W Świnoujściu planują wprowadzić tzw. uchwałę krajobrazową. Idea jest taka, żeby uporządkować sprawę reklam na terenie miasta. Plany wzbudzają niepokój przedsiębiorców.
– Prace nad przygotowaniem projektu uchwały, choć trwały ponad rok, prowadzone były bez szerokich, otwartych konsultacji społecznych. Brak było dotąd otwartych spotkań zarówno z mieszkańcami, jak i przedsiębiorcami działającymi na terenie miasta, w trakcie których możliwa byłaby wymiana opinii i uwag na temat projektowanej uchwały i jej ewentualnych skutków – podaje w mailu do naszej redakcji Michał Faligowski z biura podróży Hotele i Turystyka.
Zdaniem M. Faligowskiego, efektem przyjęcia uchwały w proponowanym kształcie będzie „ograniczenie swobody prowadzenia działalności gospodarczej”. – Właściciele nieruchomości, zakładów usługowych, gastronomicznych czy handlowych zostaną narażeni na straty wynikające z dodatkowych kosztów, koniecznych na dostosowanie do wymogów uchwały oraz braku możliwości zwiększania sprzedaży poprzez informowanie o rodzaju swojej działalności – uważa M. Faligowski.
Projekt uchwały został opracowany na zlecenie urzędu przez Pracownię Projektową Afix ze Szczecina i według urzędników służyć ma poprawie jakości przestrzeni miejskiej w Świnoujściu. Do 28 maja w magistracie zbierane są uwagi do projektu uchwały krajobrazowej. W przyszłym tygodniu ma się odbyć spotkanie z udziałem samorządowców i przedsiębiorców. ©℗
Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 24 maja 2018 r.
BaT
Fot. BiK
Na zdjęciu: Świnoujście zostanie podzielone na strefy i w każdej będą obowiązywały konkretne zasady i warunki usytuowania elementów małej architektury, tablic reklamowych oraz urządzeń reklamowych.