie i w ogóle ręczna robota to wtedy można fajnie rozdmuchać koszty i wszyscy są zadowoleni. Moim zdaniem cos jest na rzeczy.... bo ceny spawania i obróbki metali znam od wielu lat i pospawanie, wypiaskowanie i pomalowanie kilku rurek z pewnoscią nie kosztuje kilka tysięcy reczne wycięcie kilku detali tez nie. A jak nie wiadomo o co chodzi to niestety chodzi o pieniądze. Czy znajda się naiwni? Moim zdaniem nie, a jesli to może kilku....
Biznesmen
2016-06-02 20:03:39
Niech włodarze tego pseudo -miasta wezmą się za budowę kolejnego mostu , bo bez infrastruktury nie będzie inwestycji - podatków , a z budowy kolejnych ścieżek rowerowych tego nie uzyskamy , a biznes rowerem nie jeździ .....
A jaka cena
2016-06-02 18:59:13
Dziś w radiu słyszałem iż cena ma wynosić ok 6000 zł. To życzę powodzenia i duuzzzo klientów.
Uwagi
2016-06-02 15:29:01
Rower może i modny, ale czy tego uczą na zajęciach ze wzornictwa? Jak przedni widelec może być z płaskowników (pomijając wątpliwej urody napis na nim) a cała rama okrągła?
Do tego błotnik z drewna, które przy szczecińskiej pogodzie długo nie zostanie ładne.
Pozycja za kierownicą na wygodną nie wygląda.
Ale ogólnie, brawa za pomysł i siłę w dążeniu do jego realizacji.
P.S.
Czy projektanci roweru uzyskali prawa autorskie do posługiwania się nazwą i logiem Stoewera?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.