Sobota, 20 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Solaris jedyny taki

Data publikacji: 03 kwietnia 2017 r. 18:27
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:37
Solaris jedyny taki
Fot. Mirosław WINCONEK  

Zakup 20 nowych autobusów miejskich dla Szczecina stoi pod znakiem zapytania, bo - jak informowaliśmy kilka dni temu - do ogłoszonego przez magistrat przetargu stanęła tylko jedna firma, której oferta cenowa w dodatku okazała się droższa łącznie o 1,27 mln zł niż pula środków, jaką zamierzali wydać urzędnicy. Czy trzeba będzie rozpisać ponownie przetarg, czy do zawarcia umowy jednak dojdzie dowiemy się wkrótce.

To miałby być tabor, który miasto użyczyłoby do eksploatacji Szczecińskiemu Przedsiębiorstwu Autobusowemu Dąbie. Stanie się tak jednak pod warunkiem, że dojdzie do zawarcia umowy na dostawę. Ceny transakcji zaproponowane przez tego jedynego producenta są bowiem wyższe od kwot, jakie zamierzał wydać na tę inwestycję magistrat.

Przypomnijmy, ofertę złożyła jedynie Solaris Bus&Coach SA z podpoznańskiego Bolechowa. Tyle że za kwoty, które przekraczają – na razie – możliwości finansowe budżetu miasta. W części I zamówienia dotyczącej 10 fabrycznie nowych autobusów miejskich o długości 12 m Solaris skalkulował cenę na poziomie 15 801 810,00 zł brutto, a w części II zamówienia odnoszącej się do 10 fabrycznie nowych autobusów przegubowych o długości 18 m – na 20 525 010,00 zł brutto.

Tymczasem miasto postanowiło przeznaczyć na tę inwestycję w tabor odpowiednio nie więcej niż 15 mln 375 tys. zł (za 10 autobusów jednoczłonowych) i 19 mln 680 tys. zł (za 10 autobusów przegubowych).

Niemal natychmiast po podaniu przez nas do publicznej wiadomości tej informacji, z uzupełnieniem komunikatu dokładnie dzień po otwarciu ofert w minionym tygodniu, pospieszyły służby prasowe szczecińskiego magistratu.

- Zamówienie obejmuje część podstawową, z zaproponowaną przez wykonawcę niższą ceną, a więc mieszczącą się w kwocie jaką Gmina Miasto Szczecin ma zamiar przeznaczyć na zakup pojazdów, oraz opcjonalną przewyższającą szacunkową kwotę zamówienia. Opcja dotyczy montażu systemu wizyjnego. Oferta SOLARIS Bus & Coach SA jest w tej chwili analizowana - stwierdził Piotr Zieliński z Biura Prezydenta Miasta.

Z informacji, jakie przekazał P. Zieliński, wynika, że za wspomnianą wyżej część I zamówienia, tj. odnosząca się do 10 autobusów krótkich Solaris podał 15 801 810 zł, ale w tej kwocie cena brutto za realizację zakresu podstawowego zakładanego kontraktu, czyli za zakup autobusów, wynosi 14 772 300 zł plus cena brutto za realizację zakresu objętego wspomnianym prawem opcji, czyli za monitoring - 1 029 510 zł. Z kolei w części II zamówienia na zakup 10 autobusów przegubowych łączna suma to powyższe 20 525 010 zł, z czego zakres podstawowy dostawy (same autobusy) Solaris wycenił na 19 409 400 zł, a przy wyposażeniu ich w monitoring byłby to dodatkowo rachunek na 1 115 610 zł. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

nx
2017-04-03 21:12:55
Z punktu widzenia płatnika podatków i opłat lokalnych: obciąć pensje gryzipiórków i kasa się znajdzie.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA