Rusza przebudowa dróg na Międzyodrzu. Duże zmiany na Energetyków
Rusza przebudowa dróg na Międzyodrzu. Duże zmiany na Energetyków
[FILM]
Data publikacji: 07 czerwca 2021 r. 07:03
Ostatnia aktualizacja: 08 czerwca 2021 r. 12:55
Na zdjęciu część rejonu, w którym będą przebudowywane drogi. Fot. Dariusz GORAJSKI
Zmiany w organizacji ruchu zostaną w poniedziałek (7 czerwca) wprowadzone w związku z przebudową układu drogowego na Międzyodrzu. Na czas prac zostanie zamknięty cały odcinek ulic Bulwar Śląski oraz Bulwar Gdański. Biegną one wzdłuż Kanału Zielonego i Parnicy i pozwalają dojechać z ulicy Heyki do ulic Bytomskiej i Władysława IV (rejony portu i bulwarów).
– W związku z zamknięciem obu ulic wprowadzone zostanie rondo dwupasmowe na skrzyżowaniu ul. Energetyków i św. Floriana – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy komunalnej spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. – Prace przy budowie ronda będą prowadzone poza szczytem komunikacyjnym w godzinach wieczorno-nocnych w dniach 4, 5 i 6 czerwca br. Nowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać od poniedziałku 7 czerwca br. od godzinnych porannych. Kierowców prosimy o zachowanie uwagi.
Zmiany w komunikacji miejskiej
W związku z rozpoczęciem prac nastąpią zmiany w kursowaniu linii autobusowej nr 76.
Na odcinku Wyszyńskiego – Bytomska autobusy pojadą ul. Energetyków, Świętego Floriana, Władysława IV, Bytomską. Dodatkowo zostanie uruchomiony przystanek „Przychodnia Portowa” na żądanie (nr 62811). Trasa powrotna pozostaje bez zmian.
Kursy realizowane na trasie Brama Portowa – Nabrzeże Ewa/Logistyczna bez podjazdu do ul. Heyki będą wykonywane z pominięciem przystanku „Celna” (nr 60711). Rozkład jazdy nie ulegnie zmianie.
Kursy realizowane na trasie Brama Portowa – Heyki – Nabrzeże Ewa/Logistyczna będą wykonywane z pominięciem przystanku „Bulwar Gdański” (nr 61011). Na odcinku Brama Portowa – Heyki – Składowa (nr 60812) rozkład jazdy ulegnie przyspieszeniu o 1 minutę w stosunku do obowiązującego. Na odcinku Bytomska – Nabrzeże Ewa/Logistyczna rozkład jazdy nie ulegnie zmianie.
Kursy realizowane na trasie Heyki – Brama Portowa będą wykonywane z pominięciem przystanków „Bulwar Gdański” (nr 61011) i „Bytomska” (nr 61121). Dodatkowo zostanie uruchomiony przystanek „Przychodnia Portowa” (na żądanie, nr 62811). Na odcinku Heyki – Składowa (nr 60812) rozkład jazdy ulegnie opóźnieniu o 2 minuty w stosunku do obowiązującego. Na odcinku Wyszyńskiego – Brama Portowa rozkład jazdy nie ulegnie zmianie.
Jak wygląda przebudowa dróg Międzyodrza?
Inwestycja obejmuje przebudowę ulic Energetyków, Władysława IV oraz części ulic dojazdowych do portu (Spichrzowej, Zbożowej, Celnej, Świętego Floriana, części ulicy Bytomskiej oraz bulwarów Śląskiego i Gdańskiego).
– Pracami objęte będą jezdnie, ciągi piesze i pieszo-rowerowe, pojawi się oświetlenie uliczne. W ciągu ul. Energetyków wybudowane zostanie duże rondo z rozjazdem torowiska, tak aby w przyszłości przedłużyć linię tramwajową na Łasztownię. W sąsiedztwie trasy zamkowej powstanie parking park&ride. Pracami objęte będą również sieci podziemne – wylicza zakres robót Piotr Zieliński.
Film Dariusz Gorajski
Przebudowa nie może trwać dłużej niż 24 miesiące licząc od dnia podpisania umowy. Kosztować ma 76 mln zł brutto. Generalnym wykonawcą jest Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Nadzór sprawują Szczecińskie Inwestycje Miejskie sp. z o.o.
Projekt „Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Międzyodrza” jest współfinansowany ze środków pochodzących z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020; Osi priorytetowej III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego; działania 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych i będzie realizowany zgodnie z ogólnymi wytycznymi Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2022.
(isz)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Mech
2021-06-08 12:43:45
inwestycje krzystka opierają się na dreptaniu w miejscu. nie rozwiązują żadnych problemów komunikacyjnych a jedynie generuja kolejne. rzady pomyłka. zmarnowane kilkanaście lat miasta.
urzędnicy
2021-06-08 11:12:39
pozdrawiamy mieszkańców prawobrzeża :D
@Modernizacja
2021-06-08 08:07:33
Węzeł zawsze będzie węzłem spowolnienia ruchu pojazdów. Gdzie tylko można należy budować estakady, a nie stosować rozwiązania z początków ubiegłego wieku.
xxx
2021-06-07 21:59:17
Wystarczyło zrobić rozbiegówki z obu stron, położyć nowy asfalt i skręt dla tramwajów na Lasztownie z sygnalizacja najazdową. Jak można budowac klasyczne rondo na kręgosłupie komunikacyjnym miasta, ktore spowoduje zator na moście Dlugim. Było dobrze to czemu to psuć. Ale pomysły lokalnego dodatku ogólnopolskiej gazety są u nas brane w ciemno. Ciekawe czy projektował to ten sam co zawsze projektant. Wyobraźmy sobie że na Taczaka, 26 kwietnia, derdowskiego mamy rondo zamiast skrzyżowania z sygna
@@ @Jsn56
2021-06-07 17:13:03
Tyle że most Pionierów powstał równolegle do już istniejącego mostu Cłowego - w tym kontekście nie jest to nowa przeprawa ale alternatywa do już istniejącej - poprawił on komfort stania w korkach ale nie rozwiązał problemu korków bo te wiążą się z brakiem koncepcji rozwoju Szczecina a od niedawna z intencjonalną polityką rugowania ze Szczecina ludzi - celem, jasno sformułowanym przez obecne władze miasta, jest maks 380 tyś. i zniechęcenie do przyjazdu do Szczecina...
ZS
2021-06-07 16:12:32
takie dreptanie w miejscu, trzeba przerzucić nową przeprawę przez Odrę w zupełnie nowym miejscu! albo przynajmniej drugą nitkę na Krygiera!
@ @Jsn56
2021-06-07 14:46:31
Według mnie dość ważną inwestycją ( długo po oddaniu Trasy Zamkowej ) , znacznie ułatwiającą ruch w Szczecinie, było uruchomienie Mostu Pionierów. Dość trudno jest tego nie zauważyć.
@Jsn56
2021-06-07 14:06:27
Żadna z tych inwestycji nie rozwiązuje realnie problemów komunikacyjnych Szczecina - poprawi się nieznacznie funkcjonalność i co z tym związane wygoda stania w korkach... nie ma żadnych obejść, żadnych nowych węzłów - ostatnia inwestycja która wprowadzała realne zmiany to Trasa Zamkowa - obecna ekipa chce ją częściowo rozebrać. Szczecin od ponad 40 lat stoi w miejscu... Piotr Krzystek odpowiada za ok 25% tego zmarnowanego czasu.
Gogin
2021-06-07 11:55:02
Jak PiS i Jarosław Kaczynski w 2006 rzadzil krajem bedac premierem to nawet palcem nie kiwnął aby odnowic i modernizowac miasto Szczecin nie wspominając o budowie tunelu w tamtym czasie pod Świną w Świnoujściu. A teraz prezes PiS bedac w Rzeszowie wykonal mily gest w strone stolicy Pomorza Zachodniego gdxie zamiast przywołać Rzeszów skojarzył sobie Szczecin chyba myślał o Brudzińskim zamiast o kandydatce z ramienia pis na przyszla prezydentowa Rzeszowa.
Modernizacja
2021-06-07 11:23:12
Bardxo dobrze ze w Szczecinie coś się robi jezeli chodxi o drogi i infrastrukturę bo inaczej byśmy tkwili w latach osiemdziesiątych ub wieku bo wczesniej prawie nic nie robiono dopiero obecnie mimo poślizgów wykonawczych i utrudnień dla miesxkancow zaczeto coś robić ale jeszcze pół roku męczarni bo powinne byc zakończone pracę na ul Szafera oraz ukoncxone węzły Granitowa i Lekno a za rok węzeł Kijewo
kiedy zakończenie?
2021-06-07 11:21:56
realne terminy za 3-4 lata?
Jsn56
2021-06-07 11:19:24
Do tych narzekających. Ludzie trochę utrudnień przez 2 lata a potem piękne gładkie drogi wjazdowe i w mieście. Lepsza komunikacja o poza tym piękniejsze miasto.
Czy nie o to chodzi? Kasę 75 % na te inwestycje daje UNIA. Jak nie wykorzystać. Mają przepaść i będziecie narzekać ze nic nie zrobione. Nie można wszystkich zadowolić. Trochę cierpliwości i zrozumienia. Brawo p. Krzystek.
nie narzekać
2021-06-07 10:23:09
sami sobie wybraliście takiego prezydenta i taki samorząd... na szczęście Krzystek nie jest do reszty politpoprawny i poza powołaniem jakiegoś rzecznika powszechnej równości (pewnie wielkości kobiecych piersi - żegnajcie szczecinianki większe niż D) to nie słyszałem by sugerował jak Jaśkowiak z Poznania że naziści w gruncie rzeczy pozytywnie wpłynęli na losy Polaków i trzeba czerpać z tego wspólnego dziedzictwa ku chwale zjednoczonej Europy.
rondi
2021-06-07 09:58:06
Po kiego tam kolejny węzeł? Z miasta wyjechać nie sposób.
Klara
2021-06-07 08:50:31
Co by tu jeszcze szczeciniakom rozkopać myślą w magistracie. Zrobimy im survival żeby w końcu przesiedli się na rower miejski i hulajnogi albo najlepiej pieszo
gość
2021-06-07 08:32:13
jest dokładnie tak, jak bierni mieszkańcy Szczecina chcą - bo jakoś nie widać, aby ktoś się skrzyknął, pisał petycje, blokował drogi itp itd. Więc będziemy stać w tych korkach latami.
Peludo
2021-06-07 08:05:03
Co nam jeszcze planuje zafundować Pan Prezydent? Nie ma chyba tak bezmyślnego planowania inwestycji w żadnym innym mieście. Za rok wybory i hasłem wyborczym będzie widok mapy Google całej na czerwono.
gg
2021-06-07 07:50:09
To chyba ostatni gwóźdź do trumny tego magistratu. Jakiego rodzaju niedołęgą intelektualnym trzeba być, żeby przy tym co się dzieje zacząć rozwalać jeszcze Energetyków. Czy naprawdę ta banda kretynów pozostanie bezkarna, trzeba coś z nimi w końcu zrobić.
xaax
2021-06-07 07:47:27
Jak to dobrze, że Energopol się wysypał i DK13 na Kołbaskowo jest dopiero na początku realizacji. W przeciwnym razie wszystkie wloty do Szczecina byłyby rozgrzebane.
Mol
2021-06-07 07:43:23
Kolejna rewolucja drogowa przez dwa lata a z poślizgami bedxue to trxy lata lub więcej jako normalnosc wykonawcow inwestycji drogowych w Szczecinie. Bo np ul Szafera opoznienia półroczne, wezel Granitowa i Lekno opoznienia roczne podobnie Glebokie czy dwuletnie opoznienie wezel Kijewo przez bylego wykonawce Energopol itd
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.