Na przełomie maja i czerwca będzie podpisana umowa pomiędzy miastem a konsorcjum firm Roverpol i Rover Alcisa, czyli przyszłym wykonawcą przebudowy węzła drogowego w Podjuchach. To oznacza, że jedna z największych szczecińskich inwestycji drogowych ostatnich lat ruszy lada dzień.
- Załatwiane są ostatnie formalności - przyznaje Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta.
Być może więc w Szczecinie rozpocznie się wkrótce naprawdę wielka budowa. Prawdopodobnie będzie uciążliwa dla mieszkańców, ale jest bardzo ważna - ułatwi komunikację między dzielnicami na prawobrzeżu i uprości wjazd na pobliską autostradę. Zniknie bowiem przeklinane przez kierowców wąskie gardło na ul. Granitowej, na której korki to codzienność.
Płynność ruchu w tym rejonie ma zagwarantować wybudowanie nowego ronda u zbiegu ulic Floriana Krygiera i Granitowej (z sygnalizacją świetlną) oraz przebudowa ulic znajdujących się w sąsiedztwie krzyżówki. Poza tym w ramach planowanych prac rozebrany zostanie stary, od dawna wyłączony z ruchu most drogowy nad Regalicą – w jego miejsce pojawi się nowa przeprawa. Z planów wynika, że inwestycja w Podjuchach będzie, obok trwającej już modernizacji skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Romualda Traugutta, największą inwestycją drogową w Szczecinie.
Wykonawcą prac ma być konsorcjum firm Roverpol i Rover Alcisa. Ale pierwotnie to nie ono miało się podjąć tego zadania. Przetarg mający wyłonić wykonawcę węzła „Granitowa” wygrała bowiem firma Budimex. Jednak, jak podało biuro prasowe Urzędu Miasta, „brak zdecydowania oraz odsuwanie w czasie terminu podpisania przez nią umowy" uniemożliwiło parafowanie dokumentów.
Przedstawiciele firmy widzieli sprawę inaczej. Podkreślali, że to z winy miasta nie było możliwe rozpoczęcie niezbędnych prac w terminie gwarantującym wykonanie kontraktu. W efekcie Budimex zrezygnował z budowy węzła „Granitowa” – tracąc milion złotych wpłaconego wcześniej wadium. Ocenił bowiem, że w wyznaczonym czasie nie jest w stanie sfinalizować budowy. A to by oznaczało, że przepadnie (znaczne, bo przekraczające 70 mln zł) unijne dofinansowanie inwestycji.
Wydawało się już, że budowa ronda zostanie odłożona na później. W ostatniej chwili wykonania zadania podjęło się jednak konsorcjum Roverpol i Rover Alcisa - w ciągu najbliższych tygodni ma podpisać umowę z miastem. Inwestycja ma kosztować 104,5 mln zł.
Leszek Wójcik
Fot. UM
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
nh
2019-07-26 20:56:46
Kijewo rozgrzebane i nieskończone = korki, światła do Rajkowa - korki, teraz rozgrzebią Granitową ... Został chyba wyjazd przez Stobno :-(
Xcxx
2019-05-16 16:12:57
Zwolnić krzystka I bande debili ze Szczecina
zmarnowane pieniadze...
2019-05-16 09:30:08
ta inwestycja nie załatwi żadnego problemu bo zabraknie węzła z A6 a przepustowość wszystkich dróg pozostanie na tym samym poziomie (przepustowość określą już w pełni wysycone drogi Radosna i Granitowa).
Kolabor11
2019-05-16 09:25:52
Ronda maja przepustowość pod warunkiem ze umie się po nich jeździć . A nie kręci się kolka 360* po zewnętrznej . To standard.
Ad
2019-05-15 22:20:40
Lepiej oddac milion i robić za lepsze pieniadze jako podwykonawca
Szczecin
2019-05-15 19:29:48
Na struga przydała by się kładka na wysokości odleta
załamka
2019-05-15 19:28:54
Nic nowoczesności. I to się kiedyś odbije. Jak nowy most nad Regalicą, to powinien być do kompletu wybudowany drugi wiadukt kolejowy nad torem kolejowym Szczecin Port Centralny - Szczecin Podjuchy
inż ,SOCHA.
2019-05-15 18:42:58
nic nie robić tak było od co najmniej 1948r lipa a dziś kiedy cos się robi ,co nie kazdemu odpowiada ma prawo tyle podchodów w kierunku magistratu i samemu PREZYDENTOWI bardzo lipa ......
LinkDoRegulaminu
2019-05-15 18:24:00
Na Struga w planach było 5 wiaduktów łączących obie strony. W ramach inwestycji powstały jedynie DWA! (Trzeci był z innego źródła finansowania). Teraz Podjuchy - miało być dwupoziomowe, ale będzie płaskie skrzyżowanie. Pan Prezydent Piotr K. podejmuje decyzje, które chyba tylko jemu wydają się korzystne.
ADAMS
2019-05-15 18:17:44
Najpierw miało być rondo bezkolizyjne, potem po prostu rondo, teraz będzie skrzyżowanie z wyspą pośrodku.
biel
2019-05-15 17:49:53
Rover wybuduje rondo z .... sygnalizacją. To jakaś nowość, bo wszyscy wiedzą, że ronda buduje się po to, aby uniknąć skrzyżowań z sygnalizacją. Skrzyżowania z sygnalizacją charakteryzują się mniejszą przepustowością. To już takie kolejny dziwoląg wymyślony przez projektantów "rondo nierondo" w Szczecinie.
Pimpek
2019-05-15 16:27:20
...no i będzie pięknie :)
c/e
2019-05-15 14:23:03
Trzeba być ignorantem żeby nie wykorzystać ukształtowania terenu /do połaczenia z A6/
A co z rondem Głębokie ?
2019-05-15 10:50:10
A co z rondem Głębokie ? Podobno wojewoda wyraził zgodę i cisza. Urząd Miejski nie obudził się z snu zimowego ?
Jakieś zakulisowe rozgrywki.
2019-05-15 10:02:26
Podejrzana sprawa. Przecież Urząd Miejski już dawno chwalił się, że wszystko jest : wykonawca, pieniądze. Jakieś zakulisowe rozgrywki, a dobrej pogody nie wykorzystują.
Michał
2019-05-15 09:55:31
taka droga i taki wyjazd z miasta to minimum dwa poziomy z czego jeden bezkolizyjny, a to coś to tylko strata czasu i pieniędzy, wizja z klapkami na oczach
bruk
2019-05-15 09:04:46
Może zostanie trochę asfaltu, aby zająć się Niebuszewem.
xxx
2019-05-15 08:52:12
Dobrze ze to skrzyżowanie z sygnalizacja bo inaczej sytuacja wyglądałaby jak na Gumieńcach na Gierosa
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.