W sobotę dzięki kampanii „Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo” kierowcy sprawdzali na wybranych stacjach kontroli pojazdów stan i ustawienie świateł w swoich samochodach. Funkcjonariusze policji przypominają, że jest to szczególnie ważne teraz w miesiącach jesiennych, kiedy często panuje półmrok i szybko zapada zmierzch.
Jak podała Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie, sobotnia akcja miała za zadanie uświadomić kierowcom, jak duże znaczenie w przypadku bezpiecznej jazdy mają światła pojazdu. Sprawne, prawidłowo wyregulowane światła pozwalają kierowcy wcześniej dostrzec przeszkodę bądź pieszego poruszającego się jezdnią lub poboczem. Jeśli oświetlenie pojazdu jest wadliwe, to w złych warunkach atmosferycznych i przy niedostatecznej widoczności, wzrasta prawdopodobieństwo wypadku drogowego. Funkcjonariusze podają, że dla bezpieczeństwa jazdy ważny jest stan wszystkich trzech elementów oświetlenia: żarówek, lamp oraz ustawienia świateł. Kierowcom radzą więc pamiętać, aby nie tylko wymieniali przepalone żarówki, ale też sprawdzali i ustawiali światła oraz by zawsze były one czyste.
Akcja odbyła się w całym kraju, dodatkowo promowana była przez emisję spotu, a w jednym z punktów Warszawy dzięki kurtynie LED na fasadzie centrum handlowego, przy użyciu specjalnej technologii rozpoznawania obrazów, kierowcy mogli wykryć awarię oświetlenia w samochodzie stojącym w pierwszej linii na skrzyżowaniu.
Kampania została zainicjowana przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wspólnie z Instytutem Transportu Samochodowego. Partnerami przedsięwzięcia są: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji a także Firma Neptis SA – operator znanego wśród kierowców komunikatora Yanosik - oraz firma Screen Network SA – dysponująca wysokiej jakości ekranami LED rozlokowanymi na terenie całego kraju.©℗
(el)
Fot. Ryszard PAKIESER