Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Skutki (gwałtownego) hamowania. Poszkodowane dwie pasażerki komunikacji miejskiej

Data publikacji: 28 czerwca 2021 r. 14:45
Ostatnia aktualizacja: 29 czerwca 2021 r. 19:21
Skutki (gwałtownego) hamowania. Poszkodowane dwie pasażerki komunikacji miejskiej
„Trzymajmy się mocno!" - apeluje szczeciński ZDiTM. Fot. Mirosław Winconek (arch.)  

To był pechowy poranek dla dwóch pasażerek szczecińskiej komunikacji. Upadły na skutek gwałtownego hamowania miejskich pojazdów - tramwaju i autobusu - którymi jechały.

Kobiety nie zdołały się trzymać poręczy lub siedzeń.

- Poniedziałkowy poranek nie skończył się przyjemnie dla pasażerki linii 105, która po uderzeniu się w głowę musiała zostać zabrana przez pogotowie do szpitala. Pasażerka linii 87 miała więcej szczęścia i medycy nie widzieli wskazań do większej interwencji - przekazuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

I tłumaczy:

- Pasażerowie często nie widzą co dzieje się na zewnątrz pojazdu, a w miejskich realiach sytuacje bywają różne. Gwałtowne hamowanie jest najczęściej spowodowane sytuacją na drodze: wymuszenia pierwszeństwa, wciskanie się przed pojazdy komunikacji miejskiej lub nieprawidłowe omijanie ich, jest na porządku dziennym. Dlatego apelujemy do naszych pasażerów, żeby zawsze trzymali się uchwytów i poręczy.

Jak informuje ZDiTM, tylko w pierwszym półroczu bieżącego roku zanotowano blisko 150 wstrzymań ruchu tramwajowego oraz prawie 250 w przypadków wstrzymania autobusów. Miały one związek głównie upadkiem pasażera, kolizją lub wypadkiem.

(an)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

uważny
2021-06-29 19:08:28
Ostra lub szybka jazda transportem miejskim i gwałtowne hamowanie to temat, którym warto i trzeba w końcu się zająć. Szybka jazda i ostre czy nagłe hamowanie kierowców z powodów niezależnych od kierowcy to tylko mały procent. Tak naprawdę nikt nie kontroluje jakości jazdy kierowców. W wielu przypadkach to często oni zapominają kogą wiozą i opierają swoją jazdę na rutynie. W wielu przypadkach bywa tak, że szybka jazda nagle konczy się niby łagodnym, ale tak naprawdę dość gwałtownym hamowaniem
@mex ad cun
2021-06-29 16:15:12
Absurd polega na tym, że wierzysz, iż da się zmienić etykę perobasów. Im nadal słoma z gumofilców ...
mex ad cun
2021-06-29 15:26:07
"A może zaopatrzyć autobusy w trał o kształcie pługa." - Nie kontrargumentuj tutaj absurdami. Wystarczy że winny poniesie konsekwencje, a nie że sobie spokojnie odjedzie z miejsca zdarzenia, gdy niewinni pasażerowie wylądują przez to w szpitalu. Wśród polskich kierowców dominuje nadal przeświadczenie, że uważać to mają wszyscy na nich dookoła, a nie oni sami. Widać to od razu po sposobach parkowania i właśnie wymuszaniu pierwszeństwa. I później co trzy dni nowy odcinek kompilacji STOP CHAM...
@mex ad cun
2021-06-29 11:32:28
A może zaopatrzyć autobusy w trał o kształcie pługa.
niespójność
2021-06-29 08:10:14
w pierwszej linijce jest mowa o autobusie i tramwaju to 105 czy 87 jest tramwajem
Kierowca autobusu
2021-06-28 21:06:19
Pasażerowie to się trzymają ale telefonów komórkowych, siatek z zakupami oraz wózków na zakupy.
mex ad cun
2021-06-28 19:32:01
Wymuszającego pierwszeństwo powinno się taranować, a nie karać i kaleczyć pasażerów. A za takie wymuszenie zabierać później prawo jazdy na kilka miesięcy, wlepić solidny mandat, zabierać wszelkie zniżki na ubezpieczenie i tyle. Nie ma innego bata na niektórych kierowców.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA