Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Świnoujście bez szpetnych reklam

Data publikacji: 24 maja 2018 r. 10:52
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:11
Świnoujście bez szpetnych reklam
 

W Świnoujściu planują wprowadzić tzw. uchwałę krajobrazową. Idea jest taka, żeby uporządkować sprawę reklam na terenie miasta. Plany wzbudzają niepokój przedsiębiorców.

– Prace nad przygotowaniem projektu uchwały, choć trwały ponad rok, prowadzone były bez szerokich, otwartych konsultacji społecznych. Brak było dotąd otwartych spotkań zarówno z mieszkańcami, jak i przedsiębiorcami działającymi na terenie miasta, w trakcie których możliwa byłaby wymiana opinii i uwag na temat projektowanej uchwały i jej ewentualnych skutków – podaje w mailu do naszej redakcji Michał Faligowski z biura podróży Hotele i Turystyka.

Zdaniem M. Faligowskiego, efektem przyjęcia uchwały w proponowanym kształcie będzie „ograniczenie swobody prowadzenia działalności gospodarczej”. – Właściciele nieruchomości, zakładów usługowych, gastronomicznych czy handlowych zostaną narażeni na straty wynikające z dodatkowych kosztów, koniecznych na dostosowanie do wymogów uchwały oraz braku możliwości zwiększania sprzedaży poprzez informowanie o rodzaju swojej działalności – uważa M. Faligowski.

Projekt uchwały został opracowany na zlecenie urzędu przez Pracownię Projektową Afix ze Szczecina i według urzędników służyć ma poprawie jakości przestrzeni miejskiej w Świnoujściu. Do 28 maja w magistracie zbierane są uwagi do projektu uchwały krajobrazowej. W przyszłym tygodniu ma się odbyć spotkanie z udziałem samorządowców i przedsiębiorców. ©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 24 maja 2018 r.

BaT

Fot. BiK

Na zdjęciu: Świnoujście zostanie podzielone na strefy i w każdej będą obowiązywały konkretne zasady i warunki usytuowania elementów małej architektury, tablic reklamowych oraz urządzeń reklamowych.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jan
2018-05-24 15:44:51
Te reklamy tzw. przedsiebiorcow to zwyczajny kicz rodem z "Hameryki".. Jak najszybciej nalezy wprowadzic normy estetyczne dla przestrzeni publiczne,poniewaz kicz reklamowy odstrasza turystow i powoduje choroby psychiczne u mieszkancow.Pozdrawiam !
Ala
2018-05-24 11:51:09
Jestem za. A nie, jak w Szczecinie na Podzamczu na ładnej kamienicy przy samym wjeździe za mostem szpetny napis STOMATOLOGIA. Nie wspomnę już o zabytku jakim jest Baszta siedmiu płaszczy oszpecona reklamą - gdzie był konserwator zabytków? Koszmar jakiś, albo te mrugające i oślepiające reklamy (ul.Wyzwolenia przy banku Millennium skup sprzedaż czegoś tam - koszmar). Hej panie Krzystek zamiast budować (przerabiać z pasa ruchu drogowego) kolejną ścieżkę rowerową może wziąłbyś się pan za upiększenie naszego miasta i spowodowałbyś, że w końcu ktoś za to odpowiedzialny zabrałby się do roboty i też uporządkował te wszystkie szpetne reklamy w Szczecinie
Kramp
2018-05-24 11:37:36
Z kim tu dyskutować? Największy problem z ustawą mają janusze, którzy na swoich budach z kebabem przykręcili czerwone płachty, wielkie jak plandeki od tirów, z jedną rzeczą naniesioną ponadto: białym napisem "KEBAP". Zaśmiecają ulice gównianym żarciem i tandetnymi "pamiątkami", to niech chociaż to ładnie wygląda z zewnątrz.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA