Szczecin chce się pozbyć Międzynarodowych Targów Szczecińskich. Firma nie zarabia dość, by wyremontować hale targowe przy ulicy Struga. Większość jej zadań przejmie... Żegluga Szczecińska. Konsolidacja ma potrwać do pół roku.
- Głównym celem konsolidacji obu spółek jest optymalizacja wykorzystania szczecińskich bulwarów - czytał z kartki wiceprezydent Piotr Mync ogłaszając na konferencji plany szczecińskiego urzędu miasta.
Na najbliższą sesję trafią dwie uchwały - w pierwszej Żegludze Szczecińskiej zostaną powierzone do realizacji zadania własne gminy, w tym te dotąd wypełniane przez MTS. W drugiej radni mają zgodzić się na zbycie udziałów gminy Szczecin w spółce Międzynarodowe Targi Szczecińskie. Miasto pozbywa się MTS przede wszystkim z powodu pieniędzy.
- Obecne zyski i przychody sięgające kilkudziesięciu do stu kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie uniemożliwiają modernizację hal targowych przy ulicy Struga - przyznaje wiceprezydent. - Koszt modernizacji już kilka lat temu był szacowany na 50 milionów złotych.
Więcej we wtorkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu
Artur RATUSZYŃSKI