Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Remont idzie pełną parą [GALERIA]

Data publikacji: 26 września 2017 r. 15:34
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:51
Remont idzie pełną parą
 

Pierwszy tydzień robót przy remoncie torowiska w ul. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie za nami. Na zlecenie Tramwajów Szczecińskich wykonuje je spółka NIWA Szczecin. Komunikacyjny kataklizm, jaki wieszczyli niektórzy, przez pierwsze dni nie nastąpił, a na przykład we wtorek rano ruch samochodów i autobusów miejskich odbywał się na zwężonych jezdniach płynnie, można było przedostać się przez centrum nie tylko ul. Bolesława Krzywoustego, ale i przyległymi do niej ulicami, bez większych przeszkód, bez stania w korkach.

Przypomnijmy, że brygady robotników szczecińskiej spółki Niwa, wykonawcy remontu, ruszyły od wczesnego rana w sobotę, 16 września, "w pełnym gazie" do skuwania asfaltu w przytorzach wewnętrznych pasów ruchu dla samochodów i międzytorzach na całej długości. Od niedzieli, po odkryciu podbudowy, trwał m.in. demontaż starych gumowych otulin szyn. To, co z nich zostało, można było jeszcze we wtorek "podziwiać", bo zalegało wielką pryzmą przy dojeździe do pl. Zwycięstwa i na odcinku nieopodal przejścia na wysokości skrzyżowania z ul. bł. Królowej Jadwigi. 

Torowisko w ul. Bolesława Krzywoustego zrobione zostało od podstaw przy okazji przebudowy ulicy w 2005 roku. Było jednym z pierwszych, na którym zastosowano wówczas m.in. gumowe izolacje i osłony, by zmniejszyć hałas i wibracje. Wymiana torowiska była częścią inwestycji sfinansowanej dotacją z przedakcesyjnego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Po 12 latach eksploatacji te – w realiach Szczecina – nowinki zdążyły się zużyć. Gumowa izolacja zaczęła się rozpadać, wzdłuż szyn powstały pokaźnej wielkości ubytki, zużyły się też łączenia szyn, co objawiało się podczas jazdy składów charakterystycznym głośnym i nieznośnym stukotem.

Wyremontowane ma być w sumie 1060 metrów toru pojedynczego (2120 mb. szyn) od końca wyspy przystankowej przy pl. Tadeusza Kościuszki do wysokości torowiska wydzielonego na pl. Zwycięstwa. W tamten rejon zwieziona została dotąd i składowana jest część materiałów budowanych. Prace - co w realiach szczecińskich dotąd niestety jest rzadkością, a nie regułą - prowadzone są do późnych godzin popołudniowych, nie wyłączając - jak na razie - sobót i niedziel. 

Spółka Niwa w umowie zawartej z Tramwajami Szczecińskimi zobowiązała się do wykonania kapitalnego remontu do 28 października. jego koszt - przypomnijmy - to 4 669 779,65 zł.

Prace przy torowisku ul. Bolesława Krzywoustego polegają teraz m.in. na kuciu strefy przyszynowej, czyszczeniu szyn i koryta, wklejaniu nowych bloków betonowych i reprofilowaniu koryta. Robotnicy pracują ze słuchawkami na uszach i w maskach ochronnych na twarzach. To dość uciążliwe roboty również dla mieszkańców, bo o wysokim natężeniu hałasu, choćby przy docinaniu wspomnianych betonowych bloków, a jak i za sprawą rozpoczętego piaskowania, które wywołuje jednocześnie bardzo duże zapylenie w okolicy. Z tego powodu na całej szerokości i długości ulicy zrobiło się aż siwo od grubej warstwy pyłów, które osiadają na drzewach, chodnikach, latarniach i elewacjach kamienic. Od otwierania okien mieszkań na czas tego etapu robót lepiej więc się na razie powstrzymać. ©℗

Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Pierwszy tydzień remontu torowiska w ul. Krzywoustego w Szczecinie minął. Roboty na zlecenie Tramwajów Szczecińskich wykonuje spółka NIWA. Tak na placu budowy było we wtorek.

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

tymczasem na SSTrrramw...
2017-09-27 11:37:03
..nocami pojawiają się drewniane podpórki torów w innych miejscach... Ostatnio vis a vis biurowca PŻM EUROAFRICA... Poprzednie są betonowane-cichcem... nocą.., jak to u złodzieii partaczy w zwyczaju...
pieszy
2017-09-27 09:14:40
Komunikacyjny kataklizm nastąpił ale nie dla kierowców samochodów z Centrum, tylko dla mieszkańców Gumieniec poruszających się komunikacją miejską, gdzie opóźnienie autobusów 808 (komunikacja zastępcza) dochodziło do 20 min. Codziennie całe Rondo Gierosa masakrycznie zakorkowane. Autobusy 808 jadące w kierunku Gumieniec, odcinek 300 m przed Rondem Gierosa, przejeżdzają w ok. 10 min. Ludzie stłoczeni jak śledzie, przyklejeni do szyby kierowcy, głośno komentują. A wystarczyło pomyśleć o dodatkowym skręcie torów z ul. Sikorskiego w Al. Piastów, podczas przebudowy i kładzenia nowych torów na pl. Kościuszki w 2013r. Jak ktoś dalej ne wierzy, zapraszam na Gumieńce przy ul. Kwiatowej,w godzinach szczytu po południu, by popatrzeć jak wygląda kataklizm.
dr
2017-09-27 07:00:42
Idzie pełną parą a na koniec pismo z prośbą o przedłużenie terminu zakończenia pracy. Znamy to.
Robią remont nie tam gdzie trzeba
2017-09-26 21:22:25
Remontują proste tory. Tymczasem na Wyzwolenia dalej są tory fale Dunaju.
ciekaff
2017-09-26 19:07:48
Jak wynika ze zdjęć gumowe otuliny szyn zostały zdemontowane a na to miejsce idzie...kostka betonowa. Brawo ! Mieszkańcy ulicy na pewno będą szczęśliwi przez kolejne 12 lat !
andi
2017-09-26 18:00:43
na wszystkich świętych będzie paraliż miasta cała komunikacja będzie stać i żaden tramwaj nie pojedzie bo nie zdążą tak jak z jagielońską niech tylko śnieg i mróz w pażdzierniku i klapa z pracami
bzdura
2017-09-26 17:24:29
Nie piszcie bzdur termin mają do listopada a powinni wejść już w sierpniu tylko miasto ich wstrzymało. A teraz miasto prosi aby przed listopadem zdążyli

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA