niedziela, 12 lipca 2020.
Strona główna > Wiadomości > Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji

Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji [GALERIA]

Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji
Data publikacji: 2020-05-24 18:05
Ostatnia aktualizacja: 2020-05-25 17:58
Wywietleń: 2243 456501

Od pierwszego dnia wprowadzenia częściowo zmian w organizacji ruchu w węźle komunikacyjnym w rejonie mostu Długiego w Szczecinie i wycofania z ul. Nabrzeże Wieleckie tramwajów linii 6, czyli od soboty (23 maja) ruszyły tam jednocześnie prace przy demontażu wyeksploatowanych elementów infrastruktury. Począwszy od sieci trakcyjnej ze słupów a skończywszy na szynach w wygrodzonych tam fragmentach pasa torowiska wraz z podkładami w nawierzchni z kamiennego tłucznia. 

W związku z rozpoczęciem prac przy przebudowie całego węzła u zbiegu ul. Nabrzeże Wieleckie z ul. Stefana Wyszyńskiego z utrudnieniami muszą się liczyć na razie piesi i rowerzyści. Ustawione zostały tam wygrodzenia. Oddzielają one miejsca, w których rozpoczęły się już roboty rozbiórkowe. Tak jest na wysokości przejść obok nieczynnych teraz przystanków "szóstek" w obu kierunkach, usytuowanych wzdłuż ul. Nabrzeże Wieleckie, które prowadzą do bulwaru Piastowskiego i ul. Stefana Wyszyńskiego. Dla ruchu pozostawione zostały przez nie tylko wąskie przesmyki. Zablokowany został też w całości pas chodnika obok skweru sąsiadującego z terenem pobliskiego kościoła św. Jana Ewangelisty przy ul. św. Ducha, prowadzący od strony jego zabudowań ul. Nabrzeże Wieleckie w kierunku ul. Dworcowej. W ruchu samochodowym w tej okolicy póki co jeszcze bez zmian - odbywa się on na dotychczasowych zasadach.

Pierwszy etap prac

- W pierwszym etapie prac zaplanowane zostało zdjęcie sieci trakcyjnej wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego i na łuku w ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, demontaż słupów trakcyjnych oraz wiercenie i wykonanie nowych fundamentów słupów. Dzięki zawieszeniu linii 6 możliwa będzie także rozbiórka torowiska w ul. Nabrzeże Wieleckie od strony dworca, następnie od strony ul. Jana z Kolna bez rozbiórki przejazdu na wysokości ul. Małej Odrzańskiej - wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki komunalnej Tramwaje Szczecińskie, pełniącej funkcję inwestora zastępczego w imieniu miasta. - W ramach pierwszych robót zaplanowana została budowa kanalizacji deszczowej od strony dworca, następnie od ul. Jana z Kolna, prace ziemne - wykonanie koryta torowiska od strony dworca, wykonanie drenażu i rozpoczęcie podbudów torowiska.

Pasażerom komunikacji miejskiej przypominamy, że od minionej soboty tramwaje linii 6, które kursują między Pomorzanami i Gocławiem, omijają rejon przebudowy objazdem objazdem przez centrum, tj. od ul. Krzysztofa Kolumba tak jak składy na linii 3 ul. Nową, przez Bramę Portową i al. Niepodległości, a następnie przez place Żołnierza Polskiego i Hołdu Pruskiego, ul. Jana Matejki, dalej w kierunku stoczni jak tramwaje linii 5 i 11. A linią zastępczą 806 autobusy zapewniają połączenie z dworca PKP Szczecin Główny ulicami Nabrzeże Wieleckie, Jana z Kolna, Łady, Teofila Firlika i Tomasza Nocznickiego do pętli obok stoczni.  

Mogą skończyć przed terminem

To drugie z zadań (po będącej aktualnie na finiszu modernizacji węzła w rejonie pl. Szarych Szeregów) z programu przebudowy infrastruktury tramwajowej w głównych węzłach drogowo-transportowych miasta, które na zlecenie spółki Tramwaje Szczecińskie realizuje ZUE S.A. z Krakowa. Łączny koszt tej części przedsięwzięcia ma zamknąć się kwotą 25 880 574,75 zł. Pierwotny termin ukończenia zapisany był w kontrakcie na 27 stycznia 2021 roku. Wykonawca dokonał jednak weryfikacji harmonogramu prac i zadeklarował, że będzie w stanie ukończyć je w krótszym terminie, jeszcze przed końcem tego roku.

W węźle Wyszyńskiego – Nabrzeże Wieleckie do wymiany jest wraz z trakcją ponad 1138 m toru pojedynczego. Przewidziana jest tam dodatkowa relacja skrętna w kierunku Wałów Chrobrego (obecnie jest ona tylko ze skrzyżowania Wyszyńskiego – Nabrzeże Wieleckie w kierunku dworca PKP Szczecin Główny). W ul. Stefana Wyszyńskiego urządzony zostanie od podstaw też dwukierunkowy pas autobusowo-tramwajowy. Projekty przewidują wyposażenie infrastruktury torowej w układy automatycznego sterowania zwrotnicami, ich podgrzewania oraz systemy smarownic. Ponadto przebudowa obejmie pasy drogowe, oświetlenie oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Urządzone zostaną nowe przystanki. Roboty prowadzone będą nie tylko w pasach torowisk i jezdni, ale również chodnikach i ścieżce rowerowej. ©℗ 

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

 

 

 

 

 

 

Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji Rozbiórka starych torów i zwijanie trakcji

Komentarze

gregor102
od początku do końca winę za stan polskiej gospodarki ponoszą od 1939 sovieci wespół z germańcami, a dzieła zniszczenia dokonało WSI, czyli PO z PSLem do 2015 roku...
2020-05-25 17:29:53
@@gregor102
za zniszczenie stoczni to podziękuj jej własnym związkom zawodowym, bo to oni nie dopuścili zagranicznego inwestora w 2006 r. który miał ich uratować
2020-05-25 13:47:26
@gregor102
a ty myślisz że dlaczego PKB Polski jest w tej chwili na poziomie PKB Niemiec z początku lat 70 ubiegłego wieku - 30 lat zajęło nam osiągniecie poziomu jaki Niemcy miały 25 lat po przegranej II WS - zresztą Niemcy nie ukrywają że zarabiają na "dawaniu" pieniędzy Polsce i pozostałym krajom regionu - zaś my z tych "darowanych" pieniędzy mamy długi do spłacenia i np pękające wiadukty na węzłach autostradowych - tak właśnie wyglądała europejska gospodarka za czasów rządów POPSL - 1km drogi średnio droższy o 1 milion Euro od porównywalnego km w Niemczech do tego konieczność remontowania tych droższych odcinków często po 1,5 roku od oddania do eksploatacji, najdroższe autostrady w Europie ale co się dziwić jak operator poboru opłat z Austrii ma zwrot swojej inwestycji w czasie poniżej 10 miesięcy (gdzie w normalnych państwach UE) zwrot takiej inwestycji to są dekady po to by nie obciążać podatników... różnej maści biznesmenty tak się poustawiały ze do i tak drogiej autostrady dopłacamy miliardy... zadłużenie Polski przekroczyło już bilion zł z czego za rządów POPSL zrobiono ponad 680 miliardów - gdzie są te pieniądze? Z punktu widzenia Zachodniopomorskiego bilans rządów POPSL to np zabrane pieniądze na tunel łączący wyspy Uznam i Wolin, to zniszczenie przemysłu stoczniowego w Szczecinie na polecenie skorumpowanej komisarz UE... ta sama metodologia systematycznego niszczenia zasobów Polski i marnotrawienia wysiłku Polaków - bo "polskość to nienormalność", bo po co nam porty czy stocznie w Polsce jak jest port i stocznia w Rostocku...
2020-05-25 12:12:21
gregor102
@ @stary .. a przecież mogli sobie wziąć na dworki, jak choćby ten a Chobielinie i wciskać kity, że "piniędzy nie ma i nie będzie".. ;)
2020-05-25 10:32:57
@@stary
pisałem ci już że pisiora to ma twoja partner(ka?) - a jeśli byłoby tak jak skłamałeś to dlaczego w czasie rządów POPSL dług Polski zwiększył się o ponad 680 miliardów zł? Gdybyśmy dostawali pieniądze to raczej dług zmniejszałby się...? Być może jednak u was w szkole obowiązywała jaka inna matematyka - nie byłbym zdziwiony wszak wywodzisz się ze środowiska nazywającego obskurantyzm edukacją. Wszystko zawdzięczamy własnej pracy - temu że od 30 lat Polacy budują kraj niszczony i zawłaszczany przez komunę i jej pogrobowców.
2020-05-25 10:04:23
Marek
tak wygląda wiele torowisk o które "dbają" tramwaje szczecińskie, płyty betonowe kładą w piach, dziur w asfalcie łatać nie potrafią, zajmują się koszeniem trawy i przycinaniem krzewów a przecież znają się tylko na torowisku i sieci trakcyjnej. Taka właśnie spółeczka ekspertów!
2020-05-25 09:49:43
@stary
pisiory nie dają żadnych pieniędzy - wszystko zawdzięczamy UE
2020-05-25 09:46:24
Waldek
Oby zrobili porządnie, bo jak wiemy różnie jest z jakością prac. Nikt nie potrafi dobrze zrobić asfaltu razem z torowiskiem, Energetyków, tak samo plac Kościuszki i Brama Portowa też, asfalt się po prostu sypie.
2020-05-25 06:21:27
Mofernizacja
Dobrze ze prowadzone sa dalsze pracę zaniedbanej infrastruktury komunikacyjnej miasta ale co z węzłem Łekno i ul Sxafera
2020-05-24 23:51:23
stary
skąd te pisiory mają na to pieniądze? nawet ratingi im na zachodzie podnieśli. a taki piękny mieliśmy ''ten kraj''
2020-05-24 20:24:57
A może
A może po remoncie znikną te wszystkie okoliczne budy ?
2020-05-24 20:19:27
Ano
Fotki pokazują dobrze jaki fatalny był stan tych torów.
2020-05-24 19:50:21

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
15
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

#GaszynChallenge Kurier Szczeciński dla Franka Kępy

kondolencje

Sonda

Czy zagłosujesz w drugiej turze wyborów prezydenckich?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie