Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Strefy poboru na sesję

Data publikacji: 28 września 2016 r. 20:45
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:16
Strefy poboru na sesję
 

Projekty uchwał o zmianie obszaru Strefy Płatnego Parkowania w Szczecinie, czyli rozszerzeniu jej na kolejne ulice i place, gotowy. Drugi z projektów uchwały, nad którym radni będą debatować w najbliższych tygodniach w komisjach i podczas sesji 18 października, dotyczy utworzenia w śródmieściu dodatkowo płatnych placów parkingowych niestrzeżonych z niższą niż w SPP taryfą na terenach, które nie są drogami publicznymi.

Dokumenty, przygotowane przez spółkę Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która zawiaduje strefą płatnego postoju, trafiły właśnie na biurko Łukasza Tyszlera, przewodniczącego rady miasta. Zakładany termin wprowadzenia wszystkich zmian w życie to 1 lipca 2017 roku.

Jak zaznacza Wojciech Jachim, rzecznik prasowy NiOL, zmiany  granic SPP to jedno. W proponowanej wersji mają znaleźć się również dwie nowości. Pierwsza dotyczyłaby mieszkańców strefy (zameldowanych na stałe). Po wykupieniu ryczałtu będą mogli parkować na dwóch ulicach (teraz tylko na jednej). Druga – wydłuża rodzicom możliwość parkowania na zegar przed placówką oświatową z 10 do 20 minut.

Projekt zmian uchwały o SPP przewiduje zwiększenie jej pojemności z obecnych 8 tysięcy do 12 tysięcy miejsc postojowych, a liczby ulic nią objętych (w całości bądź w części) wzrosłaby z 80 do 136. Jego realizacja będzie jednocześnie oznaczać wymianę parkomatów na nowocześniejsze i wygodniejsze, z większą liczbą przydatnych funkcji. Granice proponowanego poszerzenia SPP wyznaczałyby następujące ulice i aleje: Piotra Skargi, Wyzwolenia (od ronda Giedroycia do ul. Malczewskiego), Malczewskiego, Parkowa (od ul. Malczewskiego do ul. Kapitańskiej - Starzyńskiego), Kapitańska, Jana z Kolna (od ul. Kapitańskiej do Nabrzeża Wieleckiego), Nabrzeże Wieleckie, Kolumba (od ul. Nowej do pętli autobusowej za Dworcem PKP), Owocowa, Czarnieckiego,  Potulicka (od ul. Czarnieckiego do ul. Narutowicza), Narutowicza,  Piastów (od ul. Narutowicza do ul. Ku Słońcu), Ku Słońcu (od al. Piastów do ronda Pileckiego),  Sikorskiego (od ronda Pileckiego do al. Bohaterów Warszawy) i Bohaterów Warszawy. ©℗

Więcej w czwartkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 29 września 2016 r.

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

Szczegóły dla zainteresowanych na stronie www.szczecin.pl w zakładce Aktualności /ścieżka dostępu na skróty: http://www.szczecin.pl/chapter_59018.asp?soid=DCDC1D5AB7B74B62A11A60F188B4E984

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

to
2016-09-30 07:29:49
PIS i pisowski prezydent Krzystek chcą jak najbardziej utrudnić życie mieszkańcom Szczecina
Mechanik
2016-09-30 03:28:02
Nikt nie wprowadzi w szczecinie wjazdu do centrum aut z euro 4 bo bardzo duza czesc aut nowych ma wyciete DPfy w dieslu czy KATALIZATORY w benzynach!!! Ingerencja taka jest niezgodna z prawem i auto takie nie spelnia homologacji oraz normy EURO4! Po za tym wprowadzajac jakie kolwiek ograniczenia spowoduje to zmniejszenie wplywow do kasy miejskiej a wiec mniejsza kasa na nagrody dla kolesi prezesow i innej wybranej swity! W Szczecinie ekologia to tylko puste obietnice i hasla wyborcze! a tak naprawde to wycinka pieknych drzew i niszczenie przyrody!
fikus
2016-09-29 09:20:20
Uchwała jeżeli zostanie uchwalona w obecnej wersji to zostanie zaskarżona jako niezgodna z ustawą o drogach publicznych albowiem celowo pomija zapis o pobieraniu opłat w miejscach wyznaczonych ale i jest niezgodna z innymi uchwałami Rady miasta.
daro
2016-09-29 08:49:47
A kiedy wreszcie zajmiecie się sprawą zakazu wjazdu do Sródmieścia samochodów nie spełniających normy emisji spalin Euro-4 ? Centrum jest koszmarnie zatłoczone wszelkiej maści gratami.
PiS łupi Szczecinian po całości
2016-09-29 08:09:39
złodziejska partia
renoikubicafan
2016-09-28 22:40:22
Pora oderwać od koryta. Rozliczyć na co poszła kasa z opłat.
Gość
2016-09-28 21:23:16
Te decyzje to kpiny z konsultacji.
spp
2016-09-28 21:12:13
Nie ma wygodniejszych parkomatów, niż te obecne. Szczecińskie są aktualnie najbardziej intuicyjne i proste w całej Polsce. Wszystkie inne są znacznie trudniejsze w obsłudze dla kierowców. Wystarczy spojrzeć chociażby na parkomaty w stolicy, czy Gdańsku. Oczywiście, pewnie i tak chodzi wyłącznie o to, aby pobierając bilet trzeba było wprowadzić numer rejestracyjny, aby przypadkiem niewykorzystanego biletu nie przekazać innemu kierowcy, bo to już strata dla budżetu ;/
ccc
2016-09-28 21:07:41
Duklanowski z Pis-u i Krystek z SLD byli za podwyżkami czynszu w mieszkaniach komunalnych aż o 10%. Teraz tez zagłosują za łupieniem mieszkańców, ale skoro ich wybieramy to tak mamy.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA