Piątek, 26 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Remont Trasy Zamkowej też w poślizgu?

Data publikacji: 18 maja 2018 r. 00:13
Ostatnia aktualizacja: 04 listopada 2020 r. 22:45
Remont Trasy Zamkowej też w poślizgu?
 

Zanosi się na poślizg w robotach remontowych na nitce wjazdowej szczecińskiej Trasy Zamkowej. O ile wydłuży się czas utrudnień w przejeździe przeprawą do centrum jednak nie wiadomo. Zlecający w imieniu miasta modernizację estakad Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego potwierdza, że spółka Intercor z Zawiercia poprosiła o zmianę terminu wykonania umowy. Nie ujawnia jednak informacji o jaki termin wykonawca wystąpił. Prawie od miesiąca analizuje jego wniosek. Decyzji o zgodzie na korektę z nową datą ukończenia remontu nie podaje. 

- Firma INTERCOR Sp. z o.o. złożyła pismo z prośbą o zmianę terminu wykonania umowy. Wykonawca wskazuje wiele okoliczności mających wpływ na prędkość i zaawansowanie wykonywanych robót, są to między innymi: odkryte po rozbiórkach niezgodności z dokumentacją, która była wykonywana na podstawie dokumentacji archiwalnej i występuje konieczność wykonywania dokumentacji zamiennych, warunki pogodowe, które w szczególności dla robót izolacyjnych i antykorozyjnych na obiekcie są bardzo rygorystyczne - odpowiada Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa miasta ds. dróg i transportu miejskiego. - Zamawiający analizuje poszczególne okoliczności i na chwilę obecną termin zadania nie został wydłużony.

Jak jednocześnie dodaje H. Pieczyńska, wyraźne opóźnienia w stosunku do etapu I (tj. zajęcia 2 prawych pasów Trasy Zamkowej) wykonawca stara się nadrobić. W jej odpowiedzi na nasze pytania w powyższej sprawie czytamy, że - tu cytat w oryginale - "Wykonawca będzie dokładał wszelkich starań, aby do końca wakacji uruchomić pełną przejezdność na estakadach wjazdowych do Miasta".

Przypomnijmy, że kapitalny remont nitki wjazdowej do Szczecina Trasy Zamkowej trwa od 2 października. Modernizacja tej części przeprawy, za która miasto zapłaci prawie 39,1 mln zł, obliczona była na 11 miesięcy z terminem ukończenia jej tuż po wakacjach we wrześniu tego roku.

- Mając na uwadze fakt, że realizowany temat jest bardzo ważnym pod względem komunikacyjnym zadaniem inwestycyjnym Miasta, niezwłocznie po przeprowadzonej analizie przez Zamawiającego będziemy na bieżąco informować o sytuacji - kończy korespondencję przesłaną do naszej redakcji H. Pieczyńska, rzeczniczka prasowa miasta ds. dróg i transportu miejskiego. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Indi
2018-05-21 11:03:28
Po co to pisanie o poślizgu w pracach? To normalka w naszym mieście. Napiszcie jak cos w terminie bedzie skończone - to dopiero bedzie sensacja !!!
Honorat
2018-05-18 22:09:42
@ SromotnikBezwstydny: Racja, Most Kłodny do nikąd niczego nie załatwi, tylko zdezorganizuje ruch w tamtej okolicy - ruch uliczny i ruch na wodzie (jakieś barki przepłyną?). Przedłużenie Narutowicza do Odry - nierealne. Wystarczy popatrzeć na mapę. To jak, ulicę zbudować nad Dworcem Głównym? Poza tym nowy most w tym miejscu byłby za blisko Mostu Długiego. Kiedyś u wylotu Dworcowej zaczynał się most pontonowy do ulicy Celnej. W tym rejonie wystarczy poszerzyć Most Długi do dwu pasów ruchu w każdym kierunku i oddzielnego torowiska. Należy wrócić do idei wybudowania nowej przelotówki od Mostu Pionierów przez Międzyodrze w pobliżu Portu Centralnego do ulicy Zapadłej. Tam most z wylotem wprost na wiadukt kolejowy prowadzący do ulicy Dąbrowskiego i dalej tą ulicą ewent. Madalińskiego do Ronda (Placu) Szyrockiego, gdzie tranzyt szedłby w ul. Mieszka I z możliwością dojazdu do ul. Ku Słońcu.
SromotnikBezwstydny
2018-05-18 19:13:22
Stadion i Gontynka ("fabryka wody") wazniejsze niż dobry most z nową trasą łączącą Szczecin z Polską i światem...
Sambik
2018-05-18 19:13:19
Jestem za tym co napisal SromotnikBezwstydny. Nowe, madre przeprawy przez Odre i wyrzucenie DK 10 z centrum. A przy remoncie prosimy o zachowanie rozslawiajacego Szczecin napisu "Karola nie ma w domu talerzy bo dom talerzy bo dom talerzy jest zamknięty" 😀
nh > @Antydebil
2018-05-18 11:31:54
Dla magistrackich gryzipiórków czas tracony przez mieszkańców w korkach i na wydłużonych dojazdach ma wartość ZERO. Dla urzędasów jesteśmy tylko płatnikami podatków. Pora zabierać PIT z tego miasta @ Sromotnik Bezwstydny - była przedstawiana taka koncepcja w jakiejś publikacji P.Zaremby ze 60 lat temu.
Jak zwykle to samo....
2018-05-18 10:52:46
A co w tym mieście było zrobione o czasie??
Miejski łazęga
2018-05-18 10:06:03
Właśnie miałem pisać o tempie pracy na tej budowie.Nie dziwie się,że tempo jest wolne.Ilość pracowników w stosunku do zakresu prac jest mizerna.Tam praktycznie powinna się robota w rękach im palić,kurzyć-a co widzimy jadąc-? Firma miała możliwość zapoznania się z całą specyfikacją i dokumentacją bo o te dokumenty powstawał szacunek i zakres robót.Niech dzisiaj nie farmazoni i nie nawija makaronu na uszy że o czymś nie wiedział lub coś ją zaskoczyło.Wszystko-powtarzam wszystko przy takich inwestycjach jest dopięte na ostatni guzik.Miasto kolejny już enty raz utknie na kolejnej inwestycji z firmą którą zadanie zwyczajnie przerasta i do którego organizacyjnie absolutnie nie była i nie jest przygotowana.
Mirek
2018-05-18 09:40:55
A Intop !!!!, ciekawe czy dylatacje do Świąt przywiozą ? Interkor nie mógł innej firmy wybrać ? I znowu będzie opóźnienie jak z kładkami na Gdańskiej.
gryfus
2018-05-18 09:27:51
Jak przez większość czasu stoją i obijają się to nie dziwię się, że nie wyrabiają się. Szybciej od nowa zbudowaliby niż remontują. Robić przez całą dobę a nie po kilka godzin dziennie
mieszkaniec Szczecina
2018-05-18 09:20:30
To wszystko przez opóźnienie w dostawie dylatacji, wszystko jest zrobione oprócz kilku dylatacji i to blokuje zakończenie etapu który umożliwiłby całkowite przerzucenie frontu prac na drugą stronę. Zapewne to Intop znany z kładek na Basenie Górniczym...
SromotnikBezwstydny
2018-05-18 08:40:27
Nowy mosta i nowa trasa jest koniecznie potrzebna na przedwczoraj!!! Urodziwy Most Kłodny DO NIKĄD sprawy nie załatwi! Dwukierunkowa Al.NARUTOWICZA powinna być przedłużona do Odry, tam Nowy Most i nowa trasa na Prawobrzeże i dalej do Polski!!! W drugą stronę Al.Narutowicza powinna gładko łączyć się z ul.Ku Słońcu. Ta zaś,powinna być tak przebudowana, aby bezkorkowo (przy cmentarzu) łączyła miasto z przejściem granicznym w Lubieszynie.Tak sobie marzę...bo FRYGI i wycinka drzew korków nie rozładuje...
hm
2018-05-18 06:55:37
A co w Szczecinie jest bez poślizgu oprócz posuwania mieszkańców?
Antydebil
2018-05-18 06:09:28
Dlaczego tak kluczowe w miejskim systemie komunikacyjnym inwestycje jak remont Trasy Zamkowej są zlecane jednej firmie i ciągną się prawie rok? Czy nie byłoby lepiej dla tysięcy kierowców stojących codziennie w korkach, gdyby podzielono remontowaną nitkę na np.4 odcinki i wyłoniono 4 wykonawców remontu? Każdy z nich byłby odpowiedzialny za swój odcinek,a czas potrzebny na naprawę byłby czterokrornie krótszy. Byłoby już po remoncie i po kłopocie. Przed sezonem turystycznym. Ale kto by się tam kierowcami przejmował...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA